Gå til innhold

Får ikke jobb


Girl-power

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg er en jente på 22 år som nå har søkt jobb i lang periode. jeg sliter med å få jobb, og vet ikke om dette bare gjelder meg eller ikke. Er det så vanskelig å få seg jobb i Oslo eller gjør jeg kanskje noe feil.

Håper på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også 22 og får ikke jobb. Bor i Kr.sand forøvrig.

Hvilken utdanning har du?



Anonymous poster hash: 231d1...ecb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør nok noe feil.

Jeg jobber med rekruttering, og ser mange feil folk gjør i CV eller søknad. Kanskje du kan skrive søknadsteksten din her (ta bort navn etc)?

Ellers gjelder det jo å stå på, ringe og følge opp søknaden, møte opp personlig med CV/søknad, kankske få jobb via vikarbyråer (gjerne flere) etc.

Og husk, stå på. Selv om du har et intervju, betyr ikke det at du må slutte å søke andre steder.



Anonymous poster hash: aca39...d9b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder meg også. 22 år. i Bergen. Har fagbrev, men det ser ikke ut til å hjelpe.



Anonymous poster hash: afc76...215
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring alltid før du sender søknad.

Vær positiv, og virkelig sett deg inn i hva de gjør samt hvem de er. Hvorfor har de bruk for deg? Ta gjerne opp ting de tidligere har gjort, og snakk om det, dine tanker om det osv.

Skriv ned det de sier i telefonsamtalen slik at du kan bruke dette under søknads prosessen i ettertid, altså hva de er opptatte av. Hva DE søker etter hos en ny ansatt. osv.

Bare dette vil få deg til å skille deg ut ettersom man mest sannsynligvis husker jenta som ringte på forhånd fremfor hun som ikke gjorde det. Gjør som AB her også sier og ring opp i ettertid om du ikke har hørt noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Jeg har fått jobb nå. Har ikke startet enda, men det gikk til slutt.
Jeg er bare usikker på hvor mye jeg burde satse på den. Burde jeg ta den i det heletatt? Det er provisjon og ingen fastlønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta den, det kan være en fin jobb for en periode. Du trenger ikke å slutte å søke jobb andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier vel at det er lettere å få jobb når man allerede har jobb, å uansett hvordan den nye jobben er gir det deg nye kvalifikasjoner og erfaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...