Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Klarer ikke sove på magen og det savner jeg. Jeg er en magesover :ler:

Du trenger ikke bekymre deg for tightsen, de ligger godt beskyttet inni der :)

Jeg har pute på hver side av magen, også tar jeg den ene foten opp. Det avlaster veldig bra. :) Ligger ikke flatt ut på magen da, men litt skrått på magen. Etter hvert som magen blir større blir jeg jo tvunget til å ligge mer og mer på skeiva, men får likevel følelsen av å ligge på magen og ikke sidelengs. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sover med en hotellpute. Halvveis til å støtte magen også ligger jeg med ene benet oppå. Det er mest behagelig. Har skjønte det sånn at det er best å ligge på venstre side, men våkner alltid på høyre side eller liggende på rygg :/ Er øm i hele mageregionen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan absolutt anbefale voksi classic :) Mange sverger til urban, men jeg syns den er så mye mer åpen rundt hodet enn classicen.

Det ble City her hos oss. Fikk den absolutt anbefalt av han som eide butikken. Han mente at kanskje Classic ble for varm med all ulla, og at City var mer anvendelig for vinteren her vi bor. Så nå får vi se! Men fy så dyre de er! Fikk sjokk, selv om den var på salg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble City her hos oss. Fikk den absolutt anbefalt av han som eide butikken. Han mente at kanskje Classic ble for varm med all ulla, og at City var mer anvendelig for vinteren her vi bor. Så nå får vi se! Men fy så dyre de er! Fikk sjokk, selv om den var på salg!

Har ingen erfaring med City, men tipper den blir helt super! Voksi er jo gull verdt, hvertfall i nord her jeg bor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med City, men tipper den blir helt super! Voksi er jo gull verdt, hvertfall i nord her jeg bor!

Har skjønt at Voksi er utrolig gode, så tipper det skal litt til å bomme! Sikkert smart med en varmere vognpose for deg i nord ;) Her er det jo så vidt kaldt! Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Voksi classic med ulldyne i til den første tiden, og Easygrow til litt senere når baby er eldre. Veldig fornøyd med begge! :) Voksien har vi arvet da.

Håper ikke den blir for varm da siden baby kommer i februar nå da, men tipper vi får brukt den til april en gang. Så blir det Easygrow neste vinter. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en lammeskinnspose som jeg fant på loftet fra mannen var liten. Rensa den til mini skulle bruke den, så regner med at jeg ikke trenger det nå.

Og så har vi en brun voksipose med ei ugle til "pute", med forlengerdel, aner ikke hva den heter jeg?

Har slitt med kramper i leggene de siste kveldene. Igår var det skikkelig ille, rulla rundt og vrei meg på gulvet mens jeg hiksta og gråt!

Aner ikke om det er graviditeten eller leggbetennelsen min jeg. Men har bytta ut joggesko med vintersko, så mulig det har noe med demping å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en lammeskinnspose som jeg fant på loftet fra mannen var liten. Rensa den til mini skulle bruke den, så regner med at jeg ikke trenger det nå.

Og så har vi en brun voksipose med ei ugle til "pute", med forlengerdel, aner ikke hva den heter jeg?

Har slitt med kramper i leggene de siste kveldene. Igår var det skikkelig ille, rulla rundt og vrei meg på gulvet mens jeg hiksta og gråt!

Aner ikke om det er graviditeten eller leggbetennelsen min jeg. Men har bytta ut joggesko med vintersko, så mulig det har noe med demping å gjøre?

Mange gravide sliter med kramper. Kanskje du burde tatt magnesium? Skal visst hjelpe. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnesium kan igjen gå utover fordøyelsen og den er gjerne ikke tipp topp fra før av for gravide :)

"nålemannen" til bestemor har fortalt at magnesium ikke har noen innvirkning på kramper. Men, jeg vet ikke jeg altså. Jeg har jevnlig kramper i ene leggen grunnet en ulykke for mange år siden. For min del hjelper det å heve foten og strekke litt på benet.

Kramper er vondt!

I dag har kvalmen kommet kastet på meg igjen. Forferdelig. Det skal jammen ikke mange dagene til uten kvalme før man glemmer hvor fælt det er :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnesium kan igjen gå utover fordøyelsen og den er gjerne ikke tipp topp fra før av for gravide :)

"nålemannen" til bestemor har fortalt at magnesium ikke har noen innvirkning på kramper. Men, jeg vet ikke jeg altså. Jeg har jevnlig kramper i ene leggen grunnet en ulykke for mange år siden. For min del hjelper det å heve foten og strekke litt på benet.

