Gå til innhold

Lille overaskelsen er på utsiden <3


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Gratulerer med tomånedersdag! :) Huff, får du tømt brystet skikkelig? Babyer tømmer visstnok mest effektivt den delen av brystet som haken deres peker mot, så se om du får til forskjellige ammestillinger selv om det er vanskelig. Gjerne med baby motsatt vei i senga som deg, og tvillingstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, da følger jeg med her igjen :fnise:

:hoppe: for O som er 2 måneder :strix:

Så synd med brystbetennelse. Høres virkelig ikke godt ut :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:hoppe: for 2 måneder! :strix:

Det er skikkelig kjipt med brystbetennelse. Har sluppet unna det, men har noen problemer med høyre bryst, det er litt vondt der til tider. Så prøver å amme så mye så mulig med det brystet, for jeg tror det ikke tømmes ordentlig. En teori er at C har preferanse for venstre brystet, det er det hun tar lettest. Håper uansett det ikke blir for alvorlig.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake :):fnise:

Angående magevondten.. Søsteren til forloveden måtte begynne med et opplegg som gikk sånn her; Første dag spiste hun KUN knekkebrød med jordbærsyltetøy. Gikk det bra, så ok, da tålte datteren det som var i det. Dag nr 2: Knekkebrød med jordbærsyltetøy og melk. Osv osv. Altså, en ny ting hver dag. Tilslutt fant hun ut hva datteren reagerte på.

Hardt opplegg, men det funket.

Jeg trodde jeg måtte begynne på det samme da S var nyfødt og hadde mye magevondt, men det gikk jo over etter noen uker.

Håper uansett du finner ut av det :klemmer: Ikke noe gøy for verken mor eller barn.

Takk :fnise:

Ja, det er jo en mulighet å måtte gjøre det sånn,men..Nå er han to måneder gammel, så er ikke så lenge til det "skal" gå over, men må fortsette å være oppmerksom i alle fall. :)

:klemmer: Til deg som har brystbetennelse. Uff! Føler med deg.

:hoppe: For O som er 2 måneder! De vokser så fort de små. Savner også når min var bitteliten, men det er jo gøy med denne utviklingen også.

Ja kjipt er det! Blir godt å bli kvitt det. Men sånn bortsett fra det, så har dagen vært svært avslappende, da kjæresten stort sett har tatt seg av O i dag.

Gratulerer med tomånedersdag! :) Huff, får du tømt brystet skikkelig? Babyer tømmer visstnok mest effektivt den delen av brystet som haken deres peker mot, så se om du får til forskjellige ammestillinger selv om det er vanskelig. Gjerne med baby motsatt vei i senga som deg, og tvillingstilling.

Takk!

Jeg tror det? Han ligger i alle fall en evighet på puppen ofte, og spesielt i dag da jeg har vært nøye på at han skal tømme den mest mulig. Men har pumpet også for å få ut mest mulig.

Ja, da følger jeg med her igjen :fnse:

:hoppe: for O som er 2 måneder :strx:

Så synd med brystbetennelse. Høres virkelig ikke godt ut :klemmer:

Hehe, så bra! :fnise:

Nei det er ikke godt, men det er nok de som har hatt værre brystbetennelse enn hva jeg har da..

:hppe: for 2 måneder! :stix:

Det er skikkelig kjipt med brystbetennelse. Har sluppet unna det, men har noen problemer med høyre bryst, det er litt vondt der til tider. Så prøver å amme så mye så mulig med det brystet, for jeg tror det ikke tømmes ordentlig. En teori er at C har preferanse for venstre brystet, det er det hun tar lettest. Håper uansett det ikke blir for alvorlig.

:klemmer:

Ja det er ganske kjipt. Spesielt siden man i tillegg til å ha vondt i puppen, får akkurat same symptomer som om han hadde influensa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sovet en stund. Våknet opp veeldig varm og svett, så det tydet jo på at feber var på vei ned, noe den også var. Har hatt 38,5 i dag, er nå nede i 37,1 bare. Så er bare så vidt jeg har feber nå. Så da gjenstår det vel å se om det holder seg sånn, eller om feberen kommer tilbake i natt. Brystet er i alle fall fortsatt vondt, så..

