Gå til innhold

Hjelp, hvitvins erstatter i mat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor et stykke fra nærmeste vinmonopol,og har ikke mulighet til å få tak i vin i dag.

Vi får gjester og jeg skal lage bolognese saus. I oppskriften står det 175ml hvitvin eller rødvin. Hva kan jeg eventuelt erstatte dette med??

Og er det noen matvarekjeder som selger alkoholfri vin eller matvin?



Anonymous poster hash: c2299...559
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meny og ultra selger vel noe alkoholfri vin. Hovedsakelig er det syren i vinen som skal bli "brukt" så du kan vel erstatte med både eplecidereddik, hvitvinseddik (om du har) eller faktisk, eplejuice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meny og ultra selger vel noe alkoholfri vin. Hovedsakelig er det syren i vinen som skal bli "brukt" så du kan vel erstatte med både eplecidereddik, hvitvinseddik (om du har) eller faktisk, eplejuice.

har kjøpt eplecidereddik nå. Men hvor mye skal jeg ha i når den opprinnelige oppskriften sier 175ml hvitvin?

Anonymous poster hash: c2299...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper noen dråper eller en kork bare, er sikkert noen som vet her. Hvis ikke noen svarer så bland ut litt i vann til du får den så lik som vin som du klarer å få til på smaken.

Håper du får noe mer vettugt svar her da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tipper noen dråper eller en kork bare, er sikkert noen som vet her. Hvis ikke noen svarer så bland ut litt i vann til du får den så lik som vin som du klarer å få til på smaken.

Håper du får noe mer vettugt svar her da.

Dette stemmer. En liten skje, eller bland den ut med litt vann, smak deg fram rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...