Gå til innhold

hvordan lage dolce gusto


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått tak i dolce gusto kapsel maskin piccolo. Men ikke sikker hvordan man bruker.blir liksom ikke fornøyd med smaken.

Bruker man kapselen bare en fang?? For jeg prøvde dreielitt på kapselen slik at maskinen tar hull et annet sted på kapselen for å spare, men den smakte herk den andre runden, selv om det gjenstår masse kaffe igjen på kapselen. Også vardet filterkaffe!! Jeg trodde det var sånn ferdigblandet kaffe i kapselen, slik jeg fikk servert i enkelte butikker med høy status.

Anonymous poster hash: baedb...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En kapsel pr kopp kaffe. Vannet blir presset gjennom kaffepulveret, og det er det som skaper kaffen, uansett maskin og merke. Du har gjerne fått servert konsentratkaffe i en butikk du anser som av høy status, men det er ikke skikkelig kaffe (konsentrat serveres f.eks på fly, sykehus, frisører osv). Hvis du ser på en nå bestiller kaffe hos en barista, vil du se at vannet også her presses gjennom kaffepulvermassen. Jo mer vann som presses gjennom, jo tynnere vil kaffen bli. Det er ikke meningen at pulveret i en kapsel skal løses seg opp og forsvinne, så her har du nok misforstått litt.



Anonymous poster hash: bcaa0...ee0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at en kapsel er til en kopp. men husk at noen av typene, eks caffe latte osv har en kaffi kapsel og en melkekapsel.

Anonymous poster hash: 56288...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...