Gå til innhold

Sovetabletter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ei frisk jente på 23 år. I det siste har jeg ligget våken i flere timer uten å få sove. Som i dag for eksempel, lagt meg for 5,5 timer siden og får ikke sove. Dette går utover skolestbeidet mitt. Kan legen gi meg sovetabletter på dette grunnlaget?

Anonymous poster hash: 5a38c...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ei frisk jente på 23 år. I det siste har jeg ligget våken i flere timer uten å få sove. Som i dag for eksempel, lagt meg for 5,5 timer siden og får ikke sove. Dette går utover skolestbeidet mitt. Kan legen gi meg sovetabletter på dette grunnlaget?

Anonymous poster hash: 5a38c...c71

Prøv heller å ta Valerina Forte først og se om det gir noe forandring. Disse tablettene er basert på urter og har mindre skadevirkninger på kroppssystemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo at når du våkner tidlig så har vanlige innsovningstabletter ingen virkning, de virker kun de første timene av søvnen. Sovetabletter som virker hele natten får du garantert ikke, det er ikke vanlig å gi ut.

Man kan prøve antihistaminer som gir trøtthet som bivirkninger, men problemet er at mange får en hang over dagen etterpå.

Eller så har du fått gode råd over her.



Anonymous poster hash: 39c02...0db
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Erica

Det finnes jo medisiner som for eksempel lav dose av antidepressiva, antipsykotisk, antihistaminer eller antiepileptika som gir døsighet som bivirkning og som ikke er vanedannende.

Snakk med legen din. Kanskje også Cirkadin (tilførsel av hormonet Melatonin) kan hjelpe deg - det er ikke en medisin, men må forskrives av lege...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Citronella

Snakk med legen din. Søvnproblemer er altfor komplekse til at vi kun kan gi deg generelle råd. Men ta tak i problemet allerede nå.

Det finnes medikamenter som er effektive mot innsovning, og som kan brukes i mage år uten tilvenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til psykiater, og fikk diagnosen insomnia. Nå sover jeg godt på tabletter. Vet ikke hvor villige fastleger er til å skrive ut sovemedikamenter. Prøvde melatonin en stund før dette, men det funket ikke.



Anonymous poster hash: 3f892...67b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella

Jeg gikk til psykiater, og fikk diagnosen insomnia. Nå sover jeg godt på tabletter. Vet ikke hvor villige fastleger er til å skrive ut sovemedikamenter. Prøvde melatonin en stund før dette, men det funket ikke.

Anonymous poster hash: 3f892...67b

Flott at du fikk hjelp! For de som som lider av alvorlig insomni, så hjelper ikke Valerina og te med honning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...