Gå til innhold

Er dette lov?


vinterspeil

Anbefalte innlegg

Nei, det blir de ikke. Han er aldri så langt og lenge unna at han kan jakte på ville dyr. Hva er du ute etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Badabing

I all verden. Lar dere andre aldri hunden løpe løs? Så lenge man har tilsyn med hunden og vet at den kommer på innkalling, må det da være greit å ha hunden løs i skogen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kverulerer du slik? Det var ikke poenget i denne tråden. Gå og lag deg en egen tråd å kverulere i.

Poenget er vel at du burde feie for egen dør før du klager over andres lovbrudd...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd hunder, men jeg synes det er merkelig å bryte loven samtidig som man klager over at andre bryter loven.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd hunder, men jeg synes det er merkelig å bryte loven samtidig som man klager over at andre bryter loven.

Nå får du gi deg med kveruleringen din.

Det er ikke nødvendigvis ulovlig å la huden sin gå løs. Det er ikke båndtvang overalt hele tiden, og så lenge man har kontroll på hunden på alle måter bryter man ingen lov.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke redd hunder, men jeg synes det er merkelig å bryte loven samtidig som man klager over at andre bryter loven.

Er du tjukk i huet? Hater du alt rundt deg, eller bare hunder?

Da kan jeg isåfall plage deg mer, og si at min hun løper løs HVER ENESTE DAG!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hunden min kom hjem med et stort bein i dag og spyr som en gris(?) nå i kveld."

Med dette får jo du det ut til å høres ut som om du bare slipper ut hunden og lukker døren. Kom hjem, om du hadde gått med hunden hadde han ikke kommet hjem. Da hadde han kommet bort til deg, med mindre huset ditt er fryktelig mobilt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en risiko du tar, når du lar bikkja løpe løs uten tilsyn. I forhold til hvor mye bikkja spyr er det likegyldig om det er en bonde eller et rovdyr som har lagt fra seg kadaveret. Det hender også at dyr dør av sykdom og blir liggende i skogen til det dukker opp en åtseleter. Enten får du holde oppsyn med hunden, eller så får du finne deg i at den finner noe den blir dårlig av i blant, uten å lete etter syndebukker. Dyrelik er en naturlig ting å finne i skogen, hadde skjønt reaksjonen din dersom det dreide seg om gift, piggtråd eller andre ting som må ha kommet fra menneskelig dumskap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at noen bønder i området mitt har "kassert" dyreskrotter i skogen her i nærheten. Hunden min kom hjem med et stort bein i dag og spyr som en gris(?) nå i kveld.

Er det lov å levne dyreskrotter i naturen?

Så først kom hunden din hjem og du tror at noen bønder har kassert dyreskrotter i skogen, og så ble det til at du var rett i nærheten av hunden og vet at bøndene har dumpet døde dyr i skråninga?

Uansett om det er greit å slippe hunden løs eller ikke, så hadde jeg ikke sluppet hunden løs dersom jeg visste at det lå råtne dyrekadavre rett i nærheten... Merkelig dyrehold. Men bra at hunden er bra nå da.

Hva med å varsle politiet og unngå å slippe løs hunden inntil kadavrene er borte?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hunden min jakter ikke på ville dyr. Bare døde reter av den tamme typen :skratte:

Du har åpenbart ikke godt nok kontroll med hunden din til å kunne vite det sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Her er mange som har "svin på skogen", men reglene er ganske klare. Husdyr som dør pga sjukdom skal leveres til godkjend destruksjon. Slakteavfall frå jakt derimot er det tillatt å grave ned. Så skjer det også at ville dyr (og husdyr) dør av seg sjøl i skogen. Om du bur i eit område med rovdyr kan også desse ha lagt igjen rester av kadaver. Du bør vere bra sikker på at det er snakk om ulovlig deponering av husdyr før du ev. går til mattilsynet og beskylder en bonde for slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...