Gå til innhold

Mat på restaurant


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I neste uke skal jeg på en tilstelning på et hotell. Fikk tilsendt menyen i dag etter forespørsel.

Foretten er fiskesuppe( foreløpig ukjent innhold)

Middagen var oksebryst( regner med denne er for lite stekt)

Hva må jeg holde meg unna med tanke på fiskesuppa?

Er det enklest å be om vegetar til middagen? Er det noe der eg må tenke på som eg ikke kan spise?

Og hvis noen lurer er jeg gravid.

Anonymous poster hash: 5730d...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk om å være hysterisk da...!

Ærlig talt. Stikk fingeren i jorda og voks opp! Det går da ikke ann og være så på tuppa fordi man er gravid.

Anonymous poster hash: a4688...a14

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noe i fuskesuppen du må unngå? Biffen kan du spørre om de kan gjennomsteke, så går det fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysterisk??

Fått beskjed om å følge de vanlige råda. Deriblant er lite stekt kjøtt noe du ikke skal spise. Spiste du rått kjøtt når du var gravid? Har du ikke noe tips eller bedre å komme med så la vær å svar!!

Anonymous poster hash: 5730d...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gi beskjed om at du ønsker at kjøttet er gjennomstekt. Du kan spise alt i en fiskesuppe, og helt sikkert tilbehøret til kjøttet. Håper du får en koselig opplevelse 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hysterisk??

Fått beskjed om å følge de vanlige råda. Deriblant er lite stekt kjøtt noe du ikke skal spise. Spiste du rått kjøtt når du var gravid? Har du ikke noe tips eller bedre å komme med så la vær å svar!!Anonymous poster hash: 5730d...824

Ja du er hysterisk og når det gjelder kjøttet så er det jo bare å be om å få det gjennomstekt.

Anonymous poster hash: a4688...a14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysterisk??

Fått beskjed om å følge de vanlige råda. Deriblant er lite stekt kjøtt noe du ikke skal spise. Spiste du rått kjøtt når du var gravid? Har du ikke noe tips eller bedre å komme med så la vær å svar!!

Anonymous poster hash: 5730d...824

Fiskesuppa kan du spise uten å tenke noe mer over hva den inneholder. Det er uansett så små

mengder at det ikke har noe å si.

Og biffen, se den an, er den lite stekt så får du heller la være å spise, Regner med den servers med tilbehør, så da får du heller spise det.

Jeg følger også de anbefalte rådene når jeg er gravid, men jeg klarer å utvise skjønn og sile ut faktisk farlig og mulig/liten risiko for farlig.

Anonymous poster hash: 57823...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjennomstekt okse/biff syns eg ikke er godt. Eg snakker med de om de har et annet alternativ.

Anonymous poster hash: 5730d...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge kjøttet er gjennomstekt er det helt trygt. Og du ser lett om det er gjennomstekt eller ei. Fiskesuppe er grei skuring.

Forøvrig er ikke vegetar nødvendigvis 100% safe heller. Du må bare se maten an. Er den ikke vasket godt nok kan også det utgjøre en fare.



Anonymous poster hash: 068d7...a63
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips :) tenkte på det samme når det gjaldt vegetar.

Sånne tips jeg trengte. :)

Måtte berre lufte tankene.

Anonymous poster hash: 5730d...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å gi beskjed til arragøren, evt direkte til den aktulle restauranten om at du er gravid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

-------- snip ------

Middagen var oksebryst( regner med denne er for lite stekt)

Hva må jeg holde meg unna med tanke på fiskesuppa?

Er det enklest å be om vegetar til middagen? Er det noe der eg må tenke på som eg ikke kan spise?

Og hvis noen lurer er jeg gravid.

Anonymous poster hash: 5730d...824

Unnskyld meg, men oksebryst er en rett som ofte freses i en panne før det kokes.

Oksebryst er kokekjøtt, ikke biffkjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...