Gå til innhold

Sissel Grana - dyretolk! Tror du på dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen form for bevis for at denne damen faktisk har kontakt med dyrene?

Det virker nesten for godt til å være sant, samtidig som jeg opplever henne veldig oppriktig og ekte, og ut i fra historier om mennesker som har vært i kontakt med henne, har historiene/kontakten med deres dyr vært reelle...Men jeg klarer liksom ikke helt tro på dette før jeg selv får bevis.

Hva tror dere?



Anonymous poster hash: f35cd...39d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virkelig ikke, og jeg synes det er kvalmende at hun holder på som hun gjør. Det er skamløst å utnytte folk på den måten. Ingenting tilsier at det er mulig, og for å si det sånn, bevisbyrden ligger på de som påstår at de kan føre samtaler med alskens dyr.



Anonymous poster hash: ce74f...b7c
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er ganske utrolig at hun velger å ta seg betalt for dette, men likevel aldri har klart å dokumentere disse "evnene".

Tjomlid har gått grundig gjennom dette.
http://tjomlid.com/2013/02/12/dyretolker-feiler-spektakulaert-atter-en-gang/

Og hadde Grana og kompani faktisk hatt noe å fare med, så hadde de vel hostet opp litt dokumentasjon i etterkant av denne kritikken... Men det har de altså ikke gjort.



Anonymous poster hash: 35ff1...6a5
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Helt sprøtt at folk tror på sånt tull. Det gir jo ingen mening. Og det faktum at folk som henne regelrett lurer mindre begavede mennesker er jo også en skam. Det burde ikke være lov, for det hun driver med strider i mot all logikk, vitenskap, kunnskap og viten vi mennesker vet i dag. En hund kan ikke fortelle meg noe som helst konkret. En hund er ei hund og den har instinkter og noen enkle følelser. Den kan være glad, trist, sint. Men en hund kan også leve under forferdelige kår og likevel være lykkelig - nettop fordi en hund ikke vet at den er ett individ. Den er en del av en flokk (familien) og har ingen direkte selvstendige følelser. Er den frisk, får tur og har et varmt sted å ligge, så kan en hund i teorien være lykkelig selv om eieren i blandt slår den (noe man selvsagt aldri burde eller skal gjøre - men bare som et eksempel). Hunden reflekterer ikke over det. Den blir raskt lykkelig igjen.

Å tillegge en hund, eller en katt, eller en gullfisk eller en hest menneskelige egenskaper, og ikke nok med det - men å påstå at man har funnet en eller annen overnaturlig måte å kommunisere med dyra på er så absurd at jeg faktisk blir litt sur. Det går i kategorien Magica fra Trylls glasskule og krystaller og engler..vel..jeg tror faktisk på engler før jeg tror på Sissel Gran. Så på trynet er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det to tråder om dette? Det har også vært andre tråder om henne tidligere.



Anonymous poster hash: d11ff...dc8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det to tråder om dette? Det har også vært andre tråder om henne tidligere.

Anonymous poster hash: d11ff...dc8

Who cares...........

Anonymous poster hash: f35cd...39d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig ikke, og jeg synes det er kvalmende at hun holder på som hun gjør. Det er skamløst å utnytte folk på den måten. Ingenting tilsier at det er mulig, og for å si det sånn, bevisbyrden ligger på de som påstår at de kan føre samtaler med alskens dyr.

Anonymous poster hash: ce74f...b7c

Saksøk henne for svindel da vel.

Anonymous poster hash: d11ff...dc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyretolk provoserer meg. Det hun sier at hundene "forteller henne" gjør jo hundene om til vismenn mer enn dyr. Det er ikke måte på hvor morsomme, takknemmlige og forståelsesfulle disse hundene er. Hun sier det eierne ønsker og høre som regel.

Hvis man har et problem med hunden sin og ønsker og bli bedre på å kommunisere og forstå hva hunden vil, så les deg opp om hundeatferd og hundespråk, gå kurs og få evt privattimer hos en seriøs atferdsspesialist. Mye bedre bruk av pengene.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Nei, aldeles ikke. Dyretolker er noen svindlere. Enkelte av dem hevder til og med å kunne snakke med døde dyr og sørgende, godtroende mennesker blar opp. Det er så kvalmt å utnytte andres sorg på den måten!

Kommunisere med dyr er noe annet, det gjør jo de fleste av oss som driver med dyr, noen bedre enn andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke på at det går an.

