Gå til innhold

besøk som MÅ ha med hund?


Hotslash

Anbefalte innlegg

Veeeeldig enig med deg, jeg har kommet dithen at jeg regelrett haaater hundeeiere og bikkjer generelt.

Minst 2-3 ganger pr år opplever jeg å bli angrepet av store bikkjer på mine løpeturer i skog og mark, mest av bikkjer med kvinnelige eiere, som påstår at den pleier aaaldri å oppføre seg sånn, når den står på 2 bein og glefser etter armen min, mens den bjeffer så man kan høre den ei mil.....

Jeg har konsekvent begynt å kalle dem jeg jeg har lyst til (og det er ikke pene ord jeg kaller dem), sist sa jeg at den bikkja burde hatt ei kule mellom øynene, mens eieren fortsatte å stå der som en idiot......

Ble forøvrig også skilt delvis fordi hele svigerfamilien skaffet seg bikkjer etter jeg ble sammen med min eks, og tvang seg på meg med bikkjene. De skulle være med på alt, bursdager, hjemme hos oss. Når jeg sa at jeg ikke likte bikkjer, mente de at jeg egentlig var redd for dem, noe jeg aaaldri har vært. Synes bare de er noen ekle krek rett og slett. Siklende motbydelige vesener, som spiser sin egen møkk, og deretter sleiker eieren i kjeften.

Kan jo legge til at menn med forkjærlighet for disse beistene aldri lenger kommer på innsiden av min dørstokk.

Anonymous poster hash: 17e97...ba7

For å begrense disse "angrepene", så kan du kanskje slutte å løpe, og GÅ forbi hundene? De få sekundene det tar. Mange hunder reagerer på folk som løper med å ville løpe etter.

Jeg er heller ikke så glad i joggere som passerer så nært meg og hunden at de stryker borti arma mi, og deretter ikke skjønner at en hund i 2 m bånd (som jeg ikke har hatt mulighet til å kalle inn i forkant fordi jeg ikke hørte noen som kom) hopper på dem.

Ta litt hensyn der du løper rundt, og hold fornuftig avstand når du løper forbi, så tenker jeg du slipper sånt.

Må også tilføye at jeg synes det vitner om både lite kjærlighet til mannen din og lite kompatibilitet i forhold til andre om det er sånn at hunder i SVIGERFAMILIEN førte til at du ville skilles. Det vitner egentlig bare om din personlighet, og den er visst ikke noe du bør snakke høyt om.

Endret av Majott
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi barn ikke spiser sin egen avføring, sleiker ikke på folk, de hører etter når folk snakker til dem og forstyrrer ikke voksne som snakker hele tiden.

Eller, vent litt, det gjør de jo. Glem det, barn er like ille som hunder.

De færreste hunder oppfører seg sånn, og de fleste hunder er enklere å ha med å gjøre enn barn er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanhunden til kjæresten min er veldig interessert i underlivet mitt når jeg har mensturasjon. :fnise:

Er jo ikke verre enn at jeg skyver ham vekk og sier "nei." Før han får sjans til å slikke. Og det er jo allmenn kjent at hanhunder gjerne prøver å parre seg med foten til folk.

Er forøvrig 100 % enig i det jeg har uthevet.

Er det allment kjent?? Jeg har hatt 4 hannhunder, og ingen har oppført seg sånn. De har ikke reagert på meg, og aldri vært interessert i mitt underliv. De har heller aldri prøvd å parre seg med hverken foten min eller andre ting.

Det du sier er ikke min erfaring etter 20 år med hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå ble det endel innlegg her. Men jeg reagerer på så mye uvitenhet om hunder. Jeg leste innlegg for innlegg, og skulle sikkert ha multisitert her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blitt skrevet mye i tråden her om at man ikke går til eller ikke vil ha besøk av hunder.

La oss forenkle det hele og være litt løsningsorienterte. Nå er det slik at du og din samboer har forskjellige behov i forhold til hund, det vil aldri forandre seg noe for noen av dere.

