Gå til innhold

Trenger ærlige svar fra kvinner.


Gjest Iben

Anbefalte innlegg

Kvinner, helt ærlig, overdriver dere smertene og ukomfortabelheten knyttet til graviditet og fødsel for å score litt gratis godvilje? Bare litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå kan ikke jeg snakke for ale kvinner, men når jeg sier at det var jævlig vondt å føde så mener jeg det. Det finnes sikkert smerter som er verre, og som varer lengre, men det gir liksom ikke helt samme resultat... Vi er som art litt avhengig av at det finnes kvinner som er villige til å gå igjennom det ubehaget er graviditet er og den smerten en fødsel er. Det er for min del ikke noe behov for å smøre på litt ekstra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Å være kvalm non-stop i flere måneder og i tillegg kaste opp minst 20 ganger daglig er like fælt som det høres ut. Legg på litt svimmelhet og besvimelser. Bekkenløsning er vondt.

Føding skal jeg ikke si noe på. Det var overkommelig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja klart. Det gjør egentlig ikke vondt i det hele tatt, man merker knapt at man er gravid før ungen ligger foran deg. Illuminati som betaler kvinner penger for å si at det gjør vondt for å lure menn.



Anonymous poster hash: 3a8a0...b08
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 2 svangerskap har jeg full forståelse for at kvinner kan være totalt utslått under graviditeten. Jeg for min del hadde såpass mye problemer at når jeg ba om hjelp eller ikke stillte opp på noe, så var det reelt.

Når det gjelder selve fødslene lurer jeg også på om folk flest overdriver en smule. Første fødsel var smertefri, merka ikke en gang at ungen kom ut... Andre fødsel vil jeg kalle mer ubehagelig, men ikke vond?

Bare to fantastiske opplevelser:)

Og jeg har hatt mye smerter som er 1000 ganger verre enn å føde, og som ikke en gang fører noe positivt med seg. F.eks gallestein...

Men klart smerte er jo subjektivt, så noe som oppleves som ett smertehelvete for noen, er ikke nødvendig vis det for alle.



Anonymous poster hash: 0be46...14f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest daisydaisy

Om at jeg er et godt menneske allikevel?

Om du er et godt eller dårlig menneske har jeg aldri tenkt noen tanker om.

Tråden gir meg et håp om at fødsel ikke trenger å gjøre så fryktelig vondt for alle, ut i fra hva noen av kvinnene har fortalt over.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Å være kvalm non-stop i flere måneder og i tillegg kaste opp minst 20 ganger daglig er like fælt som det høres ut. Legg på litt svimmelhet og besvimelser. Bekkenløsning er vondt.

Føding skal jeg ikke si noe på. Det var overkommelig.

Dette er akkurat det jeg sikter til. Kaste opp minst 20 ganger daglig i flere måneder? Det kan da ikke være mulig? Og hvordan kan du har vært kvalm "non-stop" i flere måneder? Sov du ikke i det hele tatt på de månedene da? Hvis ikke, hvordan kan du da vite at du var kvalm også mens du sov? Og kan det i så fall kalles "non-stop"?

Endret av Iben
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er et godt eller dårlig menneske har jeg aldri tenkt noen tanker om.

Tråden gir meg et håp om at fødsel ikke trenger å gjøre så fryktelig vondt for alle, ut i fra hva noen av kvinnene har fortalt over.

Åh, sånn ja! Kan hende de fortsatt overdriver litt, de også da. Så det kan faktisk hende det er enda mindre vondt enn det du forestiller deg nå, til og med :)

Endret av Iben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er verre å være gravid enn å føde. Blir så totalt utmattet at alt er et ork. Første gangen var jeg kvalm i 20 uker, denne gangen kasta jeg opp i 7 uker. Går nok ikke igjennom dette igjen...

Hadde styrtfødsel, så det var ikke lange stunda fødselen sto på, siste 10 minuttene var forferdelig vonde, trodde jeg skulle revne i to. Kjempefin fødsel!

Men når man har de smertene i mange timer, så skjønner jeg jo at fødsel er en grusom opplevelse for noen! Tror absolutt ikke at noen overdriver når de snakker om sin fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Kvinner, helt ærlig, overdriver dere smertene og ukomfortabelheten knyttet til graviditet og fødsel for å score litt gratis godvilje? Bare litt?

Nå er alt dette bekreftet vitenskapelig flere ganger at en del kvinner opplever særdeles ukomfort ved å være gravide. Så spørsmålet blir litt merkelig. Videre, når dama di vagger som en gås, kanskje det da er et fint tidspunkt å visee henne at du faktisk bryr deg om henne og hennes velvære?

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er verre å være gravid enn å føde. Blir så totalt utmattet at alt er et ork. Første gangen var jeg kvalm i 20 uker, denne gangen kasta jeg opp i 7 uker. Går nok ikke igjennom dette igjen...

Hadde styrtfødsel, så det var ikke lange stunda fødselen sto på, siste 10 minuttene var forferdelig vonde, trodde jeg skulle revne i to. Kjempefin fødsel!

Men når man har de smertene i mange timer, så skjønner jeg jo at fødsel er en grusom opplevelse for noen! Tror absolutt ikke at noen overdriver når de snakker om sin fødsel.