Kramper er vondt!

I dag har kvalmen kommet kastet på meg igjen. Forferdelig. Det skal jammen ikke mange dagene til uten kvalme før man glemmer hvor fælt det er :ler:

Magnesium bruker å bli anbefalt av legen til gravide som plages med kramper. Kan være det har med at det er andre årsaker til kramper hos gravide enn hos ikke-gravide. Ikke godt å si. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen forstår jo ingenting! Han må da forstå at stuebordet må trekkes helt inntil sofaen og snacksen settes på bordkanten. Sitter med laptopen på fanget og hver gang jeg prøvde å bøye meg frem så klarte jeg å trykke på tastaturet :jolie:

Skal ikke jeg få snacks? :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnesium kan igjen gå utover fordøyelsen og den er gjerne ikke tipp topp fra før av for gravide :)

"nålemannen" til bestemor har fortalt at magnesium ikke har noen innvirkning på kramper. Men, jeg vet ikke jeg altså. Jeg har jevnlig kramper i ene leggen grunnet en ulykke for mange år siden. For min del hjelper det å heve foten og strekke litt på benet.

Kramper er vondt!

I dag har kvalmen kommet kastet på meg igjen. Forferdelig. Det skal jammen ikke mange dagene til uten kvalme før man glemmer hvor fælt det er :ler:

Så synd at du ikke blir kvitt kvalmen! Det blir så utmattende og slitsomt i lengden! Jeg er bare kvalm hvis det er lenge siden jeg har spist, kan våkne på mårrakvisten og være kvalm. Og nå har jo søvnløsheten tatt meg og...våkner rundt 4, ikke snakk om å få sove igjen!

Magnesium er veldig bra for kramper, jeg er bare ikke flink til å ta det...pappa sliter mye med kramper hvis han ikke tar magnesium, kiropraktoren anbefaler at han går på det fast.ĺ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanteria: :ler: Håper du fikk snacks allikevel!

Susa: slitsomt, uten tvil! Men det å ikke få sove er jammen slitsomt det også. Heldigvis har jeg ikke kommet der enda. Er du veldig plaget? (mulig du har skrevet om det før altså, jeg er litt sløv om dagen)

Mandag! Er 100% sm, så for oss er det rolig morgen, selvom vesla står opp tidlig. Akkurat nå er hun nede på vårt rom og ser film på Netflix, mens jeg sitter oppe i stua med en kopp te og prøver å ikke kaste opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, er du enda kvalm? Hørtes ikke greit ut!

Jeg er 30+2 i dag, og ifølge appen min 76,1% ferdig med svangerskapet. 10 uker til babyankomst! Føler meg så lite forberedt, men det er vel kanskje vanlig første gangen? Vi har alt vi trenger av ting, og det er det eneste jeg kan kontrollere, så jeg fokuserer mye på det! :P

Gutten "svømmer" utrolig mye, jeg kan se bevegelsene når han rullerer fra side til side! Sykt ekkelt, sykt kult! Har aldri tenkt på hvordan det vil være å gå gravid, så for meg er alt som skjer utrolig sprøtt!

Vi prøver å prate om fødsel og planlegge litt, men tror vi har kommet frem til at, som med ALT annet, så tar vi det på sparket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, er du enda kvalm? Hørtes ikke greit ut!

Jeg er 30+2 i dag, og ifølge appen min 76,1% ferdig med svangerskapet. 10 uker til babyankomst! Føler meg så lite forberedt, men det er vel kanskje vanlig første gangen? Vi har alt vi trenger av ting, og det er det eneste jeg kan kontrollere, så jeg fokuserer mye på det! :P

Gutten "svømmer" utrolig mye, jeg kan se bevegelsene når han rullerer fra side til side! Sykt ekkelt, sykt kult! Har aldri tenkt på hvordan det vil være å gå gravid, så for meg er alt som skjer utrolig sprøtt!

Vi prøver å prate om fødsel og planlegge litt, men tror vi har kommet frem til at, som med ALT annet, så tar vi det på sparket!

