Gå til innhold

En kompis til pus?


Starfish

Anbefalte innlegg

Vi har en pusegutt på 7 år som vi overtok for 1.5 år siden. Han har vært innekatt hele livet og er fremdeles det hos oss da borettslaget ikke tillater utekatter.

Vi vurderer å finne en kompis til ham, jeg er ikke lenger student så det blir lange dager alene hjemme. Den siste uken har han fått besøk utenfor vinduet av en liten pus, de har snakket sammen gjennom vinduet. Jeg slapp ham ut i hagen en liten stund i dag og de koste seg virkelig sammen. Det bekrefter tanken om at han hadde hatt godt av en kompis.

Pus er en kastrert Hellig Birma. Noen som har noen tanker om vi burde velge kattunge eller voksen katt, kjønn.

Kjempefint om dere også har lyst til skrive noen ord om deres favorittrase.

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Svimle

:vinke:

Veldig bra for pus å ha en lekekamerat når den er inne hele tiden. Ser på våre to hvor utrolig moro de har det sammen!

Jeg har bare gode erfaringer med å få en pus til i hus. Både voksne og kattunger. Jeg har ikke opplevd at noen katter har vært perlevenner fra første minutt, det har vært alt fra konstant fresing i to uker til "ok, men ikke kom for nært matfatet mitt" før de har blitt gode venner. Dette har jeg også observert der jeg har fått lov til å følge omplasseringer på nært hold, altså ikke hos oss selv.

Birmaen har jo ord på seg for å gå lett og bra sammen med andre dyr, så jeg tror ikke det skal by på store problemer uansett hvilken katt nr 2 dere velger. Det jeg ville tatt mest hensyn til er gutten deres (siden birmaen deres tydeligvis tolererer andre katter bra), at den nye pusen enten er vant med barn eller at den vil integreres godt i en småbarnsfamilie.

Min favorittrase? Hmm.. Jeg er veldig glad i huskatter, deres allsidighet og forskjellighet i både utseende og gemytt fascinerer meg. Har en birma selv, og synes den er herlig avslappet. Men er også svak for mer "spretne" katter, Ragdoll og Siamesere er det mer liv i (spesielt Siamesere hehe). Ragdoll er jo veldig lik Birma i utseende. Nei, hver rase har sin sjarm hehe, jeg klarer visst ikke å peke ut noen favoritt. Puser er herlige dyr, punktum! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...