Gå til innhold

Dumme ting kunder sier


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Du virker som den typen ansatt som får en til å ønske å kjøpe mer fordi servicen er så god :)

Det var veldig hyggelig å høre, tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber i en klesbutikk for menn og møter ofte på rare kunder! For et par dager siden kom det en godt voksen dame innom som skulle ha skinnhansker til mannen sin.

Damen: dette er damehansker

Meg: nei, dette er herrehansker. Vi selger ikke damehansker her.

Damen: jeg vet da hvordan damehansker ser ut! Mannen min kan ikke bruke disse. Hvorfor prøver du å lure meg?

Meg: Jeg prøver ikke å lure deg, men dette er hansker til menn. Vi har andre typer hvis du heller vil ta en titt på de.

Damen: Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om. Jeg går et annet sted.

Meg: Ok, ha en fin dag!

Det skal sies at hanskene var helt standard sorte herrehansker, og at damen kom innom senere og kjøpte "damehanskene" av en kollega.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at kundetoalettene på senteret jeg jobber ser helt jævlig ut!

Det er nesten skremmende å se kvinner grise så mye på do. Er ofte jeg kommer til nedgriset toalettseter... (jobber rett ved siden av, så er enklest å benytte seg av kundetoalettene). Syntes skikkelig synd på rengjøringspersonalet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at kundetoalettene på senteret jeg jobber ser helt jævlig ut!

Det er nesten skremmende å se kvinner grise så mye på do. Er ofte jeg kommer til nedgriset toalettseter... (jobber rett ved siden av, så er enklest å benytte seg av kundetoalettene). Synes skikkelig synd på rengjøringspersonalet.

Huff. Man kan undres på hva som får folk til å grise så jævlig, og på hvordan det ser ut hjemme hos dem selv...

Her hos oss var det absolutt verst på personaltoalettene - inntil det ble satt kodelås på dem og koden ble gitt kun til de ansatte. Siden har det vært gullende rent. Tydelig at kunder har sett sitt snitt til å snike seg inn på de mer private personaldoene for sine litt særere gjøremål... En dag fant jeg hele søppelbøtta oppi do, og brukte tamponger liggende på gulvet der søppelbøtta egentlig skulle stått :klo:

Anonymous poster hash: 6cedd...d3f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er inne på temaet søppel; Innkjøringen til vaskehallen vår er rett ved siden av bakdøra til stasjonen. Der har vi en stor conteiner med hengelås og to vanlige grønne dunker med brunt lokk til matavfall, helt like de alle hus i området har, bare våre er litt større. Siden alle i området har slike skulle man tro at folk viste at de var til matavfall, men neida. Virker som alle som står i kø til vaskehallen, benytter anledningen il å rydde bilen og kaster alt søppeltet sitt der. Skal da også nevnes at det er tre vanlige søppeldunker i en radius på tre meter fra porten. Henger også et askebeger på veggen rett ved siden av, en dag fant jeg det oppi matavfallsdunken.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forleden dagen stod jeg å fylte på frysevarer da en kunde kom til meg;

"Har du fryst rosene???"

Jeg: "Neeei, hva mener du nå?"

Kunde: "Jeg kjøpte roser her igår, og idag tidlig så hang de alle sammen!!!"

Jeg: "Men det var synd det da. Dessverre er det slik som kan skje, så du var nok bare uheldig med den buketten. Bare finn deg en ny og si ifra til hun som sitter i kassa du!:)"

Kunde: "Ja, men jeg har allerede gjort det!!!!"

Jeg: "Ja, men da er det vel ikke noe problem da! :)"

Kunde: "nei." Så går han bort til kona si, og mens jeg fortsetter med arbeidet mitt hører jeg hun si "Ja... De tror helt sikkert at vi har gjort dette selv! MEN DET HAR VI IKKE!!!!"

Altså.... kunden hadde allerede fått byttet buketten sin, men allikevel måtte han komme helt inn i butikken for å høre om JEG hadde fryst rosene, og skape et problem ut av en bagatell....

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trappetroll

Hadde en koselig kunde hin dagen. Vi hadde god kjemi og spøkte og tullet. Så fant vi varen han lette etter og tok de med til kassen.

