Gå til innhold

HAARP i Norge


Leiael

Anbefalte innlegg

HAARP er en forkortelse for High Frequency Active Auroral Research Program (høyfrekvent nordlysforskning) og består av ekstremt kraftige sendere som projiserer mikrobølger opp til flere gigawatts styrke opp i ionsfæren. Bare noen få nordmenn har hørt om HAARP-teknologien eller vet hvordan dette ultimate militære våpenet kan brukes til.

De norske HAARP-stasjonene ligger i Tromsø og på Svalbard. De tilhører EISCAT, et privat internasjonalt vitenskapelig selskap. Disse radarene er ikke under demokratisk kontroll.

Ifølge kilder har allerede instituttet for helseforskning / kunnskapsdepartementet anmodet til stengning av High Frequency Active Auroral Research Program på norsk jord. Se link :

http://www.nyhetsspeilet.no/wp-content/uploads/2012/02/Steng_EISCAT.jpg

Det er kjent at

- Radiobølger kan påvirke menneskers mentale tilstand.

(Økning av kriminalitet. blandt annet)

- Radiobølger kan påvirke været.

(Økning i luftveissykdommer og infeksjoner blandt annet)

- Radiobølger kan forårsake natur katastrofer.

(Økning av oversvømmelser, jordskjelv, blandt annet)

- Radiobølger kan forårsake forandringer i planetend magnetiske felt.

( Økning av meteornedslag og UV stråling blandt annet)

Hvorfor er det lite eller ingen offentlig informasjon fra norske politikere om hva de faktiske negative aspektene med HAARP teknologien er?

Hvor mange tror denne videoen fra 2009 er en "failed Russian missile launch"? Det samme fenomenet har blitt sett på flere steder i verden. Det er snakk om at alle disse landene har en aktiv Haarp stasjon.

Norge 2009 :

Se sammen fenomen i andre land ( se bort fra div UFO komentarer..) :

Australia 2010 :

Israel 2012 :

Russland 2013 :

Håper på en åpen debatt om dette i media. Sivile har rett til å vite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet jeg står i fare for å bli stemplet som en konspirasjonsteoretiker, men HAARP er et faktum og jeg synes det er på tide at folk blir informert om konsekvensene testingen av disse stasjonene vil ha eller har på miljø og mennesker. Jeg roper ikke UFO her bare slik at det er sagt :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Enig med deg Leiael. "Trøste og bære"-kommentarer blir bare for dumt. At HAARP anlegget finnes, og at det ligger i Tromsø er snikkers og twist. Et familiemedlem av meg har jobbet der, og jeg har selv vært der. Og ja, det stemmer at de driver med det du sier, og ja, det stemmer at prosjektene deres er nokså hemmelige. Offentlige driver de med kortbølgepåvirkning av de øverste lag i atmosfæren. I følge ham drev han mest med kommunikasjonsting. Bedre kommunikasjon både over og under vann, bedre GPS-markering. HAARP er jo også et samarbeid mellom universitetene og militæret, så at militæret og spesielt det amerikanske har interesse av dette, og kan se for seg at det kan dukke opp brukbare måter man kan bruke erfaringer gjort herfra til krigføring er heller ikke utenkelig. I framtiden vil nok f.eks lyd og stråling være mer vanlig i krig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Radiobølger kan påvirke menneskers mentale tilstand.

(Økning av kriminalitet. blandt annet)

Jeg bodde noen hundre meter fra tryvannstårnet i to år, men følet meg ikke mer kriminell for det.

Kan du dokumentere dette?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet jeg står i fare for å bli stemplet som en konspirasjonsteoretiker, men HAARP er et faktum og jeg synes det er på tide at folk blir informert om konsekvensene testingen av disse stasjonene vil ha eller har på miljø og mennesker. Jeg roper ikke UFO her bare slik at det er sagt :)

Hadde du ropt UFO, hadde jeg nesten tatt deg seriøst.

Enig med deg Leiael. "Trøste og bære"-kommentarer blir bare for dumt. At HAARP anlegget finnes, og at det ligger i Tromsø er snikkers og twist. Et familiemedlem av meg har jobbet der, og jeg har selv vært der. Og ja, det stemmer at de driver med det du sier, og ja, det stemmer at prosjektene deres er nokså hemmelige. Offentlige driver de med kortbølgepåvirkning av de øverste lag i atmosfæren. I følge ham drev han mest med kommunikasjonsting. Bedre kommunikasjon både over og under vann, bedre GPS-markering. HAARP er jo også et samarbeid mellom universitetene og militæret, så at militæret og spesielt det amerikanske har interesse av dette, og kan se for seg at det kan dukke opp brukbare måter man kan bruke erfaringer gjort herfra til krigføring er heller ikke utenkelig. I framtiden vil nok f.eks lyd og stråling være mer vanlig i krig.

Foreslår at du snakker mer med familiemedlemmet ditt, det er tydelig at du ikke helt har forstått hva dette dreier seg om. Men jeg er redd du er et tapt kontinent, egentlig. Ikke så langt ute som TS kanskje, men du "kommer deg".

Til andre som måtte lese tråden:

http://skepsis.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=153

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg står i fare for å bli stemplet som en konspirasjonsteoretiker, men HAARP er et faktum og jeg synes det er på tide at folk blir informert om konsekvensene testingen av disse stasjonene vil ha eller har på miljø og mennesker. Jeg roper ikke UFO her bare slik at det er sagt :)

Konsekvensene? Som .. jordskjelv og tsunamier og at det var reptilene som bygget dem?

På nyhetsspeilet henger det folk som med hellig overbevisning mener at disse radiosenderne/mottakerne kan skape jordskjelv på andre siden av jorda, helt seriøst. Det er faktisk ganske vanvittig i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Leiael. "Trøste og bære"-kommentarer blir bare for dumt. At HAARP anlegget finnes, og at det ligger i Tromsø er snikkers og twist. Et familiemedlem av meg har jobbet der, og jeg har selv vært der. Og ja, det stemmer at de driver med det du sier, og ja, det stemmer at prosjektene deres er nokså hemmelige. Offentlige driver de med kortbølgepåvirkning av de øverste lag i atmosfæren. I følge ham drev han mest med kommunikasjonsting. Bedre kommunikasjon både over og under vann, bedre GPS-markering. HAARP er jo også et samarbeid mellom universitetene og militæret, så at militæret og spesielt det amerikanske har interesse av dette, og kan se for seg at det kan dukke opp brukbare måter man kan bruke erfaringer gjort herfra til krigføring er heller ikke utenkelig. I framtiden vil nok f.eks lyd og stråling være mer vanlig i krig.

Men driver de med tankepåvirkning og utløser jordskjelv? Jeg har også vært på Eiscat-anlegget. Jeg vet at det ligger der. Og selvsagt har forskning som ser på atmosfærisk påvirkning av kommunikasjon, også militære anvendelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg står i fare for å bli stemplet som en konspirasjonsteoretiker, men HAARP er et faktum og jeg synes det er på tide at folk blir informert om konsekvensene testingen av disse stasjonene vil ha eller har på miljø og mennesker. Jeg roper ikke UFO her bare slik at det er sagt :)

Nyhetsspeilet?

Virkelig???

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det, men det er nok neppe HAARP heller.

Nei, det var visst englene som blåste i trompetene (se helt til slutt). :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er mange ting som foregår i gråsoner i denne verden. Og mange av dem har saktens også gått fra å være spinnville teorier til å bli etablerte sannheter.

Jeg synes vel det viktigste er å gjøre sin egen research og ikke stole blindt på hverken den ene eller den andre siden. Det essensielle er at dersom man forstår hvordan noe virker, da kan man også lettere sette seg inn i potensielle bruksområder.

Ikke gjort noe spesiell research på haarp selv, men har kommet over en del materiale om anleggene og hva dem brukes til. Føler vel kanskje det er noe der, men sitter på veldig lite info som forteller meg om dette er uskyldig eller ikke.

Forøvrig så kan man fint drive et anlegg på en enorm skala med kun et fåtall personer som faktisk vet hva som foregår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Muse jeg også, men jeg foretrekker Absolution og Origin of Symmetry.

(Informasjon er bra, TS, men Nyhetsspeilet og random youtube-videoer er ikke de beste kildene, dessverre)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Hadde du ropt UFO, hadde jeg nesten tatt deg seriøst.

Foreslår at du snakker mer med familiemedlemmet ditt, det er tydelig at du ikke helt har forstått hva dette dreier seg om. Men jeg er redd du er et tapt kontinent, egentlig. Ikke så langt ute som TS kanskje, men du "kommer deg".

Til andre som måtte lese tråden:

http://skepsis.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=153

Snakker om? Skjønner ikke hvor jeg peker på noen konspirasjon eller lignende. Nei, jeg skjønner ikke mye av stråling og fysikk generelt. Men ingenting av det jeg skrev er galt.

"Ro ned cella di litt" kompis.

Jeg kjenner dessuten til endel av "skeptiker-gjengen" som blandt annet for endel år siden påstod det var fullstendig usannsynlig at NSA overvåket vesten..doh!

Men driver de med tankepåvirkning og utløser jordskjelv? Jeg har også vært på Eiscat-anlegget. Jeg vet at det ligger der. Og selvsagt har forskning som ser på atmosfærisk påvirkning av kommunikasjon, også militære anvendelser.

Nei, det høres urimelig ut. Jeg kan som sagt ikke nok om dette feltet til å kunne avfeie det, men min fornuft sier meg at jeg ikke tror dette er noe de hverken kan gjøre, eller dersom de kan gjøre det - gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snakker om? Skjønner ikke hvor jeg peker på noen konspirasjon eller lignende. Nei, jeg skjønner ikke mye av stråling og fysikk generelt. Men ingenting av det jeg skrev er galt.

"Ro ned cella di litt" kompis.

Jeg kjenner dessuten til endel av "skeptiker-gjengen" som blandt annet for endel år siden påstod det var fullstendig usannsynlig at NSA overvåket vesten..doh!

Nei, det høres urimelig ut. Jeg kan som sagt ikke nok om dette feltet til å kunne avfeie det, men min fornuft sier meg at jeg ikke tror dette er noe de hverken kan gjøre, eller dersom de kan gjøre det - gjør.

Hvem i all verden er det som har ment at det var usannsynlig at USA overvåket vesten? Jeg trodde tvert imot at det var velkjent, helt siden 80-tallet, at USA drev utstrakt signalspaning på alt som gikk gjennom eteren, dvs ALT, siden de fleste telekommunikasjoner før eller siden går til satelitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Radiobølger kan påvirke menneskers mentale tilstand.

(Økning av kriminalitet. blandt annet)

Kilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde noen hundre meter fra tryvannstårnet i to år, men følet meg ikke mer kriminell for det.

Kan du dokumentere dette?

Tryvannstårnet i Tr.Heim? Om du sammenligner Tryvannstårnet med Haarp så gidder jeg ikke engang å snakke med deg...Med all respekt,..følg med i timen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilde?

kilde?? Google it...Verden har nok hatt denne teknologien lenger enn du kan huske. I allefall siden teslas tid? Vel,...du kan jo begynne med Mr.Tesla kansje? Ka du trur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...