Gå til innhold

Har jeg noe jeg skulle ha sagt her? (Løs hund)


Virilja

Anbefalte innlegg

Vi flyttet inn i nytt hus i sommer, og har havnet ved siden av en dame (alkoholiker) med to ganske store hunder som hun jevnlig slipper ut LØSE for å gjøre fra seg.

Hun slipper dem ut i gata, ikke i hagen.

Planen er vel at de bare skal gjøre det de skal og så komme inn igjen, men når noen andre er i gata, hører de jo ikke etter i det hele tatt.

Og noen som ofte er ute i gata, er meg, sønnen min og vår middels store hund. Jeg har alltid hunden min i bånd, men disse hundene kommer løpende mot oss, og selv om de er relativt greie, så blir min hund hissig. Det oppstår en situasjon, og det er ingenting annet jeg kan gjøre enn å prøve å rope og få kontakt med damen før min hund angriper en av de andre.

Vi har prøvd å snakke med henne flere ganger, men det virker ikke som om hun forstår i det hele tatt. Er det noe vi kan gjøre?

Det er vel strengt tatt ikke lov å ha hunder løpende rundt løse i bomigområder? Kan vi politianmelde eller vil det gå ut over hundene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1: Snakk med henne. Hun bryter loven ja. Hunder skal holdes i bånd i boligområder.

2: Hvis det ikke funker, snakk med politiet

3. Hvis ikke det fungerer, true eier med å ringe Falken så de henter hundene. Koster et par tusen å hente dem ut

4: Hvis ikke det fungerer, fang hundene og ring Falken så de tar dem med

5: Varsle Mattilsynet



Anonymous poster hash: fce9b...eb2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1!!!! Ta hundene med deg og lever de til falken hver jævla gang!!

dette har jeg også slitt med, det nytter ikke ringe politiet, det nytter ikke ringe mattilsynet, det NYTTER å levere de til falken.

for etter X antall gange får hun ikke ta hundene tilbake :)



Anonymous poster hash: dabdf...02a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboene våre har en katt som gikk rundt med ekstremt tovet pels før sommeren. Jeg meldte de til mattilsynet(anonymt på hjemmesiden) fordi den hadde gått slik i lengre tid, og den var hissig(må ha gjort veldig vondt)

Ca 2 uker etter spankuelrte den nybarbert i nabolaget:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Chiki! Jeg får inntrykk av at ingenting blir gjort, for man har egne erfaringer hvor mattilsynet ikke gjør noe, og man leser om det støtt og stadig om saker hvor mattilsynet er totalt fraværende selv etter bekymringsmelding.

Du har fått mange fine svar her, TS, og jeg synes ikke du skal være redd for å ringe politi eller mattilsynet. Hvis disse instansene tar tak i saken, så vil det neppe gå noe lenger enn en samtale om at sånt er ikke greit.

Men som andre sier, det er ikke alltid nok med samtale, og skjer det ingenting, så er nok eneste måten å huke inn en av hundene og overlevere den til Falken. Da må eier betale for å få hunden hjem, og det skal ikke mange tusenlappene til før folk skjønner at de må skjerpe hundeholdet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...