"Vil du ha med gavepapir?"

"Neeeei, trenger bare en pose, om jeg kan få det. 😉"

"Njaa, la gå, siden jeg er i det gode hjørnet i dag så skal du heller få en 😉"

Så kommer fruen:

"MAKAN! Flørter du med mannen min!? Tore, her handler ikke vi mer!!"

Jeg stod ugjen som et spørsmålstegn..

Mannen er 70år, og fast kunde hos oss. Fruen er tilnærmet samme alder, men alltid ufordragelig å sur.

Jeg er 22, og er forlovet, så ingen fare 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en koselig kunde hin dagen. Vi hadde god kjemi og spøkte og tullet. Så fant vi varen han lette etter og tok de med til kassen.

"Vil du ha med gavepapir?"

"Neeeei, trenger bare en pose, om jeg kan få det. 😉"

"Njaa, la gå, siden jeg er i det gode hjørnet i dag så skal du heller få en 😉"

Så kommer fruen:

"MAKAN! Flørter du med mannen min!? Tore, her handler ikke vi mer!!"

Jeg stod ugjen som et spørsmålstegn..

Mannen er 70år, og fast kunde hos oss. Fruen er tilnærmet samme alder, men alltid ufordragelig å sur.

Jeg er 22, og er forlovet, så ingen fare 😂

Jeg er sikker på at hvis du ikke hadde spøkt litt tilbake så hadde hun blitt sint på grunn av dårlig humør og mangel på humor :rolleyes: Jeg sverger, butikkansatte kan ikke gjøre noe riktig skal man tro kundene :laugh:

Anonymous poster hash: 7f51b...25b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men du skjønner.. "Hunden min er så liten og den fryser så lett. Jeg skal bare ha en ting" >.<

Håper virkelig å oppleve en dag med en annen kunde i nærheten av en hundeeier som for allergisk reaksjon

Heller hunder i butikk enn barn..

Anonymous poster hash: 2841b...3cf

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg en kunde som glemte barnevognen med babyen oppi, inne i butikken. Det var kun meg i butikken, ble stående som en idiot mens jeg stirret på babyen og den tomme butikken :sjokkert: Moren kom kjapt tilbake da, men herregud?

Jeg blir også voldsomt irritert over paranoide, gamle mennesker som kommer for å returnere et plagg.

Meg: Ja, da må du bare skrive navn og nummer på denne lappen her.

Kunde: HÆ? Hvorfor? Skal jeg bare utgi privatinformasjon, og jeg aner ikke hvor den går? Dette er jo ekkelt og skummelt, dette kan jo bli misbrukt blablabla..

Altså... Ja.

Er også såå irritert når folk står ved et stativ som er merket "50%", også drar de fram ting og sier: Er DENNE også på 50%? Og DENNE? Er ALT her 50%?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG! På kundene som står og skriker og roper til meg, når jeg er i den andre enden av butikken. Kom bort og snakk til meg som et vanlig menneske.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kommer fruen:

"MAKAN! Flørter du med mannen min!? Tore, her handler ikke vi mer!!"

Trodde først hun mente det som en spøk, men tydeligvis ikke? Oida, da har man problemer, og det gjelder uavhengig av alder på en selv og kassadamen.

Anonymous poster hash: 6bf2f...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heller hunder i butikk enn barn..

Anonymous poster hash: 2841b...3cf

Uoppdragne dyreeiere er like ille som uoppdragne foreldre. Jeg forstår dog veldig godt at man ikke vil la hunden sin stå alene utenfor butikken, av risiko for tyveri, men da kan man vel la hunden være hjemme mens man handler? Snakker selvfølgelig ikke om førerhunder nå, altså.

Anonymous poster hash: 6bf2f...139

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uoppdragne dyreeiere er like ille som uoppdragne foreldre. Jeg forstår dog veldig godt at man ikke vil la hunden sin stå alene utenfor butikken, av risiko for tyveri, men da kan man vel la hunden være hjemme mens man handler? Snakker selvfølgelig ikke om førerhunder nå, altså.

