Gå til innhold

Få i gang fødsel - Kjærringråd - Prøvde du noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Er 38 uker, og dritt lei. Vil gjerne at babyen skal komme nå. Selvsagt er jeg klar over at babyen kommer når den kommer, og har ikke tenkt til å prøve ut lakserolje el. for å starte fødsel tidligere. Jeg er vandt til å ha noe å gjøre konstant, men nå som permisjonen er startet, og jeg ikke har babyen enda, kjeder jeg meg fælt om dagene :P Vet ikke hva jeg skal gjøre... :)

Så jeg lurer på hvilke kjerringråd/råd du har hørt, som kan fremskynde fødsel?

Prøvde du noen? Følte du at det var en sammenheng mellom rådet du prøvde, og fødsel, eller bare ren tilfeldighet?

Gjorde du noe spesielt da du kjente at riene startet?



Anonymous poster hash: 9946a...e54
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha sex og bli strippet er vel det som er mest virkning i. Her funka det med sex, fikk rier rett etterpå nesten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha sex og bli strippet er vel det som er mest virkning i. Her funka det med sex, fikk rier rett etterpå nesten.

Ja, har hørt det at det er beste metoden :) Hvilken uke var du i?

Anonymous poster hash: 9946a...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slappe av! Det er en grunn til at de fleste fødsler starter om natten, det er da kroppen slapper mest av!

Jeg skurte og vasket huse, men det resulterte bare i en ekstremt sliten og verkende kropp.

Anonymous poster hash: 60eea...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo umulig å si om noe virker eller ikke. Men det er mulig at akupunktur samt stripping har hatt effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slappe av! Det er en grunn til at de fleste fødsler starter om natten, det er da kroppen slapper mest av!

Jeg skurte og vasket huse, men det resulterte bare i en ekstremt sliten og verkende kropp.

Anonymous poster hash: 60eea...f74

Æsj, jeg kommer til å gå på maks overtid. Har ikke tolmodighet eller ro i kroppen til å slappe av mer en 5 min av gangen. Jeg er også sliten etter mye husvask og har styrt på med mye. Men burde jo absolutt prøve å slappe av, vet jeg må ta meg sammen.

Anonymous poster hash: 9946a...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, jeg kommer til å gå på maks overtid. Har ikke tolmodighet eller ro i kroppen til å slappe av mer en 5 min av gangen. Jeg er også sliten etter mye husvask og har styrt på med mye. Men burde jo absolutt prøve å slappe av, vet jeg må ta meg sammen.

Anonymous poster hash: 9946a...e54

Er godt og samle litt krefter før babyen kommer :) du trenger de til etterpå ;)

Anonymous poster hash: 60eea...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystvortestimulering: det prøvde jeg, ingen effekt bare vonde kynnere :)

Sex: men for at det skal ha en faktisk effekt må mannen ha utløsning i deg mange ganger på rad. Det fødselsstartende hormonet er i sæden og det trengs store mengder, har lest alt fra at han må komme 3-4 ganger til minst 20 hvis det skal ha noe effekt. Vi prøvde, men 3 ganger på rad var så mye mannen greide. Ingen effekt :)

De som sier sex virker, da kan det nok godt være at det bare var "utløsende" for en allerede nært forestående fødsel.

Lakserolje: ikke prøvd, ikke prøv. Kan være det funker, kan være ALT går galt og baby blir stressa, bæsjer i fostervannet, svelger det og blir syk.

Akupunktur: kan ha effekt. Men kroppen må likevel være klar. Prøvde det, ingen effekt :)

Stripping: kan ha god effekt, fungerer ikke på alle. Prøvde det, fødte dagen etter. Kan like godt være helt tilfeldig.

Det er nesten umulig, men slapp av. Babyen kommer ut UANSETT. :)

Anonymous poster hash: db30a...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr strippet? Anonymous poster hash: 21be5...720

Vær forberedt på detaljert beskrivelse fra Silfen og mist nattesøvnen... :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du er lei. Jeg er 36+5 med nr to og er ufattelig lei selv. Likevel vil jeg anbefale deg å ikke prøve ut alle mulige kjerringråd for å få det i gang. Det beste er faktisk å slappe av.

Du kan selvsagt prøve sex, da det er det eneste som har dokumentert effekt, men samtidig, hvis fødselen setter i gang etter sex, så var man nok ikke langt unna fødsel uansett. Det funker ikke å ha sex hvis man er skikkelig umoden, så hvis man egentlig ikke har lyst på sex, så kan man like gjerne droppe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også inntrykk av at disse kjerringrådene bare kan funke om man allerede er ganske moden. Så det er ikke noe jeg hadde drevet med. Til meg sa de også at de ikke stripper med mindre man allerede er ganske moden, for ellers hadde det ofte liten effekt, bare ubehag.

Jeg begynte å bli utålmodig noen dager før termin med andremann, men det var egentlig mest fordi jeg hadde så mye maserier (ble litt koko av å få falsk alarm i et par uker ca). Men så fant jeg på en måte roen likevel, og nøt min siste tid i frihet på dagtid. Jeg visste allerede at det ville bli fantastisk å få barnet ut, samtidig som den første tiden etter fødsel gjerne krever sitt. Så jeg sov masse, strikket til babyen, så på tv-serier og trente eller gikk turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper lite hvis man ikke er moden og de fleste er ikke det før rundt termin. Det er en grunn til at terminen er som den er :)

babyen kommer når alt er klart, og jo mer desperat du tenker på at du er lei jo tyngre gjør du det for deg selv. Det er faktisk sant at du væblr bruke tiden nå på å slappe av. Hos oss fungerte sex, men kun etter at hadde blitt moden.

Anonymous poster hash: 237f0...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 39/40 og sex. Virker begge gangene jeg gikk gravid.



Anonymous poster hash: a2b83...277
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, har hørt det at det er beste metoden :) Hvilken uke var du i?

Anonymous poster hash: 9946a...e54

39+0 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første "ga jeg opp", ble lei av å vente og gikk ut og fotograferte blomster i stedet! Tror at det hjalp å "glemme" alt sammen.. Men dag var jeg på 40+0 så det var jo ikke langt unna uansett. Men andre er jeg helt sikker på at det var sex som satte det i gang! Var 38+5, og storebror var bortreist for helga. Hadde passet så godt om det ble fødsel da, så prøvde med sex. 15 timer senere var hun født!

Anonymous poster hash: 1af6e...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var moden og hadde 1 cm åpning, spiste lakrisrotkapsler, hadde sex og vips var fødselen i gang. Jeg fødte 36+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var moden og hadde 1 cm åpning, spiste lakrisrotkapsler, hadde sex og vips var fødselen i gang. Jeg fødte 36+6

Fikk du i gang fødselen med vilje før babyen var forbi prematurgrensen?

Anonymous poster hash: 27f88...f80

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...