Når du sier "kasta opp i 7 uker" og "kvalm i 20 uker", mener du da sammenhengende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er akkurat det jeg sikter til. Kaste opp minst 20 ganger daglig i flere måneder? Det kan da ikke være mulig? Og hvordan kan du har vært kvalm "non-stop" i flere måneder? Sov du ikke i det hele tatt på de månedene da? Hvis ikke, hvordan kan du da vite at du var kvalm også mens du sov? Og kan det i så fall kalles "non-stop"?

Les her å bli litt klokere http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskapskvalme-ekstrem-37103.html

Anonymous poster hash: 7db97...dc2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er akkurat det jeg sikter til. Kaste opp minst 20 ganger daglig i flere måneder? Det kan da ikke være mulig? Og hvordan kan du har vært kvalm "non-stop" i flere måneder? Sov du ikke i det hele tatt på de månedene da? Hvis ikke, hvordan kan du da vite at du var kvalm også mens du sov? Og kan det i så fall kalles "non-stop"?

Nei, jeg sov nesten ikke. Om jeg sov, våknet jeg av at jeg måtte kaste opp eller at kvalmen økte i intensitet. Og jo, det er fullt mulig å kaste opp så mye hver dag i flere måneder.

Edit: Jeg hadde ikke et øyeblikk i våken tilstand hvor jeg ikke var kvalm. Så får du velge din definisjon av non-stop.

Endret av LilleBallerina
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier "kasta opp i 7 uker" og "kvalm i 20 uker", mener du da sammenhengende?

?

Da jeg var kvalm i 20 uker. Måtte spise annenhver/hver time for å klare meg igjennom dagen. Gikk bra om natta da, om det var det du mente?

Da jeg kasta opp i 7 uker. Kvalm hele tiden, kasta opp hvis jeg fikk i meg mat. Det jeg fikk i meg på eftan klarte jeg som regel å beholde. Sleit med å sove om natta fordi jeg var så kvalm.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei. Hadde et herlig svangerskap i begynnelsen, men rundt uke 25 fikk jeg svangerskapskløe som endte i igangsettelse av fødsel i uke 35 (fikk tilbud i uke 32, men ville holde ut til det var mindre risiko for baby å bli født). Svangerskapskløen er uten tvil det verste marerittet jeg noen gang har gjennomgått, ikke bare på grunn av det fysiske helvete men den psykiske påkjennelsen. Hver eneste kveld startet det på sitt verste, og jeg ønsket å kappe av armene og føttene hver gang jeg la meg ned eller i verste fall bare satt meg ned. Kløen var så forferdelig at det kjentes ut som det etset seg helt inn til beinet. Store deler av nettene ble brukt til å gå rundt i stuen, for å minske kløen. Jeg var så sliten, trøtt og utmattet men hver gang jeg prøvde å legge meg nedpå ble kløen like intens. Vet ikke hvor mange timer jeg brukte på å gå gråtende i ring i den lille stuen vår, men der og da føltes det ut som at hver natt aldri skulle ta slutt. Husker jeg var så livredd for at dette skulle fortsette etter fødsel og at jeg måtte leve med dette resten av livet.

Måtte også reise til sykehus 2 ganger ukentlig, 19 mil tur retur, med tog eller buss, for å ta blodprøver og andre prøver for både meg og babyen i magen.

Hadde egentlig aldri tid til å grue meg til fødselen på grunn av dette, var bare overlykkelig den dagen jeg skulle igangsettes. Fødselen var en normal, fin fødsel, men jeg hadde ingen smertestillende og smerteterskelen min er lav. Så jeg overdriver ikke når jeg sier at jeg oppriktig trodde at kroppen min ikke kom til å klare fødselen og at smertene kom til å ta livet mitt. Men det gikk jo fint, og en fødsel er jo noe vi kvinner er skapt til å klare. Det betyr ikke at smertene var noe mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les her å bli litt klokere http://nhi.no/foreldre-og-barn/svangerskapskvalme-ekstrem-37103.html

Anonymous poster hash: 7db97...dc2

Står ingenting om "20 ganger til dagen" der, så den linken er ganske irrelevant. Det vi skal finne ut av i denne tråden, er om kanskje det er sånn at når dere sier at dere "kastet opp 20 ganger til dagen", så mener dere egentlig 14 eller 15 ganger til dagen. Hvilket i så fall må kunne klassifiseres som en liten overdrivelse, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare snakke for meg selv. Og jeg vil ikke si at jeg overdrev smertene.

Jeg har vært gjennom to helt forskjellige fødsler, men begge to var "utenfor det normale"

iflg sykehus og leger, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri mer i hele mitt liv

utsetter meg for det en gang til. Skulle jeg hatt ett barn til skulle det vært med keisersnitt.

Jeg skrek ikke, jeg gråt ikke, merkelig nok, men smertene var for uutholdelige for meg

til at jeg hadde krefter igjen til det. Jeg har vært med i en bilulykke tidligere og blitt

ganske hardt skadet, det var mindre vondt enn begge fødslene mine for å si det slik.

Og ingen spør om de som har vært med i en bilulykke overdriver smertene når de skriker m.m.



Anonymous poster hash: 996f4...46e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

?

Da jeg var kvalm i 20 uker. Måtte spise annenhver/hver time for å klare meg igjennom dagen. Gikk bra om natta da, om det var det du mente?

Ja, var det jeg mente. Ok, så hvis vi trekker bort nettene da, altså 1/3 av døgnet, sitter vi igjen med ca. 13-14 uker effektiv spytid. Interessant, i og med at vi startet på 20...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...