Gå til innhold

Gatas skrekk- det er min pus det!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Slosskjempen er 13 år kastrert hannkatt på 7 kg som møter opp til alle måltider for å si det sånn! Han er ekstrem terroterital og passer på tomta vår som en hauk. Han gidder sjelden gå utenfor om det ikke er for å jage andre katter. Han troner i hekken eller på toppen av svalberget. Vi har fått masse klager på han av naboene- vi har til og med betalt dyrlegeregningen til nabkatten som måtte sy en diger flerre i nakken som vær katt hadde forårsaket. Selv er han også stadig hos dyrlegen og må sy, få øyedråper og antibiotika.. Dyrlegen sier bare lett når vi kommer, " neimen der kommer kjekkasen igjen, har du sloss igjen nå da ?" Vi holder han så godt vi kan inne om natten, men kommer han ikke hjem til kvelds blir han jo ute og lager et helvete i nabolaget. Når skal dette ende, burde han ikke slutte snart nå og pensjonere seg for godt? Blir forøvrig deilig med litt kulde, da går han i hi og holder seg stort sett inne. Tips ??

Anonymous poster hash: 5ec33...fa7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha uff da :ler:

Har desssverre ikke andre tips, jeg sitter med gatas skrekk selv.... Og aner ikke hva jeg skal ta meg til med.



Anonymous poster hash: 5d431...3be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Tja, hva skal man si som eier av en nå avdød hankatt sort som natten og 'ja, gatas skrekk' ute og mors ubetingede koseklump inne.

Det pleier gå seg til når områdeoppgangen er ferdig på vårparten, da roer som regel gemyttene seg og de fleste rundene med antibiotika og sying av sår er over for det året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha uff da :ler:

Har desssverre ikke andre tips, jeg sitter med gatas skrekk selv.... Og aner ikke hva jeg skal ta meg til med.

Anonymous poster hash: 5d431...3be

Huff ja.. Det er pinlig! En dame ringte på her en kveld også og sa at hun ikke kunne gå forbi med hunden sin for katten tronet på turstien som går forbi huset vårt! Hva skal man si til sånt liksom.. Han er ikke redd for hunder siden vi har 2 irske settere som han bestemmer over hjemme også.. Jeg sa bare at hun fikk trampe i bakken og jage han bort om han virket truende på hunden hennes!

Anonymous poster hash: 5ec33...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så mye å gjøre, men er du sikker på at han er skikkelig kastrert (at begge testiklene er fjernet, det forekommer nemlig at ikke begge steinene er i pungen og da kan man oppleve litt halvkastrerte jævler..)

Spørsmål nummer to er vel hvilke andre naboer som holder en ukastrert katt.. ? Hvs ikke katten din aktivt jager andre katter, så er det nok andre katter som oppsøker din. Ukastrerte katter forstyrrer lett balansen i nabolaget, for å si det sånn.



Anonymous poster hash: 1c30a...236
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så mye å gjøre, men er du sikker på at han er skikkelig kastrert (at begge testiklene er fjernet, det forekommer nemlig at ikke begge steinene er i pungen og da kan man oppleve litt halvkastrerte jævler..)

Spørsmål nummer to er vel hvilke andre naboer som holder en ukastrert katt.. ? Hvs ikke katten din aktivt jager andre katter, så er det nok andre katter som oppsøker din. Ukastrerte katter forstyrrer lett balansen i nabolaget, for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 1c30a...236

Hmm nei det vet jeg jo egentlig ikke- vi fikk han ferdig kastrert fra dyrebeskyttelsen når han var 2 år og har liksom aldri sjekket om det ble ordentlig gjort. Det skal jeg be dyrlegen om å sjekke neste gang! Når det gjelder andre hannkatter i nabolaget vet jeg ikke om de er kastrerte, den katten vi betalte for er ikke det for det spurte jeg om når de havnet i kamp..virker ikke som han aktivt leter opp noen å sloss med, men han passer på området sitt, og nåde de som tør gå forbi eller tasse inn på hans teratorium!

