Gå til innhold

Skravletråd januar/februar 2015


Nautika

Anbefalte innlegg

Jeg hadde jo time til utredning den 15.juli hos privat gynekolog, og i går så jeg at de tilbyr også svangerskapskonsultasjon MED ultralyd!! Så jeg ringte og endret timen i dag, og skal da på første kontrolltime i juli, og jeg får se spira på ultralyd :hoppe: Er 11+3 da, så burde vel se noe :jepp:

Noen andre her som skal på tidlig UL, eller enda tidligere? Vurderer om jeg skal høre med legen om å bli henvist siden jeg har mistet to ganger før og er mongostressa... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en mirakel-spire, Moina! :strix: Gratulerer!

Takk, og gratulerer til deg også! :strix:

Gratulerer til deg også moina!!! Krysser fingrene for at det fortsatt går bra!! ! Det gjelder for oss alle!

Takk, og gratulerer til deg også! Håper det er sterke spirer i alle magene vår :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt lyst på tidlig ultralyd, rundt uke 12 tenker jeg. Vil være sikker før vi sprer nyheten til alle kanter, også tror jeg det kan være koselig med et bilde for de vordende besteforeldrene som bor nordpå å ha noe håndfast i ventetiden :) Svigermor er temmelig klar for å bli bestemor! :fnise: Jeg har ikke konferert med gubben, så vi får se hva han sier ;)

Så fint at timen kunne benyttes til noe i gledens tegn da! :strix: Var det ikke det noen sa? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde jo time til utredning den 15.juli hos privat gynekolog, og i går så jeg at de tilbyr også svangerskapskonsultasjon MED ultralyd!! Så jeg ringte og endret timen i dag, og skal da på første kontrolltime i juli, og jeg får se spira på ultralyd :hoppe: Er 11+3 da, så burde vel se noe :jepp:

Noen andre her som skal på tidlig UL, eller enda tidligere? Vurderer om jeg skal høre med legen om å bli henvist siden jeg har mistet to ganger før og er mongostressa... :sjenert:

For en herlig tlf og ta da! skifte fra utrednings time til ultralyd time :danse: Du vil jo kunne se en hel del når du er 11+3. Da er det jo en nesten ferdig utvikla miniatyr baby :fnise:

Jeg har ultralyd time om 10 dager. Blir ekstra oppfølging pga alt som har skjedd tidligere. Håper sånn jeg får se et lite dunkende hjerte :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt redd det er tidlig å melde meg inn, men er jo litt gøy å ha noen å skravle med når man ikke kan si det til noen andre enda… Jeg tok jo første test i går ettermiddag og er etter mine beregninger nå 3+4 :) Min termindato ut fra terminkalkulatoren på nettet er 9. februar :rodmer: . Jeg er forresten 32 år og dette er barn nr 2. "Storesøster" (litt rart å si det :hjerte: ) vil være nesten 3,5år når den lille kommer.

Ingen symptomer egentlig her enda. Kjent bittelitt i puppene innimellom, litt sånn voksesmerter og bittelitt ligamentsmerter, men ikke noe mer enn ved PP1 :fnise: ...

I dag var jeg innom apoteket og har kjøpt kosttilskudd for Gravide. For dere som tenker å kjøpe: det var 30% nå på Vitus!

Her vil jeg gjerne bli med :)

Nå vet jeg jo ikke hvordan dette vil ende da..

Hcg-nivået mitt sank for en uke siden og jeg fikk beskjed av legen om at dette var en ufarlig graviditet utenfor livmoren som kroppen vil ordne opp i selv. De sa at spiren allerede hadde vore død lenge.

Ble sendt hjem med antibiotika-kur og sterke smertestillende for å vente på blødningen som aldri kom. Samtidig ble graviditets symptomene bare sterkere.

Bestemte meg til slutt for å ta en ny hcg-prøve nå på fredagen som var.

Av og til er det umulige mulig, hcg-nivået hadde skutt til himmels og ultralyden viste ein voksende spire som hadde valgt å forflytte seg til livmoren. Legen forstår ingenting og det gjør ikke jeg heller, men nå har jeg et lite håp om at det lille mirakelet i magen min vil klare dette likevel. :hjertesmil::hjertesmil:

Foreløpig termin er 18 Januar - 26 år og B1

For en flott historie! :hug:

Her er meg... :sjenert: Etter 15 mnd fikk vi endelig positiv test, og er 4+2 i dag :strix: Foreløpig termin er 31.januar! :strix:

Gratulerer igjen - ekstra godt å se at det klaffer for dere som har prøvd så lenge!!!

