Gå til innhold

Mister troen. Hva overbeviste DEG om at det er noe mer mellom himmel og jord?


Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært åpen for ting og at det er mer mellom himmel og jord enn det folk flest ser.

Nå i det siste har den troen begynt å blekne. Mye fordi det har skjedd mye vondt i livet mitt og mye fordi jeg mangler bevis. Har fått mer behov for bevis nå enn jeg hadde før. Troen min holder ikke lenger.

Derfor spør jeg deg som tror? Hva får deg til å tro? Deg som er overbevist? Hva overbeviste deg?

Jeg har alltid vært den som holder fast ved ordtaket: Mister du troen, mister du alt. Føler jeg er litt der nå.

Jeg har enda ikke sett en god grunn for å tro. Ting har bare blitt bedre for min del siden jeg mistet troen for 2.5 år siden.

Livet kan være vondt til tider. Ingen der oppe som kan hjelpe deg. Du må bare komme deg videre på egenhånd. Du må ta ansvar selv. Du må finne din egen lykke. Og det er det jeg prøver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt ble skapt helt perfekt. Det er menneskene som ødelegger skaperverket. Vi ble skapt med vår egen fri vilje, og vi velger dessverre feil.

Anonymous poster hash: c9992...4d9

De aller, aller, aller fleste artene døde jo ut lenge før menneskene kom til. Syndet en haug med mikroorganismer som ikke kunne tenke i det hele tatt såpass at det var rettferdig at de døde ut alle sammen? Det argumentet der vet du selv at bare er tøys. Jeg har (som jeg har skrevet i tråden her) vært religiøs lenge, men det var det at man måtte komme med sånne utsagn, som ikke gir noen som helst mening (bare høres fancy ut) som til slutt gjorde at jeg ristet fra meg troen.

Anonymous poster hash: 038c5...f8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men nå har jo altså over 99 % av alle arter dødd ut, så det har jo ikke akkurat blitt skapt perfekt. Det aller meste har jo dødd ut, mens en ørliten andel har klart seg. Anonymous poster hash: 038c5...f8c

Kanskje ikke alt er ment å vare evig? Utvikling og evolusjon er også en fantastisk ting.

Anonymous poster hash: c706d...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg er nå overbevist om at det er mer mellom himmel og jord. Satt akkurat og så på Inception på TV2 Filmkanalen. Hadde spist en kebabtallerken underveis, og blei vel litt uggen i magen. Så selvsagt skjedde det uungåelige, og jeg hadde et lite "uhell" med en fjert som viste seg å være våtere enn jeg hadde trodd. Tenkte ikke noe videre over det akkurat der og da, og så derfor filmen ferdig (bra film, forresten!). Etterpå gikk jeg på toalettet for å sjekke, og jammen hadde det ikke seve litt igjennom shortsen. Hadde jo helt glemt ut at jeg hadde et hull i bokseren også, sånn at konsekvensen ble litt større enn jeg hadde forutsett.

Men ihvertfall, nå kommer den sprøe biten. "Faen!", tenkte jeg. "Nå må jeg finne noe å rengjøre sofaen med. Jævla styr!". Passer på huset til en kompis, skjønner dere, og kona hans hadde neppe blitt særlig blid hvis hun skulle komme hjem til en liten bæsjeflekk på sofaen etter ferien. Så går jeg ned i stua igjen da, og hva har skjedd? Jo, TV-shop hadde begynt på skjermen, og de averterte pokker meg for et flekkfjerningsmiddel! Helt sinnsykt! Var til og med en fyr der som dreiv og demonstrerte hvordan man liksom skulle fjerne en flekk fra et møbel :hakeslepp:

Akkurat der og da fikk jeg en "religiøs" opplevelse om at hele universet på en måte samlet seg og kretset rundt akkurat det, hvis dere skjønner hva jeg mener, det spesifikke øyeblikket akkurat der og da. Ihvertfall ingen tvil for min del lenger om at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi tror. Det der var jo en helt sinnsyk opplevelse. Bedre enn noen syrerus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...