Gå til innhold

Kinesisk nakenhund


Ancalime

Anbefalte innlegg

Er litt nysgjerrig på rasen og tenkte kanskje noe her inne har erfaring med rasen og kan fortelle meg litt om hvordan de er.. Har lyst til å vite litt mer enn det som står i hundebøkene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Hei_*
Er litt nysgjerrig på rasen og tenkte kanskje noe her inne har erfaring med rasen og kan fortelle meg litt om hvordan de er.. Har lyst til å vite litt mer enn det som står i hundebøkene...

Har selv hatt en "chinese crest". En fantastisk hund, kanskje spesielt hvis man er litt frossen .... deilig å ha ett lite nøste med en kroppstempratur på 39 grader inntil seg. Kinesisk nakenhund er en veldig sosial og hengiven type. Den kan for eksempel ikke omplasseres, da den blir så glad i sin eier at den faktisk kan dø...ja jeg mener DØ av hjertesorg hvis den kommer bort fra sine eiere. Uansett... Dette er et dyr du HEEEELT klart blir glad i veldiig fort!

Hvis jeg igjen skulle kjøpt meg en liten hund, ville jeg ha valgt Kinesisk nakenhund

Hilsen samboeren til Silmarill ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Denne rasen er som nevnt her et aldeles hengivent dyr.

Husk at om vinteren liker den seg ikke ute, men du kan kle på den klær.

Om vinteren holder det med en kort luftetur for at den skal gjøre fra seg.Den går til et okei sted, gjør fra seg og så vil den inn igjen med en gang.

De er jo så kosne og kjærlige og et kjempesøtt ansikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og linker. Grunnen til at jeg spør er fordi vi har fått en hund på 4,5 år som er blaniding av Kinesisk nakehund og Jack Russell terrier.. Synes ikke det som det står om JRT passer så godt til gutten vi har her. Han er utrolig kosete og vil ligge på fanget og kose masse. Ellers så elsker han å sove og gå turer (eller få være med over allt) Er så betatt av han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trine_*
Takk for svar og linker. Grunnen til at jeg spør er fordi vi har fått en hund på 4,5 år som er blaniding av Kinesisk nakehund og Jack Russell terrier.. Synes ikke det som det står om JRT passer så godt til gutten vi har her. Han er utrolig kosete og vil ligge på fanget og kose masse. Ellers så elsker han å sove og gå turer (eller få være med over allt) Er så betatt av han :)

Da passer det jo bedre til beskrivelsen av Kinesisk nakenhund.

Har vel fått gemyttet til kinesisk nakenhund da, for de er utrolig kosne og tillitsfulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silmarill - utlogga nå :-)
Takk for svar og linker. Grunnen til at jeg spør er fordi vi har fått en hund på 4,5 år som er blaniding av Kinesisk nakehund og Jack Russell terrier.. Synes ikke det som det står om JRT passer så godt til gutten vi har her. Han er utrolig kosete og vil ligge på fanget og kose masse. Ellers så elsker han å sove og gå turer (eller få være med over allt) Er så betatt av han :)

Hørtes ut som en spennende blanding :) Kan du legge ut et bilde av han?

Sier som trine over her, at gemyttet er nok da til chinese crest.

for samboer

Silmarill:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill - utlogga nå :-)
Det kan jeg.. men hvordan gjør jeg det *flau*

Neida, det er vel ikke flaut :)

Gå inn på galleri, der kan du legge det inn. Av og til kan bildet være for stort så du må minske det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Det er bare tull at nakenhunder ikke kan omplasseres, men det kommer sikkert an på eierne og den nye osv.

Det jeg vet om kinesisk nakenhund er at de må alltid ha rene klær ellers blir de småsure og det er aldri plass i vaskemaskinen med alle klær til en dame...derfor er de mest populære hos homofile menn.

(jeg tuller selvsagt)

Ellers vet jeg vel ikke så mye om de, men synes de virker sporty da...

Endret av vimselot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trine_*
Det er bare tull at nakenhunder ikke kan omplasseres, men det kommer sikkert an på eierne og den nye osv.

De kan såklart omplasseres men det er faktisk tilfelle at de blir så sorgtunget at de blir syke av det og kan faktisk dø av sorg.

Jeg eier selv 3 chinese crest og kjenner rasen meget godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silmarill - utlogga nå :-)
Da har jeg lagt ut 2 bilder av han. Disse bildene er tatt før han ble klippt..

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?aut...si&img=4789

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?aut...si&img=4788

:rødme: ååå, så nyyyydelig han er da :)

Utrolig fin hund. Den var ikke mye "naken" men ser jo tydelig at det er chinese crest i den ja :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Han er naken på hele undersiden og veldig tynn i pelsen på sidene. Han har ikke pels nederst på beina heller (fra "kneet" og ned) med det er vel feil i forhold til nakenhunden.. Han ser litt bedre ut nå som han har blitt klippt. Skal ta noen bilder av han i morra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Silmarill - utlogga nå :-)
:) Han er naken på hele undersiden og veldig tynn i pelsen på sidene. Han har ikke pels nederst på beina heller (fra "kneet" og ned) med det er vel feil i forhold til nakenhunden.. Han ser litt bedre ut nå som han har blitt klippt. Skal ta noen bilder av han i morra

Hurra, ser frem til det Ylva :)

Nakenhund har hår på hodet sitt og nederst rundt labbene.

Uansett om det er en blandingshund så bare la den være som den er, det er jo da dem er veldig søte.

De søteste dyrene jeg vet om er faktisk bastarder (blandingshund)

:hund:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...