Gå til innhold

Reddet en fugleunge


Gjest Gjest_Engelen_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Engelen_*

Katten min hadde fått tak i en liten fugleunge, jeg løp og fikk reddet den. Reiret er så høyt oppe i treet at jeg ikke kommer til med stige. Har gitt den vann og den drakk masse, men ligger bare stille inne i håndkle. Kan jeg klare å holde liv i den til den klarer å fly?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da må du lage en liten kasse til den, ha den med deg over alt så du får gitt den bløyta brødsmuler eller mark fler ganger i timen den første tiden... Litt slitsomt, men det er verdt det :) Har selv reddet to små tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Engelen_*

Jeg kan vel ikke ta inn katten og legge fuglen der jeg fant den nå som jeg har tatt i den? Moren vil vel ikke ha den nå?

Er også masse andre katter rundt her!

Jeg har en baby og ta meg av også, og det kan jo hende fugleungen har lopper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg reddet nettopp en liten spurv-unge selv. den var ikke skadet, men hadde ikke lært seg å fly, og hoppet rundt på farlige steder. den satt til slutt fast i en sandkasse, hvor kanten rundt var så høy at den ikke kom seg over...

jeg tok den med hjem, og den fikk sove litt i en boks, mens jeg ringte rundt for å få litt info. stakkaren var helt utslitt!

fikk til slutt snakket med en fugle-ekspert som sa at det ikke er sant at moren ikke vil ha en unge som lukter menneske. han sa at fugle-mødre aldri forlater ungene frivillig, og at moren helt sikkert lette etter ungen sin. så jeg tok den med tilbake og la den på et litt mer trygt sted. under en busk, ved siden av det treet jeg regner med at den bor i... skal se til den igjen litt siden.

kanskje du kan legge ungen (hvis den er uskadet) ved siden av treet den bor i? moren passer nok på, men du kan jo se til den en gang innimellom for sikkerhets skyld. så fint at folk bryr seg, synes jeg :)

har selv gjennom årene hatt x antall hjemløse katter som fosterbarn, og vært på veterinærhøyskolen med en god del skadete fugler. de fleste går bare forbi, men når noen stopper og bryr seg, vil jeg bare klemme dem :klem: (men dèt skal de få slippe... :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har forresten òg små barn i huset, men jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye for lopper... bare vask hendene etter du har tatt på den, så går det nok bra. så ikke det der med alle kattene før nå... hva hvis du ringer avivet (veterinær-klinikk med spesialitet på fugler) og spør om råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min hadde fått tak i en liten fugleunge, jeg løp og fikk reddet den. Reiret er så høyt oppe i treet at jeg ikke kommer til med stige. Har gitt den vann og den drakk masse, men ligger bare stille inne i håndkle. Kan jeg klare å holde liv i den til den klarer å fly?

Jeg reddet en kråkeunge på samme måten da jeg var 10 år faktisk.Laget til en kasse til den og bløtte brødsmuler så den spiste. Bløyta kattemat også ;)

kan bli en del hyling å skriking fra den for den roper etter mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...