Gå til innhold

Trygg sushi i Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske forsiktig med å spise ute om dagen (gravid), men har så veldig lyst på sushi.

Dere som er lokalkjente i sentrum, hvilke sushisteder har rykte på seg for å være flinke med rutiner og hygiene? Hvilke har fått bare tomler opp av mattilsynet?



Anonymous poster hash: ec5e3...362
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

www.umaisushi.no/index.html

Denne er ikke omtalt i lista over her. Har aldri spist sushi, men ser at de synes å ha et koselig utsalgssted på Løren. Jeg synes nok at det ser skikkelig ut der inne, sånn fra utsiden når jeg kommer gående forbi der.

Om ikke annet, så kunne kanskje dette være et sted å titte på en gang.

Endret av Vux
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo anta at f.eks Hanami med prisnivået de ligger på er ganske trygge mtp hygiene :) Ellers kjøper jeg mye sushi fra Bjølsen og Rå Sushi, bare positive erfaringer derfra.



Anonymous poster hash: ef25c...794
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste sushisteder er nøye på hygiene. Det må de være, i forhold til hvilke råvarer de driver med. Kvaliteten varierer nok, men det meste av fisken kommer fra de samme leverandørene uansett.

Ville følt meg tryggere i en sushisjappe enn en kebabsjappe ;) Driver du med rå fisk, må du være forsiktig - en dårlig episode, og du har skremt bort alle gjestene.

Anonymous poster hash: bccaf...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har spist sushi fra følgende steder mens jeg har vært gravid:

City sushi på Byporten

Alex Sushi

Nydalen Eat

Samurai Sushi på Tøyen

Mitsu Sushi i Møllergata

Sumo Sushi ved Klingenberg Kino

Le Meo Sushi på Grønland.

Aldri blitt dårlig noen av disse stedene, verken før jeg ble gravid eller mens jeg var det. Har forresten spist sushi på Aker brygge mens jeg var gravid også, men jeg husker ikke hva restauranten heter...

Anonymous poster hash: 14fae...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste på Mini sushi, Carl berner da jeg var gravid. Det er en stund siden Mattilsynet har vært der, men når de var, fikk de ingen anmerkninger. Dessuten er Mini sushi dødsgod og billig!

Endret av Hattifnatten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker etter har jeg aldri blitt dårlig av sushi i Oslo noen sinne, og jeg har spist det omtrent siden det kom til Norge. Tror det er rimelig trygt uansett sted, jeg ville ikke vært bekymret :)

Anonymous poster hash: bccaf...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker etter har jeg aldri blitt dårlig av sushi i Oslo noen sinne, og jeg har spist det omtrent siden det kom til Norge. Tror det er rimelig trygt uansett sted, jeg ville ikke vært bekymret :)Anonymous poster hash: bccaf...680

Det er babyen det kan være dødelig for, ikke oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tenker etter har jeg aldri blitt dårlig av sushi i Oslo noen sinne, og jeg har spist det omtrent siden det kom til Norge. Tror det er rimelig trygt uansett sted, jeg ville ikke vært bekymret :)

Anonymous poster hash: bccaf...680

Jeg rr ikke bekymret til vanlig, da holder det om nesa mi sier at fisken er grei.

Det er fosteret i magen jeg er bekymret for, og listeria kan man ikke lukte.

Anonymous poster hash: ec5e3...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En venninne av meg fikk botulisme av sushi fra Storo-området for ikke lenge siden.

Alex, Hanami, Jonoe og Nodee er trygge.

Anonymous poster hash: dba40...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini sushi på Carl Berner er billig og kjempegodt! Har spist sushien derfra i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mini sushi på Carl Berner er billig og kjempegodt! Har spist sushien derfra i mange år.

Samme her. Også nå når jeg er gravid. Minimum en gang i uka:)

Anonymous poster hash: 8e2c8...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tja, som gravid skal du vel uansett holde deg unna sushi (rå fisk & rått kjøtt) ?

Helsedirektoratet fraråder ikke sushi i lista over mat man skal holde seg unna i svangerskapet. Men det skal jo være god hygiene og gode rutiner som med all annen mat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, som gravid skal du vel uansett holde deg unna sushi (rå fisk & rått kjøtt) ?

Man skal bare holde seg unna tunfisken, ellers går sushi greit.

Anonymous poster hash: e07b5...0d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rr ikke bekymret til vanlig, da holder det om nesa mi sier at fisken er grei.

Det er fosteret i magen jeg er bekymret for, og listeria kan man ikke lukte.

Anonymous poster hash: ec5e3...362

Det er sant, men listeria trenger tid på å utvikle seg. Den formerer seg i kjøleskapstemperatur, det er sant, men hovedsynderen i så måte er jo oster og kjøleskapspålegg som blir liggende lenge. Da kan jo bakterien kose seg i flere uker, det skjer ikke med fisk som brukes i sushi.

Skal ikke påstå at det er umulig at listeria kan oppstå i sushi, for det går sikkert an, men når Matportalen opererer med et eksempel på en uke tror jeg fisken blir dårlig lenge før listeriabakterienivået blir for høyt. Rå fisk som blir liggende en uke kan ikke brukes til sushi, det spørs vel om katten vil ha den en gang ;)

Anonymous poster hash: bccaf...680

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...