Gå til innhold

Bytte bleie på natta?


geene

Anbefalte innlegg

Bytter dere bleier på natta på spedbarnet/babyen deres?

Eller er det kun mating på nattestid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bytter bleie når det er behov for det

Anonymous poster hash: d997b...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter bare hvis det er bæsj.

Anonymous poster hash: cd9ba...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bytter bleie når det er behov for det

Anonymous poster hash: d997b...4ba

Det skjønner jo jeg også, men jeg lurer på om de pleier å produsere mye urin/avføring på natta siden jeg aldri har hatt en baby så vet jeg ikke dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bæsjer hun aldri på natta. Og bleia holder hele natta. Er forøvrig kjempefull på morgenen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har aldri byttet bleie om natten annet enn ved avføring og det har så godt som aldri skjedd med noen av våre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette finner du ut av når babyen er kommet.

Anonymous poster hash: a79aa...751

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bæsjing 3 ganger per natt.

Anonymous poster hash: cd9ba...83c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi si bæsjet hver gang hun ammet de første ukene, så da måtte hun nødvendigvis byttes på om natta. Tok henne aldri inn på badet pga jeg ville ikke vekke henne ekstra med masse lys og inntrykk, så jeg hadde håndkle/bleier/våtservietter/bosspose på soverommet og tok et kjapt skift oppi senga. Hadde ei lampe med svakt pære nede på gulvet sånn at lyset ble dempet.

Var et par ganger at pappaen tok henne med på badet, og da våknet hun skikkelig til og det kunne ta ei stund før hun sovnet igjen kontra hun ble skiftet på mens hun døste av oppi senga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun sov godt så vekket vi henne ikke for å skifte bleie. Med mindre det har vært avføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby bæsja masse de første ukene på natta, så da var det jo klart at jeg byttet. De bæsjer ofte sjeldnere når de blir lit større. Da hun begynte å sove i lengre intervaller på natten, sluttet hun å bæsje på natten også. Har kun skjedd et par ganger. Jeg gir henne ny bleie før legge tid, og det første som skjer når vi står opp er at vi bytter. Dette pleier å holde:) bleia kan bli lit full, men un blir aldri sår av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Byttet ved bæsjebleie eller hvis bleien føltes veldig tung etter mye nattamming. Da skiftet vi bare inne på soverommet for å unngå flere oppvåkninger enn nødvendig. Etterhvert som hun begynte å sove sammenhengende, begynte vi å bruke nattbleier og de holder jo i ca 10-12 timer hvis det bare er tiss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette finner du ut av når babyen er kommet.

Anonymous poster hash: a79aa...751

Skriver under på den.

Bytt bleie hvis bæsj eller full bleie.

Du finner ut av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av mine har hatt noe bæsjebleier om natta, så det har nesten ikke vært en aktuell problemstilling. Tissebleier har jeg heller ikke skiftet. Noen jeg kjenner skiftet tissebleie hver gang moren ammet om natta, så da ble far sendt opp for å skifte. Da tenker jeg man lager mer problemer enn man strengt tatt må. Kanskje med mindre babyen har veldig bleieutslett, ville jeg latt de ha på samme bleie hele natta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pappaen kan jo få sove. Trenger vel ikke vekke han for å skifte ei bleie!

De gangene jeg måtte skifte full tissebleie, gjorde jeg det selv i senga bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Måtte bytte på datteren min, hun bæsjet og tisset igjennom bleiene om natta. Man må bare se an. Sønnen min var anderledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jo jeg også, men jeg lurer på om de pleier å produsere mye urin/avføring på natta siden jeg aldri har hatt en baby så vet jeg ikke dette.

Min bæsjet ved hvert eneste måltid de første to ukene, også om natten. Deretter tisset han kun om natten, så byttet kun dersom det var lekkasje. Den var alltid full på morgnenen, men ikke så full at den "hang", hvis du skjønner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...