Dere bør absolutt legge forholdene til rette i det nye huset dere bygger. Lag et lite rom nær gangen i huset, slik at besøkende kan ha med seg hunden sin og la den være på dette rommet i besøkstiden. Hvis det skal være overnatting kan hunden ligge i bur i gangen om den ikke tåler å være alene i et rom for lenge. I gangen vil hunden høre dere snakke og sikkert se dere med jevne mellomrom så den ikke føler seg så alene.

Alternativt kan dere lage et gjesterom for overnatting som tillater hunden der inne under hele besøket. Da kan eierne trekke inn der for å kose med hunden og være sammen med den hele natten og morgenen.

Ved å gjøre dette signaliserer dere gjestfrihet sammen med hund, men på dine premisser som må være å slippe å ha den rundt deg på stue og kjøkken, bad og andre soverom i huset. Rengjøring bør også foretas av gjestene når de drar, siden en hund røyter og drar inn skitt fra tur.

Hvis dere kan klare å gjennomføre disse husreglene vil du få dekket ditt behov for dyrefritt oppholdsrom og din mann få ha sine venner på besøk med hund.

I mitt hode må det være en enkel sak å få istand. Kan ikke gjestene tålerere dette så hiv de på dør..

Jeg er selv hundeeier og har vært det i mange år. Kommer med hund på besøk kun hos dem som ønsker dette, ellers ordner jeg med overnatting på kennel for en helgetur eller hos venner/familie som vil passe bikkja. Når jeg er på besøk med hund så får jeg alltid den til å ligge i gangen eller på sitt eget rom hos besøket. Hunden har ikke problemer med dette i det hele tatt. Det er tross alt ikke noe som gjennomføres hver uke, bare en natt eller helg av og til!

Lykke til. Dere må få til en avgjørelse på dette, ellers er ikke forholdet liv laga i det lange løp. Det vil bli en evig krangel rundt emnet. Men husk; man gir og tar begge to!

Ps. din katt vil ikke ta skade av besøk av hund. Den tar hunden så lett som bare det hvis den vil sette seg i respekt. Ellers så holder den avstand og surmuler litt, men det tåler den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du helt forstår forholdet mellom dyr og enkelte mennesker. Om min hund ikke er invitert over en lengre periode, så kommer ikke jeg heller.

Jeg og min hund er en package deal. Sånn er det nok for de fleste som er like glad i dyrene sine som jeg er. Jeg setter ikke vekk hunden min fordi at noen som ikke liker dyr, vil ha meg på julebesøk eller familiebesøk eller noe sånt som varer veldig lenge, uten at hunden min får være med.

Om du ikke tolererer det, så får du sette foten ned å si nei å forklare grunnen, eller så får du bite i det sure eple å håndtere det.

Edit: Altså, jeg tolerer helt fint å gå på besøk i noen timer uten hunden min altså, å folk får gjerne komme på besøk til meg også uten å ha hunden over seg. Men om det gjelder en lang periode, så får de bare tolerere at jeg ikke kommer, eller at de ikke får komme.

Kan jeg ta med meg tre hester når jeg kommer på besøk til deg da? Er ikke så mektig vanskelig å få dyrepass, eller er hundeeiere uvanlig tafatte?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg ta med meg tre hester når jeg kommer på besøk til deg da? Er ikke så mektig vanskelig å få dyrepass, eller er hundeeiere uvanlig tafatte?

Det kan jo ikke sammenlignes, hestene bor jo ikke hos deg (og er overhodet ikke avhengig av ditt selskap for å ha det bra). Det er også langt enklere å bare møkke en boks og ta hest inn og ut om man skal passe en hest for noen over en lengre periode, kontra å ha en eller flere hunder boende hos seg døgnet rundt.

Det er få mennesker jeg kan spørre om hundepass, rett og slett fordi de mest sannsynlig ville synes valp og unghund av aktive raser ble for mye. Kjenner et par hundevante jeg kunne spurt, men de ''sparer jeg'' til jeg virkelig vil dra et sted der jeg ikke kan ha med hund, ikke til vanlige besøk.

Mine kan riktig nok være alene noen timer i blant altså, men på steder jeg ikke kan ha med hund (eller de må være i bil f.eks.) blir besøkene kortere og sjeldnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor begge hos mine foreldre nå, mens husbyggingen foregår.