I det minste har jeg fått lov til å være syk. :) Kjæresten har tatt O for det meste, så jeg har sluppet å slite meg ut ved å ta meg av han når jeg hadde feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaa! Back in the hood:) I like:) Da husker jeg å besøke deg!

Auuu... Men ikke godt å lese om feber og vond pupp:(

Krysser fingrene og håper virkelig det gir seg fort som fy, sånn kan du ikke ha det!

Godt med en mann som stiller opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ligger her i sengen mens jeg hører O som ligger og plundrer i vuggen. Det er leggetid, men han var vist ikke helt klar for å sove, hehe. Samme skjedde i går, men i stedet for å begynne å gråte for å bli tatt opp, lå han sånn en halv time før han sovnet. Håper det skjer i dag også. :) blir i så fall imponert.

Han finner søvnen lett om natten, for da halvsover han jo mens han ammer. På kvelden derimot har han alltid måtte sovnet i armene mine, eller i det minste vært I halvsøvne. Så blir jo spennende dette her. :)

Og bare for å ha det sagt: jeg irriterer meg så over samboer i kveld! Huff..han kan virkelig være noe for seg selv i blant. Menmen :)

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk leggingen/ natta? :)

Uff.. Tror de fleste irriterer seg litt over mannfolka i blant :fnise: Lov å spørre hva han gjorde/ sa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahaa! Back in the hood:) I like:) Da husker jeg å besøke deg!

Auuu... Men ikke godt å lese om feber og vond pupp:(

Krysser fingrene og håper virkelig det gir seg fort som fy, sånn kan du ikke ha det!

Godt med en mann som stiller opp!

Nei er ikke det, men nå er jeg kvitt "faenskapet" :jepp:

Hørtes ikke noe særlig ut med brystbetennelse. Masse god bedring :klemmer:

Og hurra for lille O som er to mnd :hoppe:

Takk :klemmer: Er heldigvis kvitt det nå. :) Varte ikke så lenge.

Hvordan gikk leggingen/ natta? :)

Uff.. Tror de fleste irriterer seg litt over mannfolka i blant :fnise: Lov å spørre hva han gjorde/ sa?

Det gikk kjempebra! Han plundret seg i søvn i går også! Ikke minst så er jeg glad, for han fikk 75 ml mme i går kveld pga. puppene mine var rett og slett tomme! :sjenert: Hadde blitt litt for mye pumping. Kan vist ikke pumpe like mye som før, nei. Driver å jobber opp et lite lager i fryseren, men må vist ta det litt mer rolig. Men til min store glede og overaskelse, så fikk han ikke vondt i magen av det. :) Til tross for at den er melkebasert.

Det var når vi skulle blande melken. Jeg holdt babyen mens han gjorde det, og ba han være kjapp med å få pulveret oppi slik at han kunne sette lokk på og riste den, i fall det er sånn at den klumper seg. Han fikk i pulveret, men surret utrolig med å sette sammen flasken (dr. Browns, den har flere deler enn en vanlig flaske), så jeg som var litt stresset pga. gråtende baby ba han skynde seg med litt irritert/stressende stemme, og da presterte han å si "hva faen er det som feiler deg i dag". Fordi at 10 min senere da jeg ventet på at vannet skulle koke, så spurte han hva det var. Jeg sa ingenting, for det var faktisk ingenting, men det trodde vist ikke han på. Så i hans verden hadde jeg gått rundt og vært irritert og småsur lenge, når jeg absolutt ikke hadde det.

Også ble han frekk og sa ting som at han var jammen glad han skulle på jobb igjen i dag, hvis det var dette som var takken for at han hadde vært så hjelpfull de siste dagene. Huff..En ting er nå at det at han har vært hjelpsom i noen dager vil ikke si at man ikke kan komme opp i en diskusjon. Er jo ikke sånn at jeg skal godta alt som kommer ut av munnen hans pga. han har vært snill. :gjeiper: En annen ting er at når han sier så mye provoserende, så blir jeg sint, men jeg ba han flere ganger om å legge den død før han faktisk sluttet å klage og komme med frekkheter.

Så ja..Av og til altså!!

