Gå til innhold

Katten har forandret seg helt!


Gjest TS

Anbefalte innlegg

Jeg har en hellig birma hunnkatt på litt over ett år.

I sommer ble hun kastrert, og hun har fått være ute litt, og elsker det. altandøren vår står alltid åpen, slik at hun kan gå inn og ut som hun vil

Hun har alltid vært tillitsfull og kjælen, og kommet når jeg har ropt på henne.

For to måneder siden, så ble hun skambanket av en annen katt, og kom hjem full av katteklorer og bittskader.

Jeg tok henne med til veterinæren for å få se på og renset sårene.

Siden denne hendelsen har hun ikke vært seg selv. Hun er redd, og kan finne på å angripe meg om jeg klapper henne, og hun hopper til om jeg har noen brå bevegelser og piler under sofaen om det kommer folk på besøk.

Ut tør hun iallefall ikke gå, hun står i døren og snuser, men går ikke en meter lengre.

Jeg synes så utrolig synd på henne!

Hva i all verden kan jeg gjøre for å få tilbake den kjælne, tillitsfulle katten min?

jeg vil jo ikke at hun skal være sånn!

Er litt fortvilet nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars, har virkelig fått seg et sjokk hun. Du kan med fordel kjøpe en Feliway-dispenser til å plugge i stikkontakten. Fungerer litt som valium for pus. Det er et syntetsike produkt som etterlikner hormonene i ansiktskjertlene til katter, får dem til å føle seg trygge og "hjemme". Feliway kommer også i sprayflaske. Du kan for eksempel sprute på et par filler og legge utenfor utgangsdøra, så det blir lettere for henne å gå utenfor døra uten å bli redd. Vær sammen med henne ute når hun tør å gå over dørstokken. Ellers så er det ikke annet enn tålmodighet, kjærlighet og tid som hjelper. Og mange godbiter mens du håndterer og koser med henne.

Er du sikker på at hun er helt friskmeldt rent fysisk nå, ingen smerter noe sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...