Gå til innhold

Har noen erfaring med klarsynte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å ringe en klarsynt for å få svar på ett par ting angående fortiden min.

Har du noen ringt til en klarsynt? Ble du fornøyd? Og hva tenker folk generelt om dette?

Anonymous poster hash: f2dab...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går på tvers av naturlover og har aldri vært i nærheten av å kunne bevises selv om det er en million dollar tilgjengelig for hvilken som helst klarsynt som ønsker - og klarer - å bevise sine evner.. Er vel en ukes tid siden VG testet en del påståtte klarsynte, og de kom dårligere ut enn gjetting. Det er ikke noe som heter "seriøse" klarsynte. Alt er er ikke relativt, og det å være klarsynt er bare sprøyt.



Anonymous poster hash: 938b7...b93
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tror ikke på at det finnes folk som kan se ting mellom himmel og jord? :) jeg såg den testen på vg. Og det var skuffende. Men jeg tror på at det finnes mennesker som gjerne er flinke.

Anonymous poster hash: f2dab...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tror ikke på at det finnes folk som kan se ting mellom himmel og jord? :) jeg såg den testen på vg. Og det var skuffende. Men jeg tror på at det finnes mennesker som gjerne er flinke.

Anonymous poster hash: f2dab...247

Jeg tror ikke på det som går på tvers av det som er fysisk mulig. Det er så naiv å gå rett på "Det er mer mellom himmel og jord"-floskelen. Det betyr ingenting, det bare høres fancy ut. Ingen klarsynte har noen gang kunnet bevise noe som helst av evner, og om det finnes folk som "gjerne er flinke" hadde det vært en brukbar timelønn å hente på å bevise noen form for evner for en million dollar, et tilbud ingen slår til på.

Vitenskapen søker alltid å knuse sine egne teorier, det er slik den går fremover, mens klarsynte bare appellerer til følelser fremfor fornuft. Det handler ikke om å "ikke være åpen", det handler om fornuft. Rasjonell. Folk sier altlid at det er nødt til å finnes noe mer, men det er bare tomme ord som høres så koselige ut at vi gjerne går med på det.

Jeg mener ikke å være kjip og sur, jeg er normalt ganske blid, men akkurat denne alternativbølgen spiller så kynisk inn mot de mest lettlurte med billig retorikk at det provoserer meg.

Anonymous poster hash: 938b7...b93

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tror ikke på at det finnes folk som kan se ting mellom himmel og jord? :) jeg såg den testen på vg. Og det var skuffende. Men jeg tror på at det finnes mennesker som gjerne er flinke.

Anonymous poster hash: f2dab...247

:murvegg: "Mer mellom himmel og jord"? Vel ja, det er nok det. Men for å finne ut mer om det, trengs det vitenskap, ikke mer synske mennesker. Synske har drevet på i hundrevis (tusenvis?) av år. Vis meg hva de har bidratt med som har ført verden videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei ts, er du her? Du kan kontakte Elisabeth Gallefoss. Jeg var til henne en gang og det hun sa ble veldig nyttig for meg. Jeg vet ikke om hun fortsatt leser andre det er noen år siden dette. Men hun anbefaler jeg.



Anonymous poster hash: abbaf...1bb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på å ringe en klarsynt for å få svar på ett par ting angående fortiden min.

Har du noen ringt til en klarsynt? Ble du fornøyd? Og hva tenker folk generelt om dette?

Anonymous poster hash: f2dab...247

Tull og tøys

Anonymous poster hash: d5990...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har jeg. Youtube er full av debunkings videoer, søk på f.eks James Randi eller Derren Brown, så finner du svaret på spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på å ringe en klarsynt for å få svar på ett par ting angående fortiden min.

Har du noen ringt til en klarsynt? Ble du fornøyd? Og hva tenker folk generelt om dette?

Anonymous poster hash: f2dab...247

Jeg tenker at i steden for å rote bort pengene på å ringe til klarsynte, spåkoner o.l., så burde man heller bruke pengene fornuftig som å ringe denne mannen f.eks https://www.eksperthjelp.no/index.jsp?ref=&artid=15569&location=98&include=utab&type=1&getTab=65&getuTab=261&expandLeftMenuTab=65&competenceId=969

Anonymous poster hash: d5990...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tror ikke på at det finnes folk som kan se ting mellom himmel og jord?

Anonymous poster hash: f2dab...247

Alle kan se ting mellom himmel og jord, unntatt de som er blinde. For øyeblikket ser jeg grantrær, fjell, fugler og hav, blant annet.

"Klarsynte" tilbyr kun en vel sammensydd løgn designet for å trøste folk. Og jeg synes det er nokså usmakelig å kreve penger for å trøste folk med løgner.

Anonymous poster hash: e3e0c...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vet dette er et veldig omdiskutert tema, jeg har selv aldri trodd på det.

Men, jeg måtte prøve! Jeg gadd ikke ringe å bruke pengene på hvem som helst, jeg sjekket nøye tilbakemeldinger og hvem som er mest brukt.