__

Stakkars Odin hylskrek på stellebordet i mårrest.. :sukk: Jeg sliter, og har slitt i flere uker med å gå på do. Det er så vondt og jeg bruker kjempelang tid. Ikke kan jeg gå og holde det inne heller, for da blir det bare værre, så jeg hadde ikke noe valg. Men guri for en sår og høy gråt. Tok litt tid å roe han etterpå. Men nå ligger han og plundrer i dagsengen sin. Hadde vist ikke tenkt å sove helt enda. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er ikke det, men nå er jeg kvitt "faenskapet" :jepp:

Takk :klemmer: Er heldigvis kvitt det nå. :) Varte ikke så lenge.

Det gikk kjempebra! Han plundret seg i søvn i går også! Ikke minst så er jeg glad, for han fikk 75 ml mme i går kveld pga. puppene mine var rett og slett tomme! :sjenert: Hadde blitt litt for mye pumping. Kan vist ikke pumpe like mye som før, nei. Driver å jobber opp et lite lager i fryseren, men må vist ta det litt mer rolig. Men til min store glede og overaskelse, så fikk han ikke vondt i magen av det. :) Til tross for at den er melkebasert.

Det var når vi skulle blande melken. Jeg holdt babyen mens han gjorde det, og ba han være kjapp med å få pulveret oppi slik at han kunne sette lokk på og riste den, i fall det er sånn at den klumper seg. Han fikk i pulveret, men surret utrolig med å sette sammen flasken (dr. Browns, den har flere deler enn en vanlig flaske), så jeg som var litt stresset pga. gråtende baby ba han skynde seg med litt irritert/stressende stemme, og da presterte han å si "hva faen er det som feiler deg i dag". Fordi at 10 min senere da jeg ventet på at vannet skulle koke, så spurte han hva det var. Jeg sa ingenting, for det var faktisk ingenting, men det trodde vist ikke han på. Så i hans verden hadde jeg gått rundt og vært irritert og småsur lenge, når jeg absolutt ikke hadde det.

Også ble han frekk og sa ting som at han var jammen glad han skulle på jobb igjen i dag, hvis det var dette som var takken for at han hadde vært så hjelpfull de siste dagene. Huff..En ting er nå at det at han har vært hjelpsom i noen dager vil ikke si at man ikke kan komme opp i en diskusjon. Er jo ikke sånn at jeg skal godta alt som kommer ut av munnen hans pga. han har vært snill. :gjeiper: En annen ting er at når han sier så mye provoserende, så blir jeg sint, men jeg ba han flere ganger om å legge den død før han faktisk sluttet å klage og komme med frekkheter.

Så ja..Av og til altså!!

__

Stakkars Odin hylskrek på stellebordet i mårrest.. :sukk: Jeg sliter, og har slitt i flere uker med å gå på do. Det er så vondt og jeg bruker kjempelang tid. Ikke kan jeg gå og holde det inne heller, for da blir det bare værre, så jeg hadde ikke noe valg. Men guri for en sår og høy gråt. Tok litt tid å roe han etterpå. Men nå ligger han og plundrer i dagsengen sin. Hadde vist ikke tenkt å sove helt enda. :)

Ok, skjønner! Ikke bra :nei: Men er nok lett å bli litt frustrert og irritert når man er nybakte foreldre, og det er mye nytt og barnet gråter osv. Er ikke alltid like lett. Det er det ikke her i heimen heller. Jeg irriterer meg GRØNN for at forloveden sitter med S på lårene mens han spiller WOW (dataspill), og om hun begynner å gråte, så rister han bare litt ekstra på lårene, i stede for å legge fra seg spiller og ta hun opp til seg. Jeg forteller han at jeg aldri lar henne gråte. Hvis hun gråter, så tar jeg henne til meg og får hun til å slutte. Sånt irriterer meg! Ihvertfall når han lovte å slutte å spille på den helvettesmaskinen etter hun kom ut.. Arg! Men men..

Så bra at han sovnet av seg selv :) Har hatt noen slike netter med S også. Det er deilig. Men som regel så får hun pupp, også koser jeg litt med henne inntil meg, og når jeg ser hun holder på å sovne, så legger jeg henne ned og ser på henne til hun sovner. Det fungerer som regel bra. Før måtte jeg vente til hun hadde sovnet helt før jeg kunne legge hun ned.

