Gå til innhold

Bytte bleie på natta?


geene

Anbefalte innlegg

Skriver under på den.

Bytt bleie hvis bæsj eller full bleie.

Du finner ut av det :)

Det er mange som gir masse unødvendig service om natten, så det er veldig fint at TS spør. Jeg skiftet mye oftere tissebleier om dagen enn om natten, dette fordi natt var natt og kun skift hvis helt nødvendig. Grensa for å skifte tissebleie om natten var laaangt over grensa på dagtid.

Anonymous poster hash: 4fc61...34e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi byttet om natta etter behov, og da var behovet såpass at alt måtte byttes og kokvaskes :P

Bleiebytte i senga var helt uaktuelt. Var full lekkasje fra før.

Anonymous poster hash: c92ed...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første 4 mnd måtte det skiftes bleie etter hvert eneste måltid. Han bæsjer alltid etter maten, i større eller mindre posjon. Den siste mnd (han er 5 mnd nå) har det avtatt, og han bæsjer 0-2 ganger i døgnet, men ikke på natta. Så nå ligger han i samme bleie hele natta. Men den er til gjelgjeld ekstremt våt på morgenen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skifter bleie om det er bæsj, og skifter på badet med dimmet lys for å ikke vekke ham opp unødvendig. Det går bra, og han sovner greit etterpå. Han er to måneder nå, og den første måneden bæsjer han ved hvert bidige måltid. Nå skifter jeg som regel en bleie per natt.

(Og jeg ville aldri, aldri skiftet bleie i senga - har hatt noen opplevelser hvor han uventet har bæsjet mer på stellebordet, og det hadde et mareritt å få det i senga... Jeg ville også vært usikker på om jeg klarte å vaske ham ren i mørkt rom etter en bæsjebleie.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skifter bleie om det er bæsj, og skifter på badet med dimmet lys for å ikke vekke ham opp unødvendig. Det går bra, og han sovner greit etterpå. Han er to måneder nå, og den første måneden bæsjer han ved hvert bidige måltid. Nå skifter jeg som regel en bleie per natt.

(Og jeg ville aldri, aldri skiftet bleie i senga - har hatt noen opplevelser hvor han uventet har bæsjet mer på stellebordet, og det hadde et mareritt å få det i senga... Jeg ville også vært usikker på om jeg klarte å vaske ham ren i mørkt rom etter en bæsjebleie.)

To enkle løsninger på disse problemene: skift på ungen i senga oppå et tisselaken, og lys på rumpa til ungen med mobilen når du er ferdig med å vaske for å se om du har fått bort alt ;)

Anonymous poster hash: 52d09...bb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes spesielle nattbleier?

Anonymous poster hash: 2708d...3fd

Pampers baby-dry. De har bilde av en måne på seg :)

Anonymous poster hash: c58b7...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...