Vet du, jeg tror ikke det er mulig på noe som helst vis å forberede seg til det å få en liten baby! Man kan ha alle ting hundre % klart, man kan lese bøker osv. Men det gjør ikke at man er helt forberedt. :) Da vi kjørte hjem med O to dager etter fødsel, så satt jeg der da, og sa til R at jeg ANTE jo ikke hvordan man tar seg av en baby, samtidig som tårene rant. :P Men det gikk helt fint altså. Morsinnstinktet hjelper veldig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg tror ikke det er mulig på noe som helst vis å forberede seg til det å få en liten baby! Man kan ha alle ting hundre % klart, man kan lese bøker osv. Men det gjør ikke at man er helt forberedt. :) Da vi kjørte hjem med O to dager etter fødsel, så satt jeg der da, og sa til R at jeg ANTE jo ikke hvordan man tar seg av en baby, samtidig som tårene rant. :P Men det gikk helt fint altså. Morsinnstinktet hjelper veldig. :)

Det er akkurat slik jeg ser for meg at det kommer til å være! Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med baby, men det må være en mekanisme i oss som gjør at vi får det til allikevel!

God å høre det fra andre erfarne mødre. :) At mamma sier det hjelper underlig nok ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er akkurat slik jeg ser for meg at det kommer til å være! Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med baby, men det må være en mekanisme i oss som gjør at vi får det til allikevel!

God å høre det fra andre erfarne mødre. :) At mamma sier det hjelper underlig nok ikke!

Nei, for våre mødre er jo skapt for oppgaven vettu :fnise: Hehe..

Det går jo faktisk bra for de aller fleste av oss! Jeg synes egentlig det er mer vanskelig nå som jeg har treåring, for jeg må tross alt tenke og reflektere mye rundt egen oppførsel og oppdragerrolle, for det er veldig viktig for meg at han får en god oppdragelse. Å få baby er overveldende, koselig og altoppslukende, men det blir på en annen måte enn når barna vokser til og man må gjør mer enn å dekke behovene for mat, søvn, kos, hygiene og sånt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for våre mødre er jo skapt for oppgaven vettu :fnise: Hehe..

Det går jo faktisk bra for de aller fleste av oss! Jeg synes egentlig det er mer vanskelig nå som jeg har treåring, for jeg må tross alt tenke og reflektere mye rundt egen oppførsel og oppdragerrolle, for det er veldig viktig for meg at han får en god oppdragelse. Å få baby er overveldende, koselig og altoppslukende, men det blir på en annen måte enn når barna vokser til og man må gjør mer enn å dekke behovene for mat, søvn, kos, hygiene og sånt. :)

Og mamma fikk meg. Jeg var eksemplarisk som baby og barn ( mener jeg selv da) :fnise:

Ja, jeg tenker mye på oppdragerrollen! Selv med alle de vanskelige situasjonene det medbringer, gleder jeg meg utrolig mye til det. Vi planlegger mye mer hva vi skal gjøre med ungdomsalderen, enn i babyfasen. Den har vi egentlig blitt enige om at kommer til å suge, og være kjempe hard! Trassalderen og alt, ekstra liv i huset? Hehe!

Nei, det ansvaret som kommer etter babytiden er utrolig stort! Det er vårt ansvar å sørge for at barnet vårt blir et godt menneske som voksent, med alle de verdier det medfører. Skummelt og ydmykende på en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mamma fikk meg. Jeg var eksemplarisk som baby og barn ( mener jeg selv da) :fnise:

Ja, jeg tenker mye på oppdragerrollen! Selv med alle de vanskelige situasjonene det medbringer, gleder jeg meg utrolig mye til det. Vi planlegger mye mer hva vi skal gjøre med ungdomsalderen, enn i babyfasen. Den har vi egentlig blitt enige om at kommer til å suge, og være kjempe hard! Trassalderen og alt, ekstra liv i huset? Hehe!

Nei, det ansvaret som kommer etter babytiden er utrolig stort! Det er vårt ansvar å sørge for at barnet vårt blir et godt menneske som voksent, med alle de verdier det medfører. Skummelt og ydmykende på en gang.

Jeg og min søster var også helt eksemplariske. ;) Mener mamma. :P

Trassalderen ja. Den er bare sååå herlig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min søster var også helt eksemplariske. ;) Mener mamma. :P

Trassalderen ja. Den er bare sååå herlig. :P

Hehe, mamma mener ikke jeg var det. Jeg var virkelig vanskelig. Tror hun syns det hadde vært morsomt om jeg fikk smake min egen medisin der ja. :fnise:

Er du sykemeldt du og? Blir så laaange dager å være hjemme hele tiden. Jeg har studier da, men det er ikke lett å gjøre når en kan google babyting/henge på babyforum. Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...