Anonymous poster hash: 5ec33...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slosskjempen er 13 år kastrert hannkatt på 7 kg som møter opp til alle måltider for å si det sånn! Han er ekstrem terroterital og passer på tomta vår som en hauk. Han gidder sjelden gå utenfor om det ikke er for å jage andre katter. Han troner i hekken eller på toppen av svalberget. Vi har fått masse klager på han av naboene- vi har til og med betalt dyrlegeregningen til nabkatten som måtte sy en diger flerre i nakken som vær katt hadde forårsaket. Selv er han også stadig hos dyrlegen og må sy, få øyedråper og antibiotika.. Dyrlegen sier bare lett når vi kommer, " neimen der kommer kjekkasen igjen, har du sloss igjen nå da ?" Vi holder han så godt vi kan inne om natten, men kommer han ikke hjem til kvelds blir han jo ute og lager et helvete i nabolaget. Når skal dette ende, burde han ikke slutte snart nå og pensjonere seg for godt? Blir forøvrig deilig med litt kulde, da går han i hi og holder seg stort sett inne. Tips ??

Anonymous poster hash: 5ec33...fa7

Det er som regel alt for mange katter i forhold til plassen de deler, og da blir det bare slåssing. 13 år er heller ingen alder for en kastrat, og er katta først den territorielle typen hjelper ikke kastrasjon.

Har en som er klin lik selv, men tynn og likevel 7 kg, en svær kranglefant. Det vil si, han er bare veldig lite sosial og tolererer ingen andre katter på sitt territorium. Det ligger visst til rasen å være sånn. Never ending story med antibiotikakurer og flenger hist og her.

Men jeg blir litt overraska over at du har fått veterinærkrav fra andre katteeiere. Jeg mener, man slipper ut kattene sine på eget ansvar og kattene er alltid to om å slåss. Hvis den andre katta utfordrer katten din er det klart den får svi! Første gang jeg har hørt to katteeiere fordele skyld på den måten. Katta mi har blitt skadet utallige ganger, men selv om jeg har vært vitne til slåsskamp har jeg selvfølgelig aldri krevd eier for penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Når skal dette ende, burde han ikke slutte snart nå og pensjonere seg for godt?"

Beklager, men den setningen fikk meg til å le høyt! :fnise: :fnise:
Høres ikke ut som katten din tenker i samme bane. Har ikke dyrlegen gitt dere noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gamle kastrerte katt var forøvrig også terretoriell og lot seg ikke be to ganger om nabolagets ukastrerte hann prøvde seg. Her roet ting seg da den også endelig ble kastrert, men min forble sjefen... ;)

Med andre ord, du kan fint be naboene dine kastrere monsen sin! Den er nok utløsende årsak...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som regel alt for mange katter i forhold til plassen de deler, og da blir det bare slåssing. 13 år er heller ingen alder for en kastrat, og er katta først den territorielle typen hjelper ikke kastrasjon.

Har en som er klin lik selv, men tynn og likevel 7 kg, en svær kranglefant. Det vil si, han er bare veldig lite sosial og tolererer ingen andre katter på sitt territorium. Det ligger visst til rasen å være sånn. Never ending story med antibiotikakurer og flenger hist og her.

Men jeg blir litt overraska over at du har fått veterinærkrav fra andre katteeiere. Jeg mener, man slipper ut kattene sine på eget ansvar og kattene er alltid to om å slåss. Hvis den andre katta utfordrer katten din er det klart den får svi! Første gang jeg har hørt to katteeiere fordele skyld på den måten. Katta mi har blitt skadet utallige ganger, men selv om jeg har vært vitne til slåsskamp har jeg selvfølgelig aldri krevd eier for penger!

Jeg er enig i det men ville ikke bråke med naboen da han kom på døra med kravet. Ble litt paff og punget ut! Han hadde visst sett at det var vår katt som hadde gått løs på hans katt og mente det var rett og rimelig. Det var jo heller ingenting å bestride, det var sikkert han som gjorde det..

Anonymous poster hash: 5ec33...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i det men ville ikke bråke med naboen da han kom på døra med kravet. Ble litt paff og punget ut! Han hadde visst sett at det var vår katt som hadde gått løs på hans katt og mente det var rett og rimelig. Det var jo heller ingenting å bestride, det var sikkert han som gjorde det..

Anonymous poster hash: 5ec33...fa7

For en frekkas! Ser det snakkes om en ukastrert nabokatt her, er katta hans kastrert eller? (Hadde sikkert punget ut i affekt jeg også ja :icon_lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Når skal dette ende, burde han ikke slutte snart nå og pensjonere seg for godt?"