Dere snakker om at han overkjører meg, litt rart at dere merket det på bare dette. Det var jo ikke engang meningen å klage på han i det hele tatt nå, men jeg synes faktisk han styrer å bestemmer altfor mye. Akkuratt som om jeg skulle vert 12 år avogtil... jeg gjør alt på feil måte, fordi jeg gjør det på min måte, og får ikke fred før jeg forandrer det. (Noe som aldri skjer, for jeg er veldig egen;))

Men ts. Dette er ditt ansvar. Ikke hans. Liker du ikke å bli overkjørt så setter du ned foten.

Resultatet av å sette ned foten kan (i beste/verste) fall bli at han går fra deg, men det er en del av livet - vi setter grenser og så tar vi konsekvensen av å ha satt dem.

Til besøket så må du formidle klart og tydelig at i ditt hjem taes det ikke med noen hund. Og så må du formidle til typen at et nei er et nei. Det kan ende opp med at han sier at enten er det han+hund eller ingenting, men i så fall, ts: er det noe tap? Det høres nemlig ut som det er en seier.

Hunden kan fint stå ute eller bo i garasjen noen dager. Det er et dyr, ikke et familiemedlem - dette er et dyr som er like smart og følsom som en ku eller en gris. Er den velfødd så kan du spise den til julemiddag. Joda: folk er glade i hunden sin. Skulle bare mangle: en hund logrer for selv den tåpeligste, slemmeste eier. Ubetinget lojalitet er ikke verdt noe - men prises akkurat derfor høyt.

Og når du møter på hunder, ts, så stopp og se på dem. Ha håndvesken klar for å denge til dem (la aldri en fremmed hund komme i biteavstand!), men stopp og signaliser "jeg er sjefen". Hunder er feige dyr og angriper den svake part.

Anonymous poster hash: 8dc82...817

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ts. Dette er ditt ansvar. Ikke hans. Liker du ikke å bli overkjørt så setter du ned foten.

Resultatet av å sette ned foten kan (i beste/verste) fall bli at han går fra deg, men det er en del av livet - vi setter grenser og så tar vi konsekvensen av å ha satt dem.

Til besøket så må du formidle klart og tydelig at i ditt hjem taes det ikke med noen hund. Og så må du formidle til typen at et nei er et nei. Det kan ende opp med at han sier at enten er det han+hund eller ingenting, men i så fall, ts: er det noe tap? Det høres nemlig ut som det er en seier.

Hunden kan fint stå ute eller bo i garasjen noen dager. Det er et dyr, ikke et familiemedlem - dette er et dyr som er like smart og følsom som en ku eller en gris. Er den velfødd så kan du spise den til julemiddag. Joda: folk er glade i hunden sin. Skulle bare mangle: en hund logrer for selv den tåpeligste, slemmeste eier. Ubetinget lojalitet er ikke verdt noe - men prises akkurat derfor høyt.

Og når du møter på hunder, ts, så stopp og se på dem. Ha håndvesken klar for å denge til dem (la aldri en fremmed hund komme i biteavstand!), men stopp og signaliser "jeg er sjefen". Hunder er feige dyr og angriper den svake part.

Anonymous poster hash: 8dc82...817

Her har du tatt veldig mye feil av det meste. Du kan tydeligvis ikke mer om hunder enn om kyr! Jeg skal ikke prøve å belære deg om noe som helst, håper bare på at de fleste dyr slipper å ha noe med deg å gjøre.

Og NEI, hunder kan ikke være i en garasje noen dager. Om noen gjør det, håper jeg de blir fratatt hunden sin!

Sånne som deg viser at det virkelig er behov for dyrepoliti her i landet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

25 og 30..

Nei, det ble kanskje litt tullete skrevet. På mobilen ser jeg kun et par korte linjer om gangen, så fikk ikke oversikten helt.

problemet er, jeg hater hunder og folk vil ha hunder med på besøk selv om de vet om mitt ubehag. Typen synes det er tåpelig av meg å nekte. Å den kompisen og dama kommer ikke på besøk om ikke hundene får være med..

