Gå til innhold

Hvorfor kommer alle grønnsaker i store pakker?


Sheltay Retrac

Anbefalte innlegg

Jeg irriterer meg grønn over at mange grønnsaker kun selges i store pakker. Hvorfor kan man ikke få kjøpe én gulrot for eksempel? Noen ganger trenger jeg én til suppe, eller tre til dipping. Samme med løk, nå har Rema her sluttet med løk i løsvekt, og selger kun i strømpe.

Er dette for å selge mer, eller er de fordi det er lettere å håndtere det i pakker? De selger jo epler og pærer i løsvekt, så hvorfor ikke gulrøtter og løk?

Endret av Sheltay Retrac
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gulrøtter og løk holder seg i ukesvis i kjøleskapet og er basisgrønnsaker man kan bruke til svært mulig forskjellig. Ser ikke problemet.



Anonymous poster hash: 179e4...cab
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gulrøtter er alltid myke når de har ligget en stund. Tar gjerne i mot tips for å forhindre det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi selger løk i løsvekt på den Rema-butikken jeg jobber på :) Ikke gulrot da..

Tipper det både er for å øke salget OG at det er lettere å håndtere. Det er jo PLU-koder på varer i løsvekt, så kjøpmenn opplever sikkert økt svinn pga ansatte som ikke husker alle koder/finner de i registeret og bare må slå inn en ca pris/evt slår inn feil kode.

Endret av Lanoungen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gulrøtter er alltid myke når de har ligget en stund. Tar gjerne i mot tips for å forhindre det.

De må ligge innpakket i plastposen sin i kjøleskapet, gjerne i grønnsaksskuffen.

Våre holder seg slik i ukesvis.

Anonymous poster hash: 179e4...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å gåinnom grønnsakssjappa.

Anonymous poster hash: c6a1c...23a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her jeg bor er det ingen grønnsaksbutikk, vi har bare et par av de vanligste matbutikkene. Å kjøre en halvtime for å få tak i færre gulrøtter koster mer enn å kaste et par gulrøtter. ;)

Endret av Sheltay Retrac
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du planlegge litt bedre. Du kan feks lage en stor gulrotkake eller en gulrotsuppe med resten av gulerøttene før de blir myke. Har du ikke en grønnsaksbutikk så må du bare tenke slik,eventuelt kjøpe minigulerøtter på pose.

Hvis de blir myke usedvanlig fort kan det være feil med kjøleskapstemperaturen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Jeg er så enig med trådstarter. Har dere sett prisforskjellen på grønnsaker i løsvekt og i pakker? Det er ikke uvanlig at det er dobbel pris pr kilo på de pakkene.

Vi kaster alt for mye mat her i landet, jeg er overbevist om at dette er noe av årsaken.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Her jeg handler så er det paprika i pakker, salater, mango, og masse annet.

Syns for øvrig det er en uting, og det skaper mye søppel. Og mange av disse varene er vanskelig å vurdere kvaliteten på.

Kjøpte salat. Den var innpakket i plast, og den lå på et pappbrett. Når jeg kommer hjem, så er den gåen i bunnen, rant råttent vann av den.

Min mor som er singel syns heller ikke dette er så enkelt. Store nett med løk,paprika osv.

Har bare et råd til alle sammen. Gå inn på garnerhallen eller andre som leverer frukt og grønt, send mail og skriv at dere er misfornøyd.

Ang myke gulrøtter. De kan godt brukes. Legg de i isvann, så får du sprøe gulrøtter. Det samme gjør jeg med salaten. Setter den i vann med isbiter, slik slipper jeg å kaste mye mat



Anonymous poster hash: e265a...83d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du planlegge litt bedre. Du kan feks lage en stor gulrotkake eller en gulrotsuppe med resten av gulerøttene før de blir myke. Har du ikke en grønnsaksbutikk så må du bare tenke slik,eventuelt kjøpe minigulerøtter på pose.

