Gå til innhold

Hvorfor har de fleste av oss en "dårlig" hjerne?


Nevian

Anbefalte innlegg

Det er de som har disse "super evnene" som har dårlige hjerner. De mangler filtere, så selv om de feks kan være utrolig gode i matte, vil hjernen dems slite med en hel del andre ting.

Det er også forskning som er gjort, hvor de har funnet ut at de kan sende impulser inn i hjernen på folk, som lammer deler av hjernen, og dermed gir tespersonene fotografisk hukommelse i en kort periode etterpå, før hjernen greier å "komme seg på beina" igjen.

Hjernene våre tar til seg absolutt alt rundt oss hele tiden, men den siler ut alt den ikke føler er relevant, til en så stor grad at en ting som står direkte foran deg, kan bli usynlig, fordi hjernen din "velger den bort".

Det står noe om det i denne boka, selv om det ikke er akkurat det den handler om.

Hvordan han de som har fotografisk minne dårligere hjerne enn andre generelt......?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan han de som har fotografisk minne dårligere hjerne enn andre generelt......?

For å ha "fotografisk" hukommelse, må andre deler av hjernen være dårligere, fordi den fotografiske hukommelsen kommer at at hjernen mangler "filtere", og det kan føre til stress og alt mulig rart, i forskjellige situasjoner.

Jeg får ikke svart noe særlig bedre på det, så du får nesten leie/kjøpe en bok om det, hvis du er interessert i sånt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ha "fotografisk" hukommelse, må andre deler av hjernen være dårligere, fordi den fotografiske hukommelsen kommer at at hjernen mangler "filtere", og det kan føre til stress og alt mulig rart, i forskjellige situasjoner.

Jeg får ikke svart noe særlig bedre på det, så du får nesten leie/kjøpe en bok om det, hvis du er interessert i sånt.

er ikke så veldig interessert. bare lurte på om jeg hadde noen feil i hjernen ingen har lagt merke til i hele mitt liv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så veldig interessert. bare lurte på om jeg hadde noen feil i hjernen ingen har lagt merke til i hele mitt liv :P

Det kan hende. Jeg var autist i 26 år før de fant ut at det var noe feil med meg... Eller så kan det hende at du ikke har fotografisk hukommelse. Fotografisk hukommelse fungerer sånn at du husker absolutt alt som har skjedd, hver eneste dag gjennom livet ditt. Du kan fortelle detaljerte, nøyaktige beskrivelser av hva som skjedde 14. Januar 1997, klokka 19:13.

For at det skal være sånn, er hjernen nødt til å mangle muligheten til å filtrere ut unødvendig informasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende. Jeg var autist i 26 år før de fant ut at det var noe feil med meg... Eller så kan det hende at du ikke har fotografisk hukommelse. Fotografisk hukommelse fungerer sånn at du husker absolutt alt som har skjedd, hver eneste dag gjennom livet ditt. Du kan fortelle detaljerte, nøyaktige beskrivelser av hva som skjedde 14. Januar 1997, klokka 19:13.

For at det skal være sånn, er hjernen nødt til å mangle muligheten til å filtrere ut unødvendig informasjon.

Å, men da tror jeg ikke at jeg har det... Kan ikke huske ting fra jeg var nyfødt liksom :P husker fra jeg var ca 2,5-3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, men da tror jeg ikke at jeg har det... Kan ikke huske ting fra jeg var nyfødt liksom :P husker fra jeg var ca 2,5-3 år.

Husker du alt som skjedde, hver eneste dag, helt fra du var 3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker du alt som skjedde, hver eneste dag, helt fra du var 3?

Husker det hvis jeg tenker på noe spesifikt ja. Men det er jo ikke sånn "mandag kl 12.47 blabla, mandag kl 12.57 blabla" at jeg går og tenker på det:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker det hvis jeg tenker på noe spesifikt ja. Men det er jo ikke sånn "mandag kl 12.47 blabla, mandag kl 12.57 blabla" at jeg går og tenker på det:P

Jeg tror ikke du har fotografisk hukommelse, utifra det du skriver her. Jeg husker også ting som jeg aldri har hatt bruk for, eller numre jeg har brukt 1 gang.

Da jeg var liten (6 år gammel) ringte jeg inn til en engelsk barneTV-kanal som het The Childrens Channel, eller TCC, for å svare på en konkurranse de hadde (man skulle fortelle dem en vits, og om de syns den var morsom, fikk man velge mellom 3 dolokk, hvor det lå premie oppi den ene doen). Nummeret jeg ringte var 0990561002.

1 gang har jeg brukt det nummeret, og jeg glemmer det aldri. Jeg husker helt detaljert alt som skjedde i den situasjonen, men det betyr ikke at jeg har Eidetic eller fotografisk hukommelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du har fotografisk hukommelse, utifra det du skriver her. Jeg husker også ting som jeg aldri har hatt bruk for, eller numre jeg har brukt 1 gang.

Da jeg var liten (6 år gammel) ringte jeg inn til en engelsk barneTV-kanal som het The Childrens Channel, eller TCC, for å svare på en konkurranse de hadde (man skulle fortelle dem en vits, og om de syns den var morsom, fikk man velge mellom 3 dolokk, hvor det lå premie oppi den ene doen). Nummeret jeg ringte var 0990561002.

1 gang har jeg brukt det nummeret, og jeg glemmer det aldri. Jeg husker helt detaljert alt som skjedde i den situasjonen, men det betyr ikke at jeg har Eidetic eller fotografisk hukommelse.

Okei, da har jeg bare misforstått. Retter meg selv til: GOD hukommelse :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ja, men den har du vel BRUKT?

Jeg husker jo telefonnumre fra en klasseliste jeg har brukt et nummer fra gjerne...

Gidder ikke diskutere min hukommelse, hvorvidt den er bra eller ikke, jeg er veldig fornøyd med den og driter egentlig i hvorfor :P

Hihihi.. Du må da forstå at det er fordi du er litt mildt tilbakestående :P

Huff, kg er stedet hvor det ikke eksisterer verken veldig pene, smarte, flinke folk eller folk med spesielle evner! <br /><br /> Anonym poster: 380622f1ca47aa4a3bd71baa7c2ad6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihihi.. Du må da forstå at det er fordi du er litt mildt tilbakestående :P

Huff, kg er stedet hvor det ikke eksisterer verken veldig pene, smarte, flinke folk eller folk med spesielle evner! <br /><br /> Anonym poster: 380622f1ca47aa4a3bd71baa7c2ad6e8

Hvordan vet du at jeg ikke er pen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Du kan faget naturfag, men du kan ikke gjengi ordrett hva som står på side 67 i naturfagsboka?

Av interesse, kan du ikke skrive et par avsnitt av side 67 her?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av interesse, kan du ikke skrive et par avsnitt av side 67 her?

Men jeg vet jo ikke hvilken naturfagsbok betrayd brukte.

Endret av test123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...