Gå til innhold

Hva kan jeg bruke karbonadedeig til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har masse karbonadedeig i frysern som jeg trenger å bli kvitt, men jeg er litt tom for ideer. Jeg er verken flink til eller glad i å lage mat, så det bør helst være relativt lettvint. Jeg passer vekta, så å lage taco er uaktuelt.

Noen som kan komme med noen ekle forslag? Det trenger ikke å være fancy overhodet.



Anonymous poster hash: e3173...b83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Taco kan fint være sunt. Grønnsaker og grove lefser feks

Anonymous poster hash: dcc4d...39d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett fra hodet, ikke mtp at du passer på vekten:

spagetti og kjøttdeig,

kjøttkaker

hamburger

lasagne

pai

kjøttrullader mm.

Men skjønte ikke den med taco og vekten? Taco er jo kjempelett å lagepå en måte som passer de fleste dietter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco kan fint være sunt. Grønnsaker og grove lefser feks

Anonymous poster hash: dcc4d...39d

Det blir fortsatt fort ganske kaloriholdig, med mindre jeg skal droppe tacokrydderet og osten, som er den beste delen etter min mening. Takk for gode intensjoner, men taco var den ene tingen jeg sa var utelukket, så jeg tar gjerne imot andre forslag :)

Anonymous poster hash: e3173...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett fra hodet, ikke mtp at du passer på vekten:

spagetti og kjøttdeig,

kjøttkaker

hamburger

lasagne

pai

kjøttrullader mm.

Men skjønte ikke den med taco og vekten? Taco er jo kjempelett å lagepå en måte som passer de fleste dietter?

Okei, jeg burde kanskje holdt kjeft om tacoen, men det har seg altså sånn at jeg ikke spiser det for tiden. Takk for forslagene dine, de var gode! :)

Anonymous poster hash: e3173...b83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Riviera

Tacosalat. Nachos med salatblad e.l. i stedet for chips, og (hjemmelaget) guacamole og salsa til. Gryteretter, f.eks. Chili con carne. Grov spaghetti og hjemmelaget saus. Pizza med speltlompebunn eller speltdeig. Lasagne med squash eller grov pasta. Hamburger med sunnere brød. Fylt paprika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riviera

Tacokrydder kan du lage enkelt hjemme, trines matblogg har en god oppskrift. Men osten vet jeg ikke hva du kan erstatte med:p Lett-ost?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker karbonadedeig i stedet for kjøttdeig og har det i både pastaretter, som i lasagne, taco og hjemmelaget pizza.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enhjørning

Pizza, pastaretter, risotto, lage hjemmelagde karbonader, taco(lompe, pita, skjell), salat med det i, lasagne, lage små "boller" av det og sette på spyd med masse gode grønnsaker osv. :)

Endret av Enhjørning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du ikke ville ha taco, men jeg vil allikevel tipse om tacosalat. :) Lager du krydderet selv, så sparer du myyye kalorier. :) Jeg bruker også grønn paprika å fyller den med tacotilbehør, nydelig, mettende og sunt. :)

Anonymous poster hash: d030a...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

til 4-500 gram kjøttdeig bruker jeg 3 ts spisskummin, 1 ts koriander, 1/2 ts chilikrydder, 1 ts hvitløkskrydder, 2 ts paprikakrydder, litt salt og pepper. :)

Anonymous poster hash: d030a...6f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza, amerikansk/meksikansk gryte (toro), bolognesegryte (toro), lasagne, gresk moussaka



Anonymous poster hash: c2eac...5b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men er det mulig? :P Jeg skjønner at jeg kan lage sunn taco, men er det ikke greit at jeg sier at den ene tingen har jeg ikke lyst på? Det var da voldsomt til tacopress :P



Anonymous poster hash: e3173...b83
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det blir fortsatt fort ganske kaloriholdig, med mindre jeg skal droppe tacokrydderet og osten, som er den beste delen etter min mening. Takk for gode intensjoner, men taco var den ene tingen jeg sa var utelukket, så jeg tar gjerne imot andre forslag :)

Anonymous poster hash: e3173...b83

Hjemmelaget krydder er da ikke usunt og veldig enkelt å lage.

Anonymous poster hash: c6d06...599

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart du reagerer på at du får tips om taco, mens resten av forslagene her er enda mer usunne enn taco!



Anonymous poster hash: 14580...319
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart du reagerer på at du får tips om taco, mens resten av forslagene her er enda mer usunne enn taco!

Anonymous poster hash: 14580...319

Det kommer an på hvordan jeg lager dem. Jeg har fått mange gode forslag som jeg kan og tenker å bruke. Jeg bare skjønner ikke hvorfor alle insisterer så iherdig på taco når jeg har sagt jeg ikke har lyst på :klo: For å si det veldig enkelt: Jeg er tacokresen. Jeg liker bare taco på en spesifikk måte, og den måten er veldig usunn. Alle andre måter å lage taco på er ikke aktuelt for meg, derfor har jeg utelukket det fullstendig. Jeg vet det går an å lage sunn taco, men jeg har rett og slett ikke lyst på. Er ikke det greit?

Anonymous poster hash: e3173...b83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Gryterett. Dette er for 2 personer. Stek kjøttdeigen og krydre med gurkemeie, salt/pepper. Kok opp litt ris ved siden av, den skal i de siste 2-3 min av koketiden.

Kutt opp det du vil ha av grønt, jeg bruker vårløk, gulrot (1 stk) og paprika (1 stk). Ha 1 dl kokosmelk (lett), 1-2 dl vann og 2 ss hermetiske hakkede tomater i en gryte, og ha grønnsaker og ferdigstekt kjøttdeig oppi. Småkok i 15 min, og krydre med oregano f.eks. Ha i risen mot slutten av koketiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...