Jeg fikk en nøye beskrivelse på hvilke situasjoner jeg har vært igjennom de siste månedene, hvordan ståa er nå og hvordan det blir fremover. Hun fortalte meg at jeg ikke skulle gå det studiet jeg trodde ( hun fikk rett)

Hun så konflikter som ville komme ( det var riktig)

Hun så en gjenforening med en eks og akkurat hvilken måned og hvordan vi ville få kontakt. Dette trodde jeg ikke på, men det viste seg å stemme :o

Så hva skal man da tro? Jeg kan jo ikke nå sitte å si at dette bare er bullshit når alt hun har sagt hittil har skjedd helt uten min påvirkning... Ble nesten litt skremt

Anonymous poster hash: 7f3da...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en nøye beskrivelse på hvilke situasjoner jeg har vært igjennom de siste månedene, hvordan ståa er nå og hvordan det blir fremover. Hun fortalte meg at jeg ikke skulle gå det studiet jeg trodde ( hun fikk rett)

Hun så konflikter som ville komme ( det var riktig)

Hun så en gjenforening med en eks og akkurat hvilken måned og hvordan vi ville få kontakt. Dette trodde jeg ikke på, men det viste seg å stemme :o

Sannsynligheten er stor for at du har latt deg påvirke av det hun fortalte. Kanskje hadde du prøvd hardere å komme inn på det studiet hvis ikke du hadde blitt fortalt at du ikke skulle gå der. Konflikter finner man til stadighet, spesielt hvis man ser etter dem. Kanskje hadde du ikke satt deg i situasjonen som førte til gjenforeningen, og kanskje hadde du avvist ham.

Det er også stor sannsynlighet for at du i samtalen direkte eller indirekte har kommet med opplysninger som gjorde at hun kunne gjette seg til det hun spådde, det kalles cold reading.

Anonymous poster hash: 59bf9...e73

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dette er et veldig omdiskutert tema, jeg har selv aldri trodd på det.

Men, jeg måtte prøve! Jeg gadd ikke ringe å bruke pengene på hvem som helst, jeg sjekket nøye tilbakemeldinger og hvem som er mest brukt.

Jeg fikk en nøye beskrivelse på hvilke situasjoner jeg har vært igjennom de siste månedene, hvordan ståa er nå og hvordan det blir fremover. Hun fortalte meg at jeg ikke skulle gå det studiet jeg trodde ( hun fikk rett)

Hun så konflikter som ville komme ( det var riktig)

Hun så en gjenforening med en eks og akkurat hvilken måned og hvordan vi ville få kontakt. Dette trodde jeg ikke på, men det viste seg å stemme :o

Så hva skal man da tro? Jeg kan jo ikke nå sitte å si at dette bare er bullshit når alt hun har sagt hittil har skjedd helt uten min påvirkning... Ble nesten litt skremt

Anonymous poster hash: 7f3da...8ca

Alle de tingene du lister opp, er under din påvirkning. Du har med andre ord tatt tak i livet ditt, noe du også kunne fått hjelp med fra en coach f.eks. Men en coach ville neppe forklart det med magi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet dette er et veldig omdiskutert tema, jeg har selv aldri trodd på det.

Men, jeg måtte prøve! Jeg gadd ikke ringe å bruke pengene på hvem som helst, jeg sjekket nøye tilbakemeldinger og hvem som er mest brukt.

Jeg fikk en nøye beskrivelse på hvilke situasjoner jeg har vært igjennom de siste månedene, hvordan ståa er nå og hvordan det blir fremover. Hun fortalte meg at jeg ikke skulle gå det studiet jeg trodde ( hun fikk rett)

Hun så konflikter som ville komme ( det var riktig)

Hun så en gjenforening med en eks og akkurat hvilken måned og hvordan vi ville få kontakt. Dette trodde jeg ikke på, men det viste seg å stemme :o

Så hva skal man da tro? Jeg kan jo ikke nå sitte å si at dette bare er bullshit når alt hun har sagt hittil har skjedd helt uten min påvirkning... Ble nesten litt skremt

Anonymous poster hash: 7f3da...8ca

http://no.wikipedia.org/wiki/Cold_reading

http://no.wikipedia.org/wiki/Forer-effekten

Det er ganske mange som ikke kommer inn på det studiet de tror.

De fleste av oss kommer til å oppleve en konflikt i løpet av de nærmeste månedene

De fleste jenter har en eks og hun visste at du studerte (dvs. hun vet når du evt. er i hjembyen din og når du er i studiebyen din) og det er dermed enkelt å gjette på hvilken måned man får kontakt med denne eksen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Youngstorget en gang, da en gammel kone som satt utenfor campingvogneb sin om jeg ville bli spådd. Hvorfor ibje tenkte jeg, det kostet jo bare 60kr.

hun holdt meg i hånda og begynte å "himle" skikkelig med øynene. Så sa hun " jeg ser... Jeg ser at du er ung!". No shit. Jeg var 19 og så ut som jeg var 12. I tillegg sa hun litt mer piss. Så gikk jeg bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, til dere som kommenterte mitt innlegg over her: Det var ingen positiv nyhet for meg å ikke komme inn på mitt første valg, hun så klart hva mitt andre valg omhandlet og fortalte at dette var det tilbudet jeg ville få. Sa ikke hva jeg hadde søkt.

Hun forklarte at det var min bror jeg ville havne i konflikt med angående noe penger, det stemte uten at eg hadde sagt noe om å ha søsken i det hele tatt.

Eksen hadde sa ganske klart at han ikke greide å være i forholdet mer og ville kutte all kontakt, noe han gjorde i en goood stund. Hun jeg pratet med beskrev utseende hans, personligheten og sa klart at dere er tilbake sammen innen da og da. Sorry, men det stemte faktisk.

Hun startet også samtalen med å si" ikke si noe, du skal kun svare meg om jeg sier noe galt eller riktig" null informasjon fra meg.

Jeg sa det var galt en gang, da spådde hun er sydentur i slutten av juli. Hun sa jeg skulle på en tur med en venninne, dette var helt feil. Helt til jeg får en telefon om jeg ville dra på en spontantur til Kreta og flybilletten var betalt.

Så, da dro jeg i slutten av juli likevel :)

Hvis dette bare er tull, så er jeg i hvert fall ganske fornøyd med resultatet av det.

Anonymous poster hash: 7f3da...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...