Gå til innhold

Kristne her?


Anbefalte innlegg

Jeg personlig synes kristendommen og bibelen er motstridende, ulogisk, forandret og alt det dårlige man kan komme på. Jeg har tatt emner i fysikk i universitet nivå, og kunne ikke fatte at til og med folk jeg studerte med, at kristne. Man oppgir all bevis som finnes, enten vitenskapelige eller påstander som ikke finnes, men man svarer "troen er noe man bare har". Så mitt spørsmål er: hvorfor klamre seg til et tro som et banalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det virkelig noen som gidder å ta denne debatten igjen? Det må være det mest utdebatterte emnet på hele forumet, og som regel er alt som kommer frem at ateister viser hvor intolerante, påståelige og kunnskapsløse de er.

Anonymous poster hash: ccc1d...769

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunnskapsløse? Vi vet nok at den burde heller ete paulismendommen enn kristendommen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke nok "kristne er dumme"-debatter nå?

Anonymous poster hash: 95d44...8ec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunnskapsløse? Vi vet nok at den burde heller ete paulismendommen enn kristendommen

Quod erat demonstrandum.....

Anonymous poster hash: ccc1d...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silverstream

Atister kan gjerne klage på hvor slitsomt det er med folk som prakker på religionen sin, men hjelpe meg selv hvor ofte jeg leser om ateister som kommer med den dømmende pekefingeren sin og kaller troende for alt mulig ufyselig. Så da kan man jo spørre seg selv, hvem som er verstingen her.

Endret av Silverstream
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klargjør den intergalaktiske flåten for planetarisk utslettelse i tilfelle dette eskalerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Atister kan gjerne klage på hvor slitsomt det er med folk som prakker på religionen sin, men hjelpe meg selv hvor ofte jeg leser om ateister som kommer med den dømmende pekefingeren sin og kaller troende for alt mulig ufyselig. Så da kan man jo spørre seg selv, hvem som er verstingen her.

Nemlig!

Det virker som om betegnelsen "ateist" gjør at det er helt greit å være respektløs og uhøflig.

Anonymous poster hash: c8c1f...d42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er her, men sjelden på religionsforumet siden det meget sjelden går an å føre en seriøs debatt uten at religionshaterne overtar med sin fordomsfullhet. Som i hvert fall her inne langt overgår det som måtte finnes av fanatiske religiøse. Akkurat religion føler jeg faktisk er enklere å diskutere ute i det virkelige liv, der har jeg hatt gode diskusjoner med alt fra ateister til Jehovas vitner uten at det har blitt nedrakking av noe som helst slag.



Anonymous poster hash: 2eb81...e2f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde endelig det skulle komme en tråd fra en kristen som henvendte seg til andre kristne her inne,men neida...samme pisspreiket som alltid. En såkalt "opplyst"person som har studert/studerer et eller annet fag og skal fortelle kristne at troen de har bare er feil.

Ja jeg er kristen,ja jeg har tro,nei jeg gidder IKKE å diskutere reglene som står oppført i Mosebok 1-5 da kristne stort sett ikke bryr livet sitt med disse reglene(bortsett fra noen sekter her og der) vi bryr oss om å spre kjærlighetens budskap og prøver å skape en bedre verden, så får du og dine likesinnede bare sitte der og dunke huet i veggen over hvor dumme vi kristne er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig synes kristendommen og bibelen er motstridende, ulogisk, forandret og alt det dårlige man kan komme på. Jeg har tatt emner i fysikk i universitet nivå, og kunne ikke fatte at til og med folk jeg studerte med, at kristne. Man oppgir all bevis som finnes, enten vitenskapelige eller påstander som ikke finnes, men man svarer "troen er noe man bare har". Så mitt spørsmål er: hvorfor klamre seg til et tro som et banalt?

Du som har universitetsutdanning i fysikk burde da orke å lese deg litt opp på relgion som angår milliarder av mennesker.

Men du som så mange andre velger å legge vekt på hva enkeltpersoner har uttalt på diverse forum, og bruker det "mot" alle andre relgiøse.

Hvis et menneske blir ekskludert fra den moderne sivilisasjonen vil vedkommende sansynligvis synes at fysikkens lover er banale og bare oppspinn..

Fordi de ikke lærer om det/ er åpne for det.

(dette har da også skjedd opp i gjennom historien.)

Så hvordan kan du da si at relgion er banalt hvis du ikke vil lære om det/ er åpen for det?

Alle ateister skal alltid belære relgiøse om hvorfor relgion og tro er noe tull.

Hva med å være litt ydmyk og faktisk erkjenne at en person som feks. går i kirken, har gått på bibelskole og lest bibelen flere ganger i tillegg til å kjenne troen på kroppen, muligens vet litt mer om kristendom og tro enn deg?

Oppfordrer deg til å ta kontakt med en kitke/menighet evt relgionsforsker ang spørsmålene du måtte ha.

Anonymous poster hash: c8c1f...d42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...