Du trenger absolutt ikke å ha hunder på besøk om du er skeptisk! Vi hundeeiere er faktisk de som må ta hensyn! Det burde alle ansvarlige hunde-eiere vite.

Kunne ikke falt meg inn å ha med hunde til folk som ikke tør eller vil. Syns samboeren din viser lite forståelse her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Her har du tatt veldig mye feil av det meste. Du kan tydeligvis ikke mer om hunder enn om kyr! Jeg skal ikke prøve å belære deg om noe som helst, håper bare på at de fleste dyr slipper å ha noe med deg å gjøre.

Og NEI, hunder kan ikke være i en garasje noen dager. Om noen gjør det, håper jeg de blir fratatt hunden sin!

Sånne som deg viser at det virkelig er behov for dyrepoliti her i landet.

Hvorfor bruke tid på å svare sånt sprøyt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo ikke sammenlignes, hestene bor jo ikke hos deg (og er overhodet ikke avhengig av ditt selskap for å ha det bra). Det er også langt enklere å bare møkke en boks og ta hest inn og ut om man skal passe en hest for noen over en lengre periode, kontra å ha en eller flere hunder boende hos seg døgnet rundt.

Det er få mennesker jeg kan spørre om hundepass, rett og slett fordi de mest sannsynlig ville synes valp og unghund av aktive raser ble for mye. Kjenner et par hundevante jeg kunne spurt, men de ''sparer jeg'' til jeg virkelig vil dra et sted der jeg ikke kan ha med hund, ikke til vanlige besøk.

Mine kan riktig nok være alene noen timer i blant altså, men på steder jeg ikke kan ha med hund (eller de må være i bil f.eks.) blir besøkene kortere og sjeldnere.

Tror nok det er vanskeligere å passe tre svære atleter som skal trenes og følges godt opp enn å lufte en kjøter 3-4 ganger for dagen. :P

Syntes det er latterlig at enkelte mener de er berettiget til å ta med sine firbeinte på besøk. Hvis man jobber 100% er man heller ikke egnet til å ha hund, med mindre man har to stykker ute sammen i en hundegård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig et ganske nøytralt forhold til hunder. Jeg liker dem ikke, men jeg liker dem på samme tid. Det finnes veldig mange søte hunder, og hundeeiere, men på generelt basis, så er jeg ikke spesielt fan av hunder. De er masete, sikler, lukter på steder de ikke skal lukte og mange av dem er rett og slett litt for ivrige.

Jeg husker jeg var hos dyrlegen med katten min en gang (og nei, jeg liker ikke hunder mindre fordi jeg har katt). Han var i bur, og det oste av hunder der. Ved TO anledninger, kom bikkjene for nærme buret til katten min, og selvfølgelig angriper han burdøra slik at den spretter åpen og jeg ender med kloremerker fordi jeg måtte holde tilbake katten min. Disse hundeeierne bare slapp bikkjene sine løs, når de VISSTE at det var katt der. Idioti, spør du meg! Jeg ble så forbanna, at jeg bare sa: "kan dere være så snill og ha kontroll på bikkjene deres?! Er du hos en dyrlege, så holder du styr på at de ikke går rundt og snuser på alt mulig."

Jeg føler at mange hundeeiere duller for mye med hundene sine, og ser på de som mer enn bare barna deres. Det er klart jeg elsker katten min, men jeg behandler han som en katt, ikke som et menneske. Og jeg har også dårlige erfaringer med hundeeiere, for om jeg kritiserer hunden, ja da kritiserer jeg jo hundeeieren også. Respektløse hundeeiere er virkelig det verste.

Men jeg har gode erfaringer med hund også! Har ved mange anledninger møtt hunder som er snille som dagen er lang, og de gjør aldri stort ut av seg annet enn å ville kose og være veldig søte.

I min mening, reflekterer hunden, eieren sin og oppdragelsen på samme måte som et barn reflekterer foreldrenes oppdragelse. Og uoppdragne hunder, har eiere som ikke burde hatt hund i utgangspunktet.