Hvis de blir myke usedvanlig fort kan det være feil med kjøleskapstemperaturen.

Skal jeg måtte tilpasse meg butikken? Hvem er til for hvem?

Anonymous poster hash: 2cf91...f8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handle sammen med en du kjenner f.eks. en nabo. Så deler dere gulerøttene mellom dere.

Anonymous poster hash: c6a1c...23a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for å endelig ha flyttet til en by med innvandrerbutikk. De har alltid grønnsaker i løsvekt.

Hovedsakelig er det prisen og den bortkastede emballasjen jeg misliker med innpakkede grønnsaker. Innvandrerbutikker greier å ha rimeligere grønnsaker, i løsvekt - og jammen har de mye bedre utvalg også!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har tv2 hjelper deg tatt opø for en tid tilbake. Gulrøttene er kommet i beger fordi de da unngår å få skader under transport.

Løk i strøper irriterer meg stort. Løken holder seg ikke fordi jeg bruker for lite når jeg må kjøpe en strømpe med 2 eller 3 løk.

Gulrøttene synes jeg holder seg bra i begeret og i grønnsaksskuffen. Har dukontrollert temperaturen i kjøleskapet ditt?

Ellers vil jeg råde deg til å kjøpe frosne babygulrøtter og ha i bakhånd.

Du kan og kjøpe en pakke gulrøtter og forvelle selv før du fryser.

Løken hender det at jeg steker opp hele og legger utover et bakepapir før jeg fryser.

Kutter bakepapiret med løk på opp i passe mengde til måltider og legger dette i etasjer inni en plastpose eller boks og fryser ned.

Anonymous poster hash: ddbef...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg måtte tilpasse meg butikken? Hvem er til for hvem? Anonymous poster hash: 2cf91...f8c

Ja hva skal du gjøre da? Åpne en pakke gulerøtter og ta med deg den ene gulrota til kassa?stjele kanskje?flytte til et sted de har grønnsakssjapper? Nysgjerrig på svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang gulrøtter, dette spiser jeg hver dag, og jeg anbefaler kun de gulrøttene som er med "stilk" eller hva det heter, altså at de har det grønne gresset på. Alle andre mygler etter 2 døgn når man tar av plasten, men disse gulrøttene holder lenge

post-46289-0-48081600-1414783614_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er mest nysgjerrig på hvorfor dere spiser så lite grønnsaker jeg da. Vi er riktignok to små og to store, men det går i hvertfall 10 løk, 2-3 kg gulrøtter, 3 hoder brokkoli, 4-5 paprikaer osv i uka.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hva skal du gjøre da? Åpne en pakke gulerøtter og ta med deg den ene gulrota til kassa?stjele kanskje?flytte til et sted de har grønnsakssjapper? Nysgjerrig på svar:)

Jeg velger å handle i butikker som har varene i løsvekt.

Anonymous poster hash: 2cf91...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mest nysgjerrig på hvorfor dere spiser så lite grønnsaker jeg da. Vi er riktignok to små og to store, men det går i hvertfall 10 løk, 2-3 kg gulrøtter, 3 hoder brokkoli, 4-5 paprikaer osv i uka.

Oi, da spiser dere ganske mye. Vi har grønnsaker til stort sett hver middag, men bruker ikke så mye. Vi er to voksne og ett barn. Her går det en brokkoli, en pakke gulrøtter, 2-3 løk, og 2 paprika i uken. Sånn i gjennomsnitt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang gulrøtter, dette spiser jeg hver dag, og jeg anbefaler kun de gulrøttene som er med "stilk" eller hva det heter, altså at de har det grønne gresset på. Alle andre mygler etter 2 døgn når man tar av plasten, men disse gulrøttene holder lenge

De gulrøttene med gress på finnes bare å få kjøpt fra slutten av juni og til nå omtrent.

Anonymous poster hash: ddbef...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...