Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Opp og hopp! På trening klokka 6 i dag, kollegaene mine synes jeg er gal. Så fortalte jeg at jeg like gjerne kan være på trening kl 5 om morgenen, da bare ristet de på hodet. :P

Finfin økt i dag, fikk virkelig kjørt rygg og bein. Litt tung og treg i beina fortsatt, og det ble vel ikke bedre av treninga i dag. Har store planer om å kjøre en liten økt på CrossTrainer senere i dag, men mulig det utgår til fordel for litt husarbeid. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trøtt og ufokusert trening i dag. Var for trøtt til å konsentrere meg så voldsomt, og for trøtt og sliten i kroppen til å få den fine flyten på treninga jeg hadde mandag kveld og i går. Det gikk ikke på styrken i dag, men det mentale. Jeg glemte jo omtrent hva jeg dreiv på med under oppvarminga. Avsluttet styrkeøkta etter 45 min og gikk i oppoverbakke på mølla i stedet. I kveld er det spinning, og jeg håper instruktøren klarer å sparke meg bak slik hun pleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sparket meg av gårde på spinningøkt i dag. Var dønn sliten etter jobb, og innså at jeg har drukket veldig mye i det siste, og helt sikkert fått i meg litt lite salt i forhold til væskeinntaket. Følte meg svimmel og småkvalm, så da ble det litt mer salt i middagen og en dæsj soyasaus. Er småforkjøla i tillegg, så pressa meg ikke noe over 89% på økta i dag, men med hoveddelen av timen mellom 80 og 89% gir jeg økta godkjent. Særlig ettersom jeg egentlig meldte meg av timen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe trøtt på morgenen i dag også, men det var bare å komme seg opp ettersom jeg ikke får trent i kveld. Litt umotivert styrketrening, men fikk da gjennomført. Avsluttet med en halvtime bratt oppover på mølla med 10 i stigning. Fikk kjørt både bein/rumpe og pulsen skikkelig.

Ellers ble det en litt stressa morgen, og jeg var ikke helt fornøyd med dietten når jeg måtte lage både lunsj og middag. Helt og fullt min egen feil så klart ettersom jeg ikke gjorde noe av jobben i går, men akkurat i dag var matbokser og styr skikkelig hat! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta kryper fortsatt sakte, men sikkert nedover. Begynner for alvor å nærme meg første mål faktisk og satser på at jeg rekker det som planlagt før jul. Bare håper jeg ikke jinxer det nå da. ;)

Ingen trening i morges, var totalt zombie etter en slitsom dag i går, og i tillegg var magen kranglete. Da blir det bare lenger treningsøkt i kveld i stedet. Kjører på med styrketrening og kondisjonstrening i samme økt. Ikke noen løping på Bislett med andre ord, men kjører en økt på mølla i stedet.

Gårsdagens bulgarske utfall og gående utfall kjennes i beina, selv om jeg ikke er like tung, treg og støl som jeg har vært hittil under dietten. På grunn av litt mindre kondisjonstrening enn ønsket denne uka kjører jeg spinning intervall på søndag, i stedet for Heat og en roligere spinningtime. Trenger en knallhard kondistime denne uka også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blei ingen knallhard kondistime gitt. :P Var ekstremt sliten og trøtt i går og forferdelig støl, så gikk på timen på Bislett i stedet. Det ble en god del roligere enn om jeg hadde gått på intervalltimen, men jeg var i grunnen veldig fornøyd bare med å komme meg på trening.

I morges ble det 40 min rolig jogg på tredemølla, før 40 min styrketrening bryst og skuldre. Rekker ikke noen treningsøkt i kveld, skal på konsert fra kl 19-21 så greit å ha fått gjort unna all treninga jeg trenger nå på morgenen.

Planen for uka:

Tirsdag morgen:

Styrketrening bein og rygg. Har planer på kvelden, så tvilsomt om jeg rekker noen trening etterpå, før klokka blir for mye.