Når det gjelder TS, så mener jeg det er fullstendig uakseptabelt å dra med seg bikkjene sine inn i et hjem hvor de vet at det bor en person der som er redd hunder. Jeg gir egentlig faen i hvor glad du er i bikkja di, for når du skal på besøk, da respekterer du også de som bor der.

Herre min hatt.



Anonymous poster hash: f12e0...74a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har katter, og jeg nekter stadig vekk folk å ha med seg hunden sin inn i huset vårt, særlig de jeg vet er føle til å jage dem.

Jeg synes godt du kan nekte dem å ha med seg hund, og jeg synes typen din er utrolig ufølsom som ikke har forståelse for problemstillingen!!



Anonymous poster hash: dea3d...042
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig et ganske nøytralt forhold til hunder. Jeg liker dem ikke, men jeg liker dem på samme tid. Det finnes veldig mange søte hunder, og hundeeiere, men på generelt basis, så er jeg ikke spesielt fan av hunder. De er masete, sikler, lukter på steder de ikke skal lukte og mange av dem er rett og slett litt for ivrige.

Jeg husker jeg var hos dyrlegen med katten min en gang (og nei, jeg liker ikke hunder mindre fordi jeg har katt). Han var i bur, og det oste av hunder der. Ved TO anledninger, kom bikkjene for nærme buret til katten min, og selvfølgelig angriper han burdøra slik at den spretter åpen og jeg ender med kloremerker fordi jeg måtte holde tilbake katten min. Disse hundeeierne bare slapp bikkjene sine løs, når de VISSTE at det var katt der. Idioti, spør du meg! Jeg ble så forbanna, at jeg bare sa: "kan dere være så snill og ha kontroll på bikkjene deres?! Er du hos en dyrlege, så holder du styr på at de ikke går rundt og snuser på alt mulig."

Jeg føler at mange hundeeiere duller for mye med hundene sine, og ser på de som mer enn bare barna deres. Det er klart jeg elsker katten min, men jeg behandler han som en katt, ikke som et menneske. Og jeg har også dårlige erfaringer med hundeeiere, for om jeg kritiserer hunden, ja da kritiserer jeg jo hundeeieren også. Respektløse hundeeiere er virkelig det verste.

Men jeg har gode erfaringer med hund også! Har ved mange anledninger møtt hunder som er snille som dagen er lang, og de gjør aldri stort ut av seg annet enn å ville kose og være veldig søte.

I min mening, reflekterer hunden, eieren sin og oppdragelsen på samme måte som et barn reflekterer foreldrenes oppdragelse. Og uoppdragne hunder, har eiere som ikke burde hatt hund i utgangspunktet.

Når det gjelder TS, så mener jeg det er fullstendig uakseptabelt å dra med seg bikkjene sine inn i et hjem hvor de vet at det bor en person der som er redd hunder. Jeg gir egentlig faen i hvor glad du er i bikkja di, for når du skal på besøk, da respekterer du også de som bor der.

Herre min hatt.

Anonymous poster hash: f12e0...74a

Et godt og reflektert innlegg, i og med at du ser forskjell på hundeeiere :)

Jeg blir forresten litt sjokkert over den hendelsen hos dyrlegen! Man slipper da ikke hundene sine løse der? Og ihvertfall ikke bort til et kattebur med katt i???

Jeg har to hunder selv, og er vant til å ta hensyn til andre. Det går automatisk. Jeg er også med i et hundemiljø der vi har strenge regler på slipp av hunder på treninger osv. Så de fleste hundeeiere jeg kjenner er vant til å ta hensyn i mange situasjoner. Og de fleste har veloppdragne hunder, som kan oppføre seg bra i alle miljø.

Men ja, jeg vet at hundeeiere også er forskjellige, og jeg liker heller ikke hundeeiere som lar hundene få lov til alt. Det handler som oftest mer om eierne enn hundene.