Utrolig missdior!! Gratulerer :-D
Glemte forresten å si at jeg er 32 og dette blir mitt andre barn. Så kanskje du nautika vil legge inn det også...
Igår og idag har jeg merket at kvalmen kommer snikende. ..nokså på samme tid som sist! Er i tillegg syk, så idag har mannen ordnet det meste, mens jeg stort sett har ligget på sofaen. ..utrolig kjedelig! Andre som merker graviditetssymptomer?

32 og B2 her også :) Hvor stor aldersforskjell vil det bli på dine?

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn hit, Ripsy!

Jeg går på det kosttilskuddet for gravide (begynte før jeg ble gravid) og fikk kjøpt med meg 2 pakker på -30%. Det var tydeligvis ei som var ny i kassa, for hun begynte å se litt på meg, og så på pakkene. Så mumlet hun nervøst frem noe at de hadde en annen type for de over 3 mnd på vei. :fnise: Også kom hun på at det kunne jo være jeg bare prøvde. ;) Hvorfor skal apotekansatte alltid "grave" sånn? Jeg klarer faktisk å lese bruksanvisningen på graviditetstesten, så de trenger ikke presisere at jeg må få nok urin på den! :murvegg:

Jeg tror jeg må telle over det jeg har igjen av vitaminene. Vet ikke om det er noen vits å kjøpe enda en pakke, er det frem til 12+0 man skal bruke det? :klo:

Edit: fant ut at jeg har nok frem til 11+2. Vet ikke om jeg gidder å kjøpe en pakke til altså :sjenert:

Endret av Nautika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Nautika :)

Tenkte ikke på at jeg burde kjøpt to pakker når de først har tilbud :ler: . Får gå innom en dag senere denne uka og se om de fortsatt har tilbud og kjøpe en til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det 2 år og 5 måneder mellom 😊 leser at dere tar kosttilskudd. Er det folat dere mener eller noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg tar heter Lifeline Care Gravid. Inneholder blant annet folat, omega 3 og kalsium :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar også Lifeline Care Gravid. Folat er nok det aller viktigste men jeg tenker det er greit å sørge for at en får i seg andre viktige mineraler, vitaminer og omega 3 for optimale forhold for det lille frøet! :)

Har dere fortalt nyheten til familie og venner? Jeg kjenner jeg har veldig lyst, men skal vente litt til iallfall.. Har jo ikke engang nådd 4 uker. Tror nok jeg forteller søster og mamma om ikke så mange dager. Så får vi se hvor lenge vi klarer å vente før det er helt offentlig. Sistgang var det veldig mange som visste det rundt 7-8 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! :strix:

Ripsy: her venter vi nok til etter uke 12 med å si noe, og gubben var enig i at det var lurt med tidlig ultralyd før vi deler nyheten også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg Være med her også?:-)

Jente 26. Barn 1 :-) vi har prøvd i 3-4 år men ikke blitt gravide fordi syklusen min har vert på bærtur! Men nå endelig ble jeg gravid og er 8+3 i dag. Termin 4 januar :-) jeg lurer på en ting.. Vi gravide er jo så engstelige og bekymret for at noe skal skje.. og vi overanalyserer absolutt alt. Jeg leser for mye på nettet om folk det går dårlig med, og det virker som om det hår dårlig med "alle" ? Jeg selv har hatt lite symptomer, men vonde bryst har vert en utpregede bivirkning. Men må i uke 8 kjenner jeg såvidt ingenting. Trenger det å bety noe? Har vert på tidelig ultralyd i uke 6+4 og såg og hørte et bankende hjerte. Er sjansen større for at alt vil gå bra da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På babyverden har jeg sett statistikk for hvor mange det går bra med:

5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra
9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra*
13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra
17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra
21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra **
25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra

*dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre.
**Etter 22. uke regnes det som dødfødsel.

Når man har sett hjerteaktiviteten er prosentandelen enda høyere enn det som er oppgitt her, så jeg har tro på at det går bra for deg :)

Vi får krysse fingrene for at det går fint med oss alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På babyverden har jeg sett statistikk for hvor mange det går bra med:

5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra

9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra*

13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra

17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra

21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra **

25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra

*dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre.

**Etter 22. uke regnes det som dødfødsel.

Når man har sett hjerteaktiviteten er prosentandelen enda høyere enn det som er oppgitt her, så jeg har tro på at det går bra for deg :)

Vi får krysse fingrene for at det går fint med oss alle :)

Takk for oppmuntrende statistikk :-) satser på at alt går bra med oss, med eller uten symptomer :-p heldige som er gravide er vi iallefall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...