Gå til innhold

Bare jeg som irriterer meg over "i forhold til"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Åh, må være kjekt å sitte der på sin høye hest og blant annet konkludere med at statsministeren er komplett idiot. Hva driver så du med til daglig? Må jo være noe fantastisk, siden du er blant rikets smarteste.

Anonymous poster hash: 52667...b39

Hvis du oppriktig tok det innlegget alvorlig, attpåtil slik at det svartner så fullstendig som det der, da vet jeg egentlig ikke helt hva jeg skal si.

Anonymous poster hash: 1e613...afc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du oppriktig tok det innlegget alvorlig, attpåtil slik at det svartner så fullstendig som det der, da vet jeg egentlig ikke helt hva jeg skal si.

Anonymous poster hash: 1e613...afc

Svartner? Hvor fikk du det fra? Synes bare det er rart at noen synes så godt om seg selv og så dårlig om andre bare pga. en liten språklig feil, som med tiden nok ikke kommer til å være feil i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 52667...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra jeg fant denne tråden! Jeg har et dårlig ordforråd, og bruker begrepet "i forhold til" ofte gjennom for eksempel skoleoplgaver, i mangel på noe bedre. Har dere flere forslag til hva jeg kan bruke istede? Jeg kunne funnet på å skrive

I forhold til barna i barnehagen

I forhold til barnehagens samarbeid med

Hun sliter veldig i forhold til lekser

Der gikk bra nå i forhold til sist

jeg bruker også "med tanke på" veldig mye, og det kunne jeg her ha bytta ut med "i forhold til"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra jeg fant denne tråden! Jeg har et dårlig ordforråd, og bruker begrepet "i forhold til" ofte gjennom for eksempel skoleoplgaver, i mangel på noe bedre. Har dere flere forslag til hva jeg kan bruke istede? Jeg kunne funnet på å skrive

I forhold til barna i barnehagen

I forhold til barnehagens samarbeid med

Hun sliter veldig i forhold til lekser

Der gikk bra nå i forhold til sist

jeg bruker også "med tanke på" veldig mye, og det kunne jeg her ha bytta ut med "i forhold til"..

"Når det gjelder" kan du også bruke :)

Anonymous poster hash: 8f558...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra jeg fant denne tråden! Jeg har et dårlig ordforråd, og bruker begrepet "i forhold til" ofte gjennom for eksempel skoleoplgaver, i mangel på noe bedre. Har dere flere forslag til hva jeg kan bruke istede? Jeg kunne funnet på å skrive

I forhold til barna i barnehagen

I forhold til barnehagens samarbeid med

Hun sliter veldig i forhold til lekser

Der gikk bra nå i forhold til sist

jeg bruker også "med tanke på" veldig mye, og det kunne jeg her ha bytta ut med "i forhold til"..

Alt avhenger av sammenhengen :) Men ofte bruker folk "i forhold til" feil der de burde brukt: Når det gjelder, hva gjelder, angående, med tanke på, i henhold til, i forbindelse med, overfor, og noen ganger rett og slett bare "om" eller "for". Eks.: "Hva tenker du i forhold til statsministeren?".

Anonymous poster hash: 1c237...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt avhenger av sammenhengen :) Men ofte bruker folk "i forhold til" feil der de burde brukt: Når det gjelder, hva gjelder, angående, med tanke på, i henhold til, i forbindelse med, overfor, og noen ganger rett og slett bare "om" eller "for". Eks.: "Hva tenker du i forhold til statsministeren?".

Anonymous poster hash: 1c237...3b2

Og ditt eget eksempel: Hun sliter veldig MED lekser. Rett og slett - ofte er et enkelt og lett forståelig språk det beste :)

Anonymous poster hash: 1c237...3b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...