Gå til innhold

Forandring fryder! (Lillelarves treningsdagbok)


Gjest lillelarve

Anbefalte innlegg

Damn. Du har min kropp fra tre år tilbake :P Kan jeg spørre om høyde/vekt?

(er forresten brl, har bare skiftet brukernavn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelarve

Damn. Du har min kropp fra tre år tilbake :P Kan jeg spørre om høyde/vekt?

(er forresten brl, har bare skiftet brukernavn :)

Haha:) Jeg er 1.65 m og vekta har jeg ikke peiling på. Jeg ligger vanligvis på rundt 50 kilo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Lørdag er min treningsfrie dag, men i dag har jeg gått en times gåtur. :) Det var mest for å lufte meg og for å røre på meg. Jeg ble svett og sliten, så det er jo bra! I morgen blir det muligens en runde på sykkelen før jeg tar båten hjem. Pga. en lang reise i morgen, blir det ikke noe cardio. Men så gikk jeg jo tur i dag da:) Det gjør jo ingenting om jeg trener f.eks. både mandag og tirsdag (to litt kortere, men intense økter kanskje), så jeg kan fortsette med de "faste" treningsdagene mine.

Jeg synes det er greit å ha visse dager der jeg trener og ikke trener; jeg får mer motivasjon, og så kan jeg planlegge øktene mer, når jeg vet når jeg skal trene.

Nå er jeg så trøtt at jeg ikke klarer å holde øynene oppe. På tide å sove snart tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag er min treningsfrie dag, men i dag har jeg gått en times gåtur. :) Det var mest for å lufte meg og for å røre på meg. Jeg ble svett og sliten, så det er jo bra! I morgen blir det muligens en runde på sykkelen før jeg tar båten hjem. Pga. en lang reise i morgen, blir det ikke noe cardio. Men så gikk jeg jo tur i dag da:) Det gjør jo ingenting om jeg trener f.eks. både mandag og tirsdag (to litt kortere, men intense økter kanskje), så jeg kan fortsette med de "faste" treningsdagene mine.

Jeg synes det er greit å ha visse dager der jeg trener og ikke trener; jeg får mer motivasjon, og så kan jeg planlegge øktene mer, når jeg vet når jeg skal trene.

Nå er jeg så trøtt at jeg ikke klarer å holde øynene oppe. På tide å sove snart tenker jeg.

Gåtur! Det er supert, for selv om det er en "treningsfri" dag, så er en times gåtur en fin økt :)

Flinkis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Gåtur! Det er supert, for selv om det er en "treningsfri" dag, så er en times gåtur en fin økt :)

Flinkis!

Det er sant, det! :) Tusen takk!

I dag har jeg trent rundt 60 minutter rumpe og lår! I morgen blir det mage! (cardio begge to). I dag var jeg faktisk ganske sliten mens jeg trente, men jeg tok ordentlig i, og nå har jeg fått i meg egg og vann! :)

Er på min tredje uke nå, og begynner å bli glad i å trene. Helt seriøst :fnise: Jeg føler meg ikke komplett uten en treningsøkt. Jeg har mer energi og mer glede i hverdagen. Det er supert...

Woho! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

I dag trente jeg 60 minutter HIIT cardio med fokus på magen. Pressa meg skikkelig i dag:) Deeeeilig. Nå blir det grovt knekkebrød med ost og agurk på, og en kjapp tur i dusjen, siden vi mister varmtvann veldig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelarve

:trene: <--- Ser du den her, hæ? Jaa, hihihihi; jeg har treeeent.

27 minutter pilates (tungt, avslappende og utrolig nok ganske deilig) og 35 minutter HIIT pilates og cardio blandet sammen. Herregud så tungt, men samtidig utrolig morsomt! Til sammen ble det rundt en times økt. Jeg ble så utrolig svett, pulsen var kjempe høy gjennom hele økta og jeg sitter igjen med en godfølelse i kroppen. At det går an... Jeg har aldri likt trening så mye som nå. Jeg trodde aldri jeg skulle føle det. Jeg er enda ganske overrasket.

Bortsett fra det... Har spist en banan, litt jordbær og et knekkebrød (grovt) med ost og agurk på, har tatt en lang dusj og nå sitter jeg i sofa og bare slapper heelt av.

Nå skal jeg nyte resten av kvelden og vente på helg! (Bare EN dag til nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Så bra! Flink du er :D

Takktakk :) Deilig å faktisk klare å gjennomføre noe man har ønsket å gjøre så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Oh.. my.. dear.. god...

Nå er jeg dødssliten!! I dag ble det 45 minutter HIIT cardio og abs (høy intensitet). Jeg har ikke vært så sliten på lenge. Kanskje fordi jeg ikke har vært på topp i dag, men kanskje også fordi det var en utrolig tung økt. Men jeg tok i, og det er jeg glad for. Jeg skal ikke gi opp bare fordi beina og magemusklene svir og brenner. Det er bare bra, for da vet jeg at jeg gjør det bra og at kroppen min jobber. Så nå skal jeg ta meg et glass biola og en banan, for og så vente på middag/kvelds. :spise:

Ha en fin lørdag folkens! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

56 minutter rumpe og lår i dag! Det var litt hardt, siden jeg trente i går også. :) Men jeg gjennomførte og ga ikke opp. (noe jeg sikkert hadde gjort i fjor).

Jeg er ferdig med min tredje uke allerede!! :danse: Tida går fort, og jeg trodde ikke jeg kom til å komme så langt. Men her er jeg! Og her er kroppen min etter tredje uke: (kan ikke se mye forandring, men jeg er blitt sterkere og har fått sterkere arm-, lår-og legg-muskler. Kanskje jeg ikke kan se noe selv, men det er jo bare gått tre uker, så..)

auty1l.jpg

Jeg kan ikke tro at jeg faktisk legger ut bilde av rumpa mi på KG, hahaha... Jaja! Forhåpentligvis er det ingen som kjenner meg igjen ut i fra det. O.o

Ha en flott søndag folkens! :)

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Ops ops! Glemte å oppdatere på tirsdag. Det ble 60 minutter HIIT cardio, litt abs og bein, den 1. april.

I dag ble det en EN OG EN HALV TIMES(!!!) treningsøkt. Starta med en halv time rolig pilates for å varme opp og strekke ut kroppen litt. Deretter ble det en times HIIT cardio og pilates..

:bolledeig:

Spiste tre pizzastykker min samboer kom hjem med tidligere i dag. Måtte jo smake på pizzaen hans. Og den var veldig god. (han laga den selv ;)). Men det var ikke derfor jeg trente lengre i dag. Jeg hadde bare lyst, og så hadde jeg energi nok til det også. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Tenk! Snart har jeg trent 3-4 ganger i uka i EN måned! Ble rundt 80 minutter HIIT cardio, styrke og abs i dag. Deilig!! :) Jeg er så stolt av meg selv... Jeg spiser sunt, regelmessig og trener ofte. Trodde aldri det ville skje meg.

Nå har jeg glefset i meg en omelett med ørret i, mens jeg ser på film. Ha en fin lørdags kveld folkens!

:trene: Ikke gi opp!

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelarve

I dag ble det mellom 70 og... 75 minunutter eller mer, cardio, abs og HIIT. Jeg mistet litt tellinga fordi jeg trente til to treningsvideoer, og jeg glemte å se hvor jeg endte den første. :)

I dag presset jeg meg skikkelig på øvelser jeg ikke vanligvis ville presset meg på før. F.eks. knebøy og hopp. Det var hardt, men jeg tenkte "jeg SKAL bli bedre, og jeg SKAL presse meg". Det er bare bra å presse seg selv om man kan/klarer. Jeg vil ikke bli for vant til én ting og holde meg til det. Ellers vil ikke kroppen jobbe like hardt videre. :)

Jeg er kjempe fornøyd etter dagens økt. Nå skal jeg sove!

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Woop! :danse: I dag ble det rundt en times HIIT økt med litt styrkeøvelser på slutten. Etter trening ble det en banan og en sjokoladebar (pluss litt sjokolademelk) mens jeg satt barnevakt.

Jeg er veldig sliten i beina selv om jeg har pauser mellom hver økt. Det er skikkelig tungt og slitsomt å ta knebøy og andre øvelser der jeg må bruke beina. Det var ikke sånn i forrige uke. Kanskje jeg må roe litt ned... :)

Lørdag blir det rolig pilates etterfulgt av HIIT pilates med fokus på magemusklene, siden jeg er sliten i beina. Det er greit med litt variasjon.

Jeg tror det som holder meg gående med treninga er at jeg varierer en del. Jeg har ulike dager der jeg fokuserer på ulike kroppsdeler f.eks. Jeg har ikke noe faste økter, siden jeg noen ganger er for sliten i beina til å trene cardio, og da bruker jeg å trene abs'a i stedet ;) hihi...

Nå blir det snart leggetid etter en episode Drop Dead Diva som jeg for tiden er helt hekta på.

God kveld/natt! :)

:trene:

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

I går, 12.04.2014, trente jeg rundt en time pilates og litt HIIT blanda sammen. Det var godt! Og i dag, etter jeg har sovet, hehe... Skal jeg trene... noe. Hehe! Kanskje litt cardio eller HIIT, eller tabata, eller noe...

Godnatt! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lillelarve

I dag ble det rundt 60 minutter pilates blanda med liiiitt HIIT, men mest pilates. Og det var hardt... Men jeg er så stolt!! :)

I dag har jeg trent til faste dager (omtrent) og mellom 3-4 ganger i uka i EN HEL måned! :bolledeig: Nå er det ikke lenge igjen til sommern, og jeg skal klare å gå ute i bikini uten å holde meg foran magen, og jeg skal holde meg sunn og frisk! Ingen stopp! :biggrin:

Her er fire-ukers-resultatet. Jeg kan definitivt se forandringer! Lårene er mer definerte. De var ganske tynne før, men nå har de faktisk former, og jeg synes jeg ser mer kvinnelig ut enn for et år tilbake. Magen er faktisk litt mindre eller flatere! Den ser i alle fall bedre ut nå enn for fire uker siden. Den var litt deigete, men nå kan jeg begynne å se litt muskler under der, om jeg strammer litt selvfølgelig:)

28qut89.jpg

Jeg har mye mer selvtillit nå. Jeg kan gå forbi et speil og være stolt av meg selv. Men det er ikke bare utseendet jeg fokuserer på og som har forandret seg. Jeg er mer våken, klarer å stå opp om morgenen, sover bedre, har lite søtsug og har sluttet helt å spise søtsaker, og de få gangene jeg spiser litt godteri, er det ikke så utrolig godt. Grønnsaker, frukt og annet sunn mat frister, noe som er bra :) Jeg føler meg sunnere, ut og inn. :trene:

Jeg skal ikke gi opp nå mens jeg er i gang!

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Okei... jeg skulle jo liksom ha en treningsfri dag der jeg bare slapper av... Men jeg hadde så lyst til å gjøre noe aktivt, haha.. Jeg ble veldig rastløs, så jeg tok en kort, men tung økt på sykkeln i dag! 20 minutter, + et par minutter rolig styrke etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

I dag (tidlig, i 14-tiden), ble det rundt en times HIIT pilates og HIIT cardio blend. Deilig å røre på seg og virkelig kjenne det!

Jeg har veldig lyst å trene i morgen og, for å holde meg til min vanlige rutine. Jeg bruker ikke å trene på onsdager, men siden jeg trente i overgår ble det en økt i dag.

I morgen blir det vel HIIT cardio & abs (omtrent alt jeg trener er fra FitnessBlender på YouTube, eller andre gode ting jeg finner).

Siden jeg har påskeferie og min mor kom med et stort påskeegg med godteri i i dag, ble det litt godteri. Jeg har ikke spist godteri på lenge, så magen min verker som bare det... Blir ikke mer godis på en stund nå, kjenner jeg. Er jo faktisk bedre med fruktfat! Utrolig nok...

Har dårlig samvittighet for å spise godteri... Har småspist litt godteri i flere dager (en bit her og en bit der, men ikke mye). Vet ikke hvorfor jeg har det; jeg har jo vært så flink å spise sunt. Det hjelper ikke akkurat å ha dårlig samvittighet. Spist er spist, og fettet går jo bort uansett. Haha :) Man blir ikke akkurat overvektig over natta.

Uansett. Det var noen tanker. Nå blir det snart kveld, jeg er helt utslitt. Og er kvalm etter godteriet.. :/

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Den 17. ble det en times økt... HIIT, cardio.

I dag ble det 35 minutter rumpe og lår (tungt...), cardio. Etterfulgt av en intens... sexøkt :nigo:

Må si jeg er utkjørt i dag. Nå blir det kylling og grønnsaker :) mm!

Ha en fin påske folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...