Jeg duller med mine hunder, og de har det godt hos meg. Får sine daglige turer, trening, masse kos og nærhet osv. Og de er familiemedlemmer, i den forstand at de går rundt i hele huset, de får smake på middagen, de blir tatt hensyn til (at de skal ha det bra til enhver tid). Men de får ikke tigge ved bordet, de får ikke hoppe opp på folk, de får ikke sleike i ansiktet, og de må oppføre seg bra. Det handler om oppdragelse, og det må de ha selv om de dulles med og er familiemedlemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei prøver ikkje å parre seg, dei prøver å dominere eller er stresset. Ligger ingenting seksuelt bak det for hunden sin del. Det med menstruasjon har eg faktisk høyrt om. Nabohunden begynner å markere inne når damene har veka si. Litt kjedlig når det er 4 damer som bur der :ler:

Det du skriver her er helt riktig. Jeg burde ha skrevet "parrer" i hermetegn og forklart at det ikke er noe seksuelt fra hunden sin side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det allment kjent?? Jeg har hatt 4 hannhunder, og ingen har oppført seg sånn. De har ikke reagert på meg, og aldri vært interessert i mitt underliv. De har heller aldri prøvd å parre seg med hverken foten min eller andre ting.

Det du sier er ikke min erfaring etter 20 år med hunder.

Jeg har også hannhund, og har ikke opplevd det jeg heller. (Med unntak av en gang da han var ca 1år, da han jokket på foten til en gjest, men dette var pga dominans, ikke for å parre seg.)

Men jeg har jo hørt om at enkelte hannhunder oppfører seg sånn..

Anonymous poster hash: 5cbc2...cb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...)

Når det gjelder TS, så mener jeg det er fullstendig uakseptabelt å dra med seg bikkjene sine inn i et hjem hvor de vet at det bor en person der som er redd hunder. Jeg gir egentlig faen i hvor glad du er i bikkja di, for når du skal på besøk, da respekterer du også de som bor der.

Herre min hatt.

Anonymous poster hash: f12e0...74a

Dette sier i grunnen alt. Og dette er også noe samboeren til TS må godta dersom han skal fortsette å bo med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sier i grunnen alt. Og dette er også noe samboeren til TS må godta dersom han skal fortsette å bo med henne.

Når de bor i hennes foreldres hus og foreldrene ikke vil ha hunder der, så er det strengt tatt ikke noe mer å si om akkurat den saken. TS og samboer er tross alt gjester/leieboere der, og har ingenting de skulle ha sagt. Det er på linje med å røyke i huset til en ikke-røyker som forbyr røyking. Det gjør man bare ikke!

Men vet samboer at TS er redd for hunder? Hvor dypt det stikker? Hun sier jo her at hun ikke er så redd lenger, at hun var det før, men nå liker hun dem bare ikke. Hvis hun har sagt noe lignende til samboeren sin og han er hundemenneske som ønsker seg hund, så skjønner jeg godt at det blir problemer. Da kan det godt hende han tenker at hvis hun bare blir kjent med trivlige, trygge hunder så vil hun være mer åpen for å få hund selv i fremtiden, noe han har sagt at han ønsker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ts. Dette er ditt ansvar. Ikke hans. Liker du ikke å bli overkjørt så setter du ned foten.

Resultatet av å sette ned foten kan (i beste/verste) fall bli at han går fra deg, men det er en del av livet - vi setter grenser og så tar vi konsekvensen av å ha satt dem.

Til besøket så må du formidle klart og tydelig at i ditt hjem taes det ikke med noen hund. Og så må du formidle til typen at et nei er et nei. Det kan ende opp med at han sier at enten er det han+hund eller ingenting, men i så fall, ts: er det noe tap? Det høres nemlig ut som det er en seier.

Hunden kan fint stå ute eller bo i garasjen noen dager. Det er et dyr, ikke et familiemedlem - dette er et dyr som er like smart og følsom som en ku eller en gris. Er den velfødd så kan du spise den til julemiddag. Joda: folk er glade i hunden sin. Skulle bare mangle: en hund logrer for selv den tåpeligste, slemmeste eier. Ubetinget lojalitet er ikke verdt noe - men prises akkurat derfor høyt.

Og når du møter på hunder, ts, så stopp og se på dem. Ha håndvesken klar for å denge til dem (la aldri en fremmed hund komme i biteavstand!), men stopp og signaliser "jeg er sjefen". Hunder er feige dyr og angriper den svake part.

Anonymous poster hash: 8dc82...817

Du har virkelig ikke forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...