Anonymous poster hash: 6bf2f...139

Faktisk så er det ikke lov å la hunder stå alene utenfor butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på bensinstasjon, og vi selger blant annet lotto for Norsk Tipping.

Kunde: Jeg skal ha en andelsbank på 200.

Meg: 200 andelsbank lotto, eller 200 andelsbank vikinglotto? (Altså, det er en av to)

Kunde: JEG SKAL HA EN ANDELSBANK SIER JEG.

Jeg: Ja, andelsbank LOTTO eller VIKINGLOTTO?

Kunde: ANDELSBANK, JEG HAR SPILT DETTE I MANGE ÅR

Meg: Det er to valg. Skal du ha andelsbank på lotto eller vikinglotto? Du trenger ikke være så sint selv om jeg spør...

Kunde: DET ER DU SOM ER SUR

Meg: Vet du hva, dette kan du ta med kollegaen min.

Kollega: Skal du ha andel på lotto eller vikinglotto?

Kunde: ANDELSBANK, HERREGUD SÅ INKOMPETENTE DERE ER

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg jobber på bensinstasjon, og vi selger blant annet lotto for Norsk Tipping.

Kunde: Jeg skal ha en andelsbank på 200.

Meg: 200 andelsbank lotto, eller 200 andelsbank vikinglotto? (Altså, det er en av to)

Kunde: JEG SKAL HA EN ANDELSBANK SIER JEG.

Jeg: Ja, andelsbank LOTTO eller VIKINGLOTTO?

Kunde: ANDELSBANK, JEG HAR SPILT DETTE I MANGE ÅR

Meg: Det er to valg. Skal du ha andelsbank på lotto eller vikinglotto? Du trenger ikke være så sint selv om jeg spør...

Kunde: DET ER DU SOM ER SUR

Meg: Vet du hva, dette kan du ta med kollegaen min.

Kollega: Skal du ha andel på lotto eller vikinglotto?

Kunde: ANDELSBANK, HERREGUD SÅ INKOMPETENTE DERE ER

I sånne situasjoner er man nødt til å omformulere hele spørsmålet sitt. Det er ikke noen vits å gjenta og gjenta. Man kan for eksempel si, "Vi har to forskjellige typer andelsbank, det ene heter Lotto som betyr xx, det andre heter Vikinglotto som betyr yy, hvilken av de andelsbankene vil du ha?". Har de forskjellige pris kan man feks si "Vi har to til forskjellig pris, den ene koster x og den andre koster y, hvem av dem vil du ha?". Feks :P

Anonymous poster hash: a5d44...a73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sånne situasjoner er man nødt til å omformulere hele spørsmålet sitt. Det er ikke noen vits å gjenta og gjenta. Man kan for eksempel si, "Vi har to forskjellige typer andelsbank, det ene heter Lotto som betyr xx, det andre heter Vikinglotto som betyr yy, hvilken av de andelsbankene vil du ha?". Har de forskjellige pris kan man feks si "Vi har to til forskjellig pris, den ene koster x og den andre koster y, hvem av dem vil du ha?". Feks :P

Anonymous poster hash: a5d44...a73

Jada, jeg sa noe sånt, bare husker ikke samtalen helt konkret. Begge kostet det samme.

"skal du ha en andel på vikinglottoen, eller en andel på lotto? Det er to forskjellige" "JEG SKAL HA ANDELSBANK!!!"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg sa noe sånt, bare husker ikke samtalen helt konkret. Begge kostet det samme.

"skal du ha en andel på vikinglottoen, eller en andel på lotto? Det er to forskjellige" "JEG SKAL HA ANDELSBANK!!!"

Noen er bare håpløse uannsett haha. Føler med deg :)

Anonymous poster hash: a5d44...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokken har akkurat passert 20.00 og alkoholsalget er slutt.

Ansatt: Det er for sent å kjøpe alkohol, så den må jeg sette ned bak meg.

Kunde: JÆVLA NORGE! :frustrert:

Og til alle dere som oppfører dere som barn i trassalderen når dere ikke får kjøpe ølen deres; jeg skjønner svært godt at ektefellen/barna blir flaue :Nikke:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...