Gå til innhold

Babyjogger city elite eller mini gt? Valgets kvaler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har et barn på snart ti måneder og bruker i dag en vogn fra vårt eldste barn. Dette er en typisk byvogn, men den tar likevel mye plass i f.eks bil. Vognen fungerer heller ikke særlig godt på tur, verken på turer i skogen eller ferie (og det begynner i tillegg å synes at den har vært brukt som barnehagevogn i noen år).

Vurderer derfor nå å kjøpe en ekstravogn. Men jeg klarer ikke helt å sortere tankene og prioriteringene. Dette er helt klart vårt siste barn, og jeg ønsker derfor ikke å bruke for mye penger på en ny vogn nå. I tillegg klarer jeg ikke helt å ta stilling til hva som er viktigst for oss. Vi er gjerne på turer med den eldste hver helg, men i det daglige vil jo vognen brukes mest inn og ut av bil og i butikker og lignende.

Jeg har virkelig sansen for vognene fra Babyjogger og hvor enkle de er å slå sammen og hvor små de blir i bilen. Jeg ser nemlig for meg å ha denne ekstravognen liggende i bilen til hverdags og det kan ikke den store vognen jeg nå bruker. Ender derfor opp med bæretøy i det daglige, men det kunne av til hvert praktisk og plassert det minste barnet i en vogn i stedet. Ideelt sett hadde jeg kjøpt Babyjogger city elite, men så er jo dette vårt siste barn og jeg lurer på om jeg får det jeg trenger i mini gt i stedet. Men den fungerer vel ikke så godt på turer i skogen? Er det noen som har prøvd den på grusvei og sand?

Håper noen har noen gode innspill og kan hjelpe meg med vurderingen, far i huset er mildt sagt ikke så veldig interessert ;-)

(Beklager at dette ble litt rotet, er noe surrete av lite søvn)

Anonymous poster hash: 361be...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har city elite og skulle ønsket jeg kjøpte GT pga den tar enda mindre plass og bruker vogn sjelden fordi minsten går i bag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har city elite og elsker den, synes den er bedre enn city mini gt, bortsett fra at city mini gt tar mindre plass. Det siste var ikke så viktig for oss.

Anonymous poster hash: 83974...0d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde GT som eneste vogn i ca et år, og var kjempeoverrasket over hvor god den var. Ikke noe problem på hverken grus, snø eller skogsveier. Det fungerte fint på stier ogå, og der vil Elite få trøbbel fordi den er for brei. Min sønn hadde fortsatt god plass da han var nesten 110 cm lang. Jeg hadde definitivt valgt den igjen, spesielt om dere trives med bæretøy og kan bære i sele eller meis på de skikkelige skogsturene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...