Beklager, men den setningen fikk meg til å le høyt! :fnise: :fnise:

Høres ikke ut som katten din tenker i samme bane. Har ikke dyrlegen gitt dere noen tips?

Hehe 😊nei, han lo bare sist! Kommer du IGJEN! TS

Anonymous poster hash: 5ec33...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe nei, han lo bare sist! Kommer du IGJEN! TS

Anonymous poster hash: 5ec33...fa7

Huff da. Jeg har sluppet å betale de siste to gangene jeg har vært innom med pusen, selv om han måtte legges i søvn og rense sår og greier + få skrevet ut resept. God kunde. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da. Jeg har sluppet å betale de siste to gangene jeg har vært innom med pusen, selv om han måtte legges i søvn og rense sår og greier + få skrevet ut resept. God kunde. :fnise:

TS her..Jeg burde få frikort snart😊! Som jeg skrev litt lenger opp så har vi 2 irske settere også som gamlepus bestemmer over så han gidder ikke flytte seg fra turstien som går forbi huset heller når det kommer turgåere med hunder forbi- noen snur! Han ligger bare der og glor olmt på dem og de blir jo redd for øyne på hundene sine, men det gjør han ikke- han er bare ikke redd for dem og da virker han sikkert truende..men vi har altså fått klager fra hundeeiere også! Den stien er hans!

Anonymous poster hash: 5ec33...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gatas skrekk her og..:) Vår er bare 5-6 år da. Redd for hunder, og en gentleman i nærheten av damepuser, men ingen hankatt får komme inn på territoriet hans. Han blir sjelden skadet da, de fleste pusene stikker av når de ser ham;) Både han og de fleste naboene er kastrerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

gud bedre :fnise: sjeldent jeg hører om kastrater som er så teretorielle av seg :P

men de naboene dine har ingen rett til å kreve betaling når de selv slipper ut kattene sine og de ikke en gang er kastrert. så klart kunne naboen si at "din katt angrep min" men da kan du jo opplyse han om at katter har et forholdsvis skjult språk som kan pågå i flere timer! plutselig skjer det noe i den kommunikasjonen, og da smeller det.

det er så å si umulig å fordele skyld, bare i visse situasjoner hvor man ser en katt angripe en annen som ikke en gang er klar over at det er en annen katt der (feks)

du får be naboen din om å kastrere katten sin så kanskje det roer seg. syns uansett det burde vært bot for ikke å gjøre det med tanke på alle skadene katter får av å sloss hele tiden.



Anonymous poster hash: 83e8f...b41
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gatas skrekk her også. Men dette er en sterilisert, liten jentepus. Hun er 3 år, men ganske mye mindre enn nabokattene. Men dama har full kontroll på både digre hannkatter og naboenes store hunder.

Jeg skjønner ikke hvorfor/hvordan hun klarer å forsvare "territoriet" sitt (hagen vår). Siden hun er så liten. Hun er heller ikke så veldig rask (hun er lett overvektig).

Men dama er sjefen her. Det hender ofte at hun egler seg innpå de andre kattenes territorier, og kommer fornøyd og stolt hjem med oppskrapet nese.

Det er fascinerende å se at digre katter lurer seg opp på terrassen vår (der kattematen står), og løper vekk i full panikk når den lille jentepusen oppdager dem.

Hun elsker også å plage de store hundene hos naboen. Den ene naboen har vært på døra her noen ganger, og bedt meg "kontrollere" katten min. Fordi hunden er redd. Hunden er en eventyrblanding av schaefer og noe annet stort. Katten min er rundt 4 kg. Hunden er vel 30 eller mer.



Anonymous poster hash: 23c7e...937
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Hun elsker også å plage de store hundene hos naboen. Den ene naboen har vært på døra her noen ganger, og bedt meg "kontrollere" katten min. Fordi hunden er redd. Hunden er en eventyrblanding av schaefer og noe annet stort. Katten min er rundt 4 kg. Hunden er vel 30 eller mer.

Anonymous poster hash: 23c7e...937

å hvordan mener han at du skal få til det egentlig? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips ??

Anonymous poster hash: 5ec33...fa7

Ja. Klipp klørene hans

Anonymous poster hash: 6e3c9...fc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...