Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er fint, og som nevnt tidligere i tråden var dette veldig populært blant 1990-1994 barna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri likt det, men veit ikke hvorfor. Men har jo blitt så populært nå at det må da være mange som liker det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jarl er et veldig fint navn synes jeg! Kjenner en liten gutt med Jarl som andre fornavn.



Anonymous poster hash: 01a5a...9e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på hva dere syns om deses navnene:

Valentina

Cornelia

:)

Anonymous poster hash: 69e56...5bd

Cornelia er fint. Valentina, nei, ikke så mye. Høres ut som noen har vært i overkant romantiske da de navnet barnet sitt.

Vi har bestemt oss for Agata hvis det blir jente eller Ian hvis det blir gutt. Forklaring: Vi har begge utenlandske etternavn, barna får hans etternavn i og med at den er enklere og kortere å uttale enn min. Vi har ikke slått sammen etternavnene av den grunnen, det kommer til å ta evigheter å stave etternavnene i formelle/byråkratiske sammenheng.

Når det kommer til navnene så synes jeg at, (igjen) siden ingen av oss har norske etternavn, vil vi gi ungene våre litt mer nøytrale navn, som også er lette å uttale i de språkene våre foreldre snakker :) så synes JEG at det blir dumt å gi dem norske navn hvis de plutselig ligner mest på meg (som er en del mørkere enn mannen) så folk vil spørre dem om de er adopterte, ikke at det er farlig, men vi tror det blir bedre om de slipper det :).

Irene og Agata er også et alternativ om vi får to jenter, om vi får to gutter kanskje Ian og Max, men er ikke helt sikker på den siste :P

Jeg liker Agathe bedre enn Agata. Og med h, selv om h-er ofte er teite i navn.

Jeg ville valgt Max fremfor Ian. Ian er ikke pent på norsk. Det er utrolig mange flotte navn som går på både engelsk og norsk, uten at de blir sånn halvtrashy på norsk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren vår heter Sophia og vi skal ha ny jente. Sliter veldig med å bestemme oss for navn, Sophia likte begge fra dag 1, men denne gangen er det vanskeligere. Jeg synes blant annet Filippa (mannen min liker ikke dette navnet), Mina, Kamilla og Julia er fine navn, men kom gjerne med innspill:)

Anonymous poster hash: 78a8f...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cornelia er fint. Valentina, nei, ikke så mye. Høres ut som noen har vært i overkant romantiske da de navnet barnet sitt.

Jeg liker Agathe bedre enn Agata. Og med h, selv om h-er ofte er teite i navn.

Jeg ville valgt Max fremfor Ian. Ian er ikke pent på norsk. Det er utrolig mange flotte navn som går på både engelsk og norsk, uten at de blir sånn halvtrashy på norsk.

Ikke for være kjip eller frekk... men det som er bra med det hele er at jeg kan velge de navnene jeg liker best :) (Ian høres jo nesten ut som Jan, så jeg synes den høres bra ut på norsk jeg)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for være kjip eller frekk... men det som er bra med det hele er at jeg kan velge de navnene jeg liker best :) (Ian høres jo nesten ut som Jan, så jeg synes den høres bra ut på norsk jeg)

Nå er nå dette engang et diskusjonsforum, dersom du ikke ønsker meninger, bør du ikke skrive ting.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

*slettet*
Edit: svaret mitt passer ikke inn lenger når trådene er samlet til én tråd.

Endret av Silvermist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...