Skjønner ikke hvorfor mange har så lett for å tro på sånt. Selvfølgelig vil dyretolkene fremstå som troverdige og seriøse, det er jo dette de lever av, og flere av dem tror vel oppriktig på at de har disse evnene. Og fantastiske historier finner man overalt, skal man tro på alle historier om folk som har fått hjelp av overnaturlige ting eller sett vampyrer og enhjørninger er det ikke mye man ikke kan tro på lenger. Mennesker, og noen mer enn andre, har en ganske utrolig evne til å se det man ønsker å se, og hukommelsen vår er mye mindre til å stole på enn vi tror. Folk er både i stand til å glemme detaljer som ikke passer inn, og å skape falske minner som oppleves som så ekte at man virkelig tror på dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

overrasket over at noen tror på dette, tror igen dyr har særlig dype tanker, tror ikke de tenker feks skulle ønske eieren min kunne slanke seg litt, eller ønsker så inderlig at eieren min får seg kjæreste... bla bla bla osv..

Eller oi jeg er naken hjæææææælp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dyretolk provoserer meg. Det hun sier at hundene "forteller henne" gjør jo hundene om til vismenn mer enn dyr. Det er ikke måte på hvor morsomme, takknemmlige og forståelsesfulle disse hundene er. Hun sier det eierne ønsker og høre som regel.

Hvis man har et problem med hunden sin og ønsker og bli bedre på å kommunisere og forstå hva hunden vil, så les deg opp om hundeatferd og hundespråk, gå kurs og få evt privattimer hos en seriøs atferdsspesialist. Mye bedre bruk av pengene.

Næmmen så fordømmende du var nå da Tabris, du som påstår du er ateist og vanligvis slår knute på deg for å kunne angripe de som kritiserer religion.

Men her er du jaggu ute med kritikk selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen så fordømmende du var nå da Tabris, du som påstår du er ateist og vanligvis slår knute på deg for å kunne angripe de som kritiserer religion.

Men her er du jaggu ute med kritikk selv!

Det kan ikke sammenlignes helt da. Mennesker har rett til å tro på hva de vil. De har også rett til å bruke penger på hva de vil - men det er umoralsk av dyretolkene å ta seg godt betalt for svada. Ikke det minste merkelig å bli provosert av slikt.

Jeg kan virkelig ikke forstå at det går an å tro på religion, men så lenge deres tro ikke går utover andre er det i det minste ikke provoserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke sammenlignes helt da. Mennesker har rett til å tro på hva de vil. De har også rett til å bruke penger på hva de vil - men det er umoralsk av dyretolkene å ta seg godt betalt for svada. Ikke det minste merkelig å bli provosert av slikt.

Jeg kan virkelig ikke forstå at det går an å tro på religion, men så lenge deres tro ikke går utover andre er det i det minste ikke provoserende.

Men hvordan går det dyretolkerne gjør utover andre da?

Anonymous poster hash: d11ff...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hvordan går det dyretolkerne gjør utover andre da?

Anonymous poster hash: d11ff...dc8

Som sagt, tar seg godt betalt ved å lyve rævva av seg - altså svindel av godtroende mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, tar seg godt betalt ved å lyve rævva av seg - altså svindel av godtroende mennesker.

Det er veldig mange som synes de får mye ut av disse samtalene hun har med dyr. Og jeg har etterlyst gang på gang konkrete historier fra folk som er direkte misfornøyd og mener seg svindlet.

Ikke bare "hesten er like gal" - for vi vet alle om langvarig mennesketerapi som heller ikke fører noe steds hen og jeg tviler på at noen har lovet at samtaler med hesten kan gjøre den ugal.

Anonymous poster hash: d11ff...dc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange som synes de får mye ut av disse samtalene hun har med dyr. Og jeg har etterlyst gang på gang konkrete historier fra folk som er direkte misfornøyd og mener seg svindlet.

Ikke bare "hesten er like gal" - for vi vet alle om langvarig mennesketerapi som heller ikke fører noe steds hen og jeg tviler på at noen har lovet at samtaler med hesten kan gjøre den ugal.

Anonymous poster hash: d11ff...dc8

Hvis det er du som var aktiv i den andre tråden også (høres det ut som...) så kan du jo starte med å svare på faktiske argumenter der. Jeg ga i tillegg et eksempel der nevnte dame bommet på minst halve samtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...