Gå til innhold

Kjøttkakemiddag fra bunnen av - er det vanskelig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min er glad i kjøtt, jeg er ikke. Han ønsker seg så veldig husmannskost ala kjøttkaker med tilbehør til middag en dag... Er det vanskelig å kokkelere sammen? :-)

Takker for tips!



Anonymous poster hash: 7d47d...3cf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samboeren min er glad i kjøtt, jeg er ikke. Han ønsker seg så veldig husmannskost ala kjøttkaker med tilbehør til middag en dag... Er det vanskelig å kokkelere sammen? :-)

Takker for tips!

Anonymous poster hash: 7d47d...3cf

Nei.

Du lager kjøttkakene, steker de og satidig så koker gulrøttene, potetene, sausen og kålstuingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrondrops

Neida, det er ikke så vanskelig, bare husk å ikke kna kjøttdeigen for lenge ellers får samboeren din sprettballer til middag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er ikke så vanskelig, bare husk å ikke kna kjøttdeigen for lenge ellers får samboeren din sprettballer til middag. :)

Skulle akkurat til å spørre.

Blander jeg med hendene?

Ikke få hakeslepp av alle de dumme spørsmålene her, jeg har bare aldri laget dette før :fnise:

Anonymous poster hash: 7d47d...3cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sitrondrops

Skulle akkurat til å spørre. Blander jeg med hendene? Ikke få hakeslepp av alle de dumme spørsmålene her, jeg har bare aldri laget dette før :fnise:Anonymous poster hash: 7d47d...3cf

Det kan du velge, men er jo greit å bruke en kjøkkenmaskin av ett eller annet slag om du har det. Ellers er det bare til å bruke hendene. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker hendene. :) blander sammen kjøtt, egg, potetmel, løk og krydder. Kan også bruke en slikkepott. deretter former jeg kjøttkakene i hendene med en skje som jeg har dyppet i et vannglass. Stek på middels varme, så de blir gjennomstekt, uten å bli svidd. :) Det var egentlig her jeg bommet de første gangene. Jeg stekte de på bånn gass. Resultat; svidde kjøttkaker som var rå inni. :P

Anonymous poster hash: 8a8a8...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letteste er og brune de av i panna, legge de oppi brunsausen og la de bli ferdig der. Man trenger ikke og steike de ferdig i panna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...