Gå til innhold

Cafe og restaurant i Bergen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren skal en tur til Bergen i november og er på jakt etter en koselig café (gjerne litt "bohemian" eller på andre måter hjemmekoselig, dvs ikke en slik åpen "se og bli sett"-kaffebar), samt en bra restaurant. Ang restaurant så har vi satt en øvre grense på 300 kroner når det gjelder hovedrett, siden vi er studenter, så de aller flotteste restaurantene er nok litt utenfor vårt budsjett. Vil dog gjerne ha noe litt mer fancy enn McDonalds :P

(Jeg ser ulike spisesteder scorer veldig forskjellig på ulike nettsteder, så TripAdvisor osv. er nesten bare forvirrende synes jeg :) )



Anonymous poster hash: 9c4a5...f36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler Colonialen på Litteraturhuset - der er det både café og brasserie/restaurant, og sistnevnte er innenfor budsjettet deres, såvidt jeg kan se:

http://www.colonialen.no/litteraturhuset/#alacarte

Utrolig god mat!

Ellers kan koselige caféer være feks Pygmalion på Nedre Korskirkealmenning, Café Opera på Engen (en institusjon siden 80-tallet, maten er litt varierende) eller Det lille kaffekompaniet i Nedre Fjellsmug 2.



Anonymous poster hash: 49f66...0a2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen har hovudretter til omtrent 250 kr og maten er fullstendig upåklagelig! Anbefales på det varmeste!

Siden dere er studenter og på budsjett legger jeg inn noen forslag til noen enda rimeligere, men gode restauranter:

Zupperia: Thai Red Curry'en deres er nydelig og koster rundt 180,- Man får også rimeligere retter (Nachos 140.-). Ikke akkurat gourmetmåltider, men det smaker godt og porsjonene er rause.

Mandalay: Fantastisk god sushi! Prisen er på ingen måter avskrekkende: 26 biter til ca 300,-, og det holder kanskje til begge:)?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslagene om Naboen og Colonialen. Ellers er Bien veldig koselig selv om den ikke ligger midt i bykjernen og Don Pippo er også et sted å få med seg. Av "bohemian" karakter kan vel Nobel Bopel og Chaos passe i kategorien. Nobel Bopel hadde en fantastisk søndagsbrunsj tidligere, men har ikke vært der på en stund så vet ikke om det gjelder enda.



Anonymous poster hash: 070f4...410
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye fristende her :wow: Zupperia spesielt, de høres ut som noe som kunne passet både vår smak og lommebøker!

Vi klarer ikke helt å bestemme oss for kafé.. har noen av de slike feite, ferske, gammeldagse kanelboller? :danse:



Anonymous poster hash: 9c4a5...f36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vågens fetevare mener jeg har skillingsboller.



Anonymous poster hash: 071d7...1c1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vågens fetevare mener jeg har skillingsboller.

Anonymous poster hash: 071d7...1c1

Er ikke de lagt ned? Mente de ble stengt pga skatteunndragelse. Godt Brød og Baker Brun har begge gode skillingsboller.

Anonymous poster hash: 070f4...410

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...