Ikke bra at du sliter med å gå på do :( Det tok flere uker før jeg kunne gjøre det uten å få flashback fra fødselen og uten at det gjorde kjempe vondt. Men nå er det som normalt. Er det pga fødselen at det gjør vondt? Eller er det rett og slett en forstoppelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger her i sengen mens jeg hører O som ligger og plundrer i vuggen. Det er leggetid, men han var vist ikke helt klar for å sove, hehe. Samme skjedde i går, men i stedet for å begynne å gråte for å bli tatt opp, lå han sånn en halv time før han sovnet. Håper det skjer i dag også. :) blir i så fall imponert.

Han finner søvnen lett om natten, for da halvsover han jo mens han ammer. På kvelden derimot har han alltid måtte sovnet i armene mine, eller i det minste vært I halvsøvne. Så blir jo spennende dette her. :)

Og bare for å ha det sagt: jeg irriterer meg så over samboer i kveld! Huff..han kan virkelig være noe for seg selv i blant. Menmen :)

Natta!

:hakeslepp: Jeg tror jeg døøøøøør av missunnelse :daane::fnise:

Her blir det fullt sirkus, han hadde nok skreket seg både blå og lilla om han hadde skullet ligge våken for seg selv :gjeiper: I natt har han vært ekstrem...synes sååååå synd i seg selv som må ligge for seg selv oppi senga si som er hele 20 cm fra ansiktet mitt... :sjenert: Fant ikke skikkelig roen inatt og våknet hver time. Kl 6 var jeg så utslitt at jeg tok han oppi senga vår. Jeg klarer ikke å sove med han i senga, men han ble iallfall strååålende fornøyd og sovnet søtt (han sov til halv tolv!). Og jeg fikk hvilt ørene og bare ligget å slappe av med øynene igjen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skjønner! Ikke bra :nei: Men er nok lett å bli litt frustrert og irritert når man er nybakte foreldre, og det er mye nytt og barnet gråter osv. Er ikke alltid like lett. Det er det ikke her i heimen heller. Jeg irriterer meg GRØNN for at forloveden sitter med S på lårene mens han spiller WOW (dataspill), og om hun begynner å gråte, så rister han bare litt ekstra på lårene, i stede for å legge fra seg spiller og ta hun opp til seg. Jeg forteller han at jeg aldri lar henne gråte. Hvis hun gråter, så tar jeg henne til meg og får hun til å slutte. Sånt irriterer meg! Ihvertfall når han lovte å slutte å spille på den helvettesmaskinen etter hun kom ut.. Arg! Men men..

Så bra at han sovnet av seg selv :) Har hatt noen slike netter med S også. Det er deilig. Men som regel så får hun pupp, også koser jeg litt med henne inntil meg, og når jeg ser hun holder på å sovne, så legger jeg henne ned og ser på henne til hun sovner. Det fungerer som regel bra. Før måtte jeg vente til hun hadde sovnet helt før jeg kunne legge hun ned.

Ikke bra at du sliter med å gå på do :( Det tok flere uker før jeg kunne gjøre det uten å få flashback fra fødselen og uten at det gjorde kjempe vondt. Men nå er det som normalt. Er det pga fødselen at det gjør vondt? Eller er det rett og slett en forstoppelse?

Hehe, ja ikke sant..Det der er rett og litt typisk mannfolk :jepp: Man vil så klart ikke la de stakkars små ligge der og gråte..Lille O var dyfornærmet og sår etter i dag stakkars. Selv om jeg nådde han og strøk på han helt til jeg endelig kunne ta han opp..

Er veldig stolt av O som finner søvnen sin selv :jepp: Det gjorde han i dagsengen sin også. :)

Hos meg kom det etter en uke eller to, men har i det siste vært mye vondere..I dag var det nesten som å føde på nytt.. :gjeiper: Det har med fødselen å gjøre ja. For i tillegg til at jeg er litt forstoppet, så tror jeg fødselen resulterte i en hemeoride, som gjør det tusen ganer værre. :sjenert: Heldigvis skal jeg til gynekolog på fredag, så finner vel ut av det da. I så fall finnes det vel hjelp å få. :)

:hakeslepp: Jeg tror jeg døøøøøør av missunnelse :daane::fnise:

Her blir det fullt sirkus, han hadde nok skreket seg både blå og lilla om han hadde skullet ligge våken for seg selv :gjeiper: I natt har han vært ekstrem...synes sååååå synd i seg selv som må ligge for seg selv oppi senga si som er hele 20 cm fra ansiktet mitt... :sjenert: Fant ikke skikkelig roen inatt og våknet hver time. Kl 6 var jeg så utslitt at jeg tok han oppi senga vår. Jeg klarer ikke å sove med han i senga, men han ble iallfall strååålende fornøyd og sovnet søtt (han sov til halv tolv!). Og jeg fikk hvilt ørene og bare ligget å slappe av med øynene igjen... ;)

Høres veldig slitsomt ut altså. Det enste vi har slitt med med O er magevondt, så så fort det gir seg helt så har vi ingenting vi sliter med, enn så lenge. Hatt to dager uten vondt nå. Blir bra fornøyd om vi får en tredje. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har sikkert prøvd Duphalac? Jeg fikk iallfall anbefalt det, og har brukt det litt sånn av og på etter fødselen. For jeg også har slitt med å få ifra meg nr.2... Det er som å drite et eple innimellom, hysterisk vondt :( Har heldigvis bedret seg litt siste tiden. Har blitt flink til å løpe på do så fort jeg kjenner det melder seg...for har funnet ut at å "skal bare ditt og datt" først, fører til at det blir mye værre. Så har hatt en hylskrikene gutt på stellebordet ved siden av meg på dass flere ganger jeg også... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg håper du får god hjelp hos gynekologen på fredag. :klem:

Jeg også :klemmer:

Du har sikkert prøvd Duphalac? Jeg fikk iallfall anbefalt det, og har brukt det litt sånn av og på etter fødselen. For jeg også har slitt med å få ifra meg nr.2... Det er som å drite et eple innimellom, hysterisk vondt :( Har heldigvis bedret seg litt siste tiden. Har blitt flink til å løpe på do så fort jeg kjenner det melder seg...for har funnet ut at å "skal bare ditt og datt" først, fører til at det blir mye værre. Så har hatt en hylskrikene gutt på stellebordet ved siden av meg på dass flere ganger jeg også... :sjenert:

Nei jeg har ikke det..Har jo vurdert det, men har liksom ikke tatt det skrittet enda. Men tror jeg bare må gjøre det altså..Men det finnes vel som tablettform eller noe snt også? Hæler ikke stikkpiller, og det er den eneste formen jeg har vært borti. Ga det til beboerne på sykehjemmet da jeg var i praksis.. :gjeiper: Får sjekke felleskatalogen.

Edit: Ser ut som at jeg får gå til innkjøp av det, ja. Men venter likevell til fredagen.

Uff, ja..Man får jo så vondt i seg, spesielt når gråten blir så sår, og de er skikkelig oppskaket når du tar dem opp, og tårene renner..Men er godt å endelig få trøste når man er ferdig, da.. :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den Duphalac'en jeg tar er flytende :) som en sirup, og den smaker ikke så værst heller. Fikk av denne sirupen da jeg var på barselhotellet og de sa jeg bare kunne fortsette hjemme, hvis jeg var hard i magen. Tror den har reddet meg fra fullstendig forstoppelse altså..vet ikke hvordan det hadde gått uten. Men jeg har latt være å tatt den i perioder da, for å se om det går bedre av seg selv. Men har funnet ut at enn så lenge, så bør jeg ta en liten vedlikeholdsdose hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Duphalac'en jeg tar er flytende :) som en sirup, og den smaker ikke så værst heller. Fikk av denne sirupen da jeg var på barselhotellet og de sa jeg bare kunne fortsette hjemme, hvis jeg var hard i magen. Tror den har reddet meg fra fullstendig forstoppelse altså..vet ikke hvordan det hadde gått uten. Men jeg har latt være å tatt den i perioder da, for å se om det går bedre av seg selv. Men har funnet ut at enn så lenge, så bør jeg ta en liten vedlikeholdsdose hver dag.

Åja! Jeg har bare funnet ut av tabletter, men mikstur er sikkert like greit! :jepp:

Ser fram til å begynne på det slik at jeg slipper dette her..Nå er det så ille at selv om jeg vet at jeg ikke må på do før i morgen, eventuelt fredag, så sitter jeg her o ggruer meg.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff nei.. det er ikke noe godt :( er jo nesten som å føde på nytt når det er på sitt aller værste :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant! Tok meg i å misunne hunden min i dag da jeg så hvor enkelt og greit det gikk for han :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...