Gå til innhold

Marsipankake


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøvde å lage marsipankake for drøyt 7-9 dager siden men fikk det ikke til. Åssen gjør dere det når dere bekler kaken? Er det noen teknikk til det liksom, for når jeg ser hos bakeren er det hele så perfekt. Jeg vil gjerne få det til slik hjemme også. Trenger tips takk! :)



Anonymous poster hash: 4cca7...1d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvde å lage marsipankake for drøyt 7-9 dager siden men fikk det ikke til. Åssen gjør dere det når dere bekler kaken? Er det noen teknikk til det liksom, for når jeg ser hos bakeren er det hele så perfekt. Jeg vil gjerne få det til slik hjemme også. Trenger tips takk! :)

Anonymous poster hash: 4cca7...1d9

Det kan være vanskelig å få det til som hos bakeren. En av utfordringene er at marispanen man bruker selv kan virke klebrig og litt vanskelig å jobbe med. Har lagt ved en youtube-link som beskriver ting litt fort, et tips kan være å søke på marsipankake på youtube, og se teknikkene de erfarne bruker.

https://www.youtube.com/watch?v=PnbNL9z-Tjo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd det der, men får det ikke til. Når jeg legger over lokket blir det hele så rynkete på sidene. Prøvde forgjeves å dekke over med kremmerhuspynt men ser fortsatt ikke ut. Kan det være en ide å bruke litt vann i blandingen, eller noe sånt for å få den smidigere?



Anonymous poster hash: 4cca7...1d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd det der, men får det ikke til. Når jeg legger over lokket blir det hele så rynkete på sidene. Prøvde forgjeves å dekke over med kremmerhuspynt men ser fortsatt ikke ut. Kan det være en ide å bruke litt vann i blandingen, eller noe sånt for å få den smidigere?

Anonymous poster hash: 4cca7...1d9

Som hun sa i videoen er det viktig at lokket ikke er kjevlet for tynt. Det kan være lettere å få det fint hvis du tar deg god tid og ungår å stresse. Legg lokket på, og jobb deg nedover sidene. Dersom du får rynker kan du prøve å skjære bort folden, glatte ut og dekke over med et marsipanhjerte. Legg marsipanhjerter langs hele kanten for å få det til å se planlagt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foldene får du bort ved å strekke forsiktig i marsipanen når du legger den på. Nå er det sikkert 10 år siden lagde en marsipankake, men mener jeg brukte å ta en hel side av kaken i gangen og jobbe meg rundt istedet for å ta det fra toppen og ned som det ble gjort i videoen over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye lettere å få det pent hvis du har mye marsipan så du kan kjevle ut marsipanlokket MYE større enn kaka. Da legger det seg nesten pent av seg selv, og du kan skjære av resten etter å ha glattet litt. De ferdigkjevlede lokkene man kan kjøpe funker ikke så bra til normalt store kaker.

Og IKKE bruk vann, det blir bare klin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...