Onsdag morgen:

Styrketrening bryst og skuldre

Onsdag kveld:

Spinning

Torsdag morgen:

Styrketrening bein og rygg

Torsdag kveld:

Spinning (kjører restitusjon)

Fredag morgen:

Styrketrening bryst og skuldre

Fredag kveld:

Spinning intervall

Lørdag ettermiddag:

90 min yoga i litt varmere sal.

Styrketrening bein og rygg.

Skal på Lucia i Svenske kyrkan på morgenen, så ingen trening da.

Søndag:

Spinning intervall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 min styrketrening bein og rygg og 25 min på mølla i dag. Kjørte supersett under styrketreninga for å holde pulsen oppe, og ettersom det ikke blir noen trening i kveld måtte jeg presse inn bittelitt kondisjonstrening også.

Ellers er det forferdelig glatt ute. Jeg kunne godt tenkt meg å gå hjem fra jobb noen av disse dagene det er så fint vær, men det er jo såpeglatt! Gikk rett på ræva på vei til legekontoret i dag. :angry: Jeg vil mye heller ha snø enn dette her altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink du er! :)

Du må investere i brodder vettu, så slipper du å gå på ræva. ;)

Joa, men det er jo egentlig ikke is heller, bare her og der et tynt "såpelag", særlig i fotgjengerfeltene hvor jeg datt. Klarer ikke helt å se for meg noen brodder som funker på det føret her. :)

Nå er uansett ikke behovet for brodder der i hverdagen, og jeg går ikke 5.5 km på det føret her, brodder eller ikke og det er jo det jeg synes er kjipt, at sola ikke kan utnyttes. :)

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trening på morgenen i dag. Jeg krøp i stedet godt under dyna da jeg fortsatt kunne høre vinden og regnet. :P Da jeg stod opp en times tid seinere hadde det roet seg, og innen jeg dro på jobb var sola framme. Får satse på styrketrening før spinninga i dag i stedet, og ser jeg at det blir for dårlig tid får jeg heller ta styrketrening og løpe litt i stedet, selv om jeg helst ikke vil gå glipp av spinninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei ikke noen spinning på meg, men løp en time på mølla (herregud så kjedelig) og trente litt styrke etterpå. Varmet opp med lett jogg i 15 min, så var det 10x2min løp/1min lett jogg, og 15 min lett jogg nedtrapping.

Droppet styrketreninga på morgenen i dag og stod 45 min på ellipsemaskina i stedet. Tar styrketreninga etter spinninga i dag tenker jeg.

Dietten går i grunnen ganske bra. Jeg spiser jo mye god mat, og mange av måltidene inneholder frukt/bær og nøtter/mandler, så jeg blir veldig lite fysen på noe godt, noe jeg synes er veldig deilig. Merker jo i blant at jeg blir litt sulten, men det blir jeg til vanlig også, særlig mellom lunsj og middag. Tror absolutt jeg kan fortsette å spise etter disse prinsippene, særlig etter at jeg fikk karbohydrater til frokosten, for da er det ganske tett opptil slik jeg normalt spiser, bare med litt mer fokus på makroer. Alt i alt trives jeg godt, og vekta kryper nedover. Må bare passe på at jeg ikke ødelegger alt i ferien min. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noen spinning i går, men styrketrening ble det. Måtte jobbe i går og i natt, og har knapt sovet en time til sammen. Tok noen små dupper utpå morgenkvisten mens jeg venteet på at ting skulle skje. Ingen trening før morgensjekk med andre ord, men har startet dagen hjemmefra, så var på ekstra tidlig og fikk en liten pause nå og løp intervaller i en halvtime. Det var omtrent så langt energien min strakk til. Det hjalp også mot den ekstreme trøttheten ... i omtrent en times tid. :P

Skal jobbe igjen i natt, men håper på å få en liten økt til i ettermiddag, og så en times middagslur på sofaen. Satser på at ting ikke går like galt til natta som det gjorde nå i natt, slik at jeg får litt søvn. I morra er det Lucia i Svenske kyrkan, og et mini-venninnejulebord på kvelden. Jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal klare å holde meg våken, det blir garantert moderat alkoholinntak og ingen bytur. Gleder meg enormt til juleferie nå, er så sliten etter all jobbinga og at ting ikke funker på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner jeg ikke kan klage på tordenværet som plaget nattesøvnen min i natt! :plystre:

Hehe, ødelagt nattesøvn er det da alltid lov å klage over. :)

Jeg kom heldigvis i gang litt tidligere enn fryktet fredag, og det gikk smertefritt så det ble faktisk litt søvn på meg. Forsov meg litt lørdag morgen, men rakk morgensjekken før Lucia. Utrolig fint og stemningsfyllt var det, og jeg er veldig glad jeg fikk det med meg. Etterpå stakk venninnen min og jeg og spiste frokost på Thon Hotell Opera, DET kan jeg godt gjøre flere ganger altså!

Fløy rundt i butikker etterpå, og var hjemme i 14-tida. Stakk på trening og jogget først 50 min på tredemølla før det ble en 1,5 t styrkeøkt. Hadde faktisk masse energi, noe jeg tror jeg kan takke monsterfrokosten for.

Etter treningsøkta var det bare å gjøre seg i stand og stikke på middag med jentene. Var en smule sliten, men holdt da ut til 01 likevel.

I går var jeg stort sett trøtt hele dagen, men intervallspinning kl 16 fikk meg til å våkne litt. Hadde med en venninne på spinninga og etterpå tok vi en liten matbit og en kaffekopp før Hobbiten på kino. Det har med andre ord gått i ett hele helga,

Ellers kryper vekta fortsatt jevnt og trutt nedover, og jeg har stor tro på at jeg skal nå første delmål innen jul, så må jeg bare være noenlunde flink fram til januar da jeg starter nye runde med diett. Denne gangen på egenhånd, har ikke råd til å betale, men føler heller ikke at jeg trenger det. Nå har jeg jo fått verktøyet for hvordan jeg skal spise, og jeg klarer utmerket å justere og lese meg til resten selv fra det materialet som allerede finnes om biorytme. Er dog veldig glad for starthjelpen, og at jeg nå ser at det funker og at jeg likevel kan spise relativt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei trening i dag. Energien var ikke akkurat på topp, men det ble 55 min styrketrening på bryst, skuldre, armer og core, og en spinningtime. Ikke helt fornøyd med spinningtimen dessverre. Jeg likte instruktøren veldig godt tidligere, men jeg likte ikke timen hennes i dag. :( Hun kjente meg igjen da, så jeg prøvde å gjøre en innsats likevel, men det ble alt for mye ståing for min del, vi var mer oppe g stod enn vi satt nede og det funker ikke for meg.

Men til tross for litt laber energi så fik jeg jo ca 2 timers trening, så jeg kan ikke klage.

Resten av uka blir som følger:

Tirsdag morgen:

Styrketrening, bein + rygg

Tirsdag kveld:

Bodybalance?

Onsdag morgen:

Styrketrening, bryst og skuldre

Onsdag kveld:

Spinning

Torsdag morgen:

Styrketrening, bein og rygg

Torsdag kveld:

Hot Mojo

Spinning

Fredag morgen:

Styrketrening, bryst og skuldre

Fredag kveld:

Spinning intervall

Lørdag:

Styrketrening

Søndag:

Spinning intervall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke sjans til å komme meg opp i morges, jeg var så hinsides trøtt, og stilte bare alarmen på nytt og sov videre. Dermed utgår Body Balance i dag, og jeg kjører nok ellipsemaskin + styrketrening i stedet. Er egentlig fortsatt så trøtt at jeg sliter med å holde meg våken her jeg sitter, men forhåpentligvis våkner jeg litt etter middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ellipsemaskin og en god styrkeøkt i går kveld. Fikk testet litt hvor tungt jeg kan løfte, før jeg begynner på nytt styrkeprogram over nyttår.

Veldig trøtt styrkeøkt i morges, 40 min ellipsemaskin og styrketrening bryst, skuldre og armer. Ikke akkurat en økt å skryte av, men jeg kom da gjennom, så får jeg kjøre magetrening før spinninga i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk, møkkaøkt! Det var helt tomt, og pulsen gikk opp og ned i begynnelsen før en la seg og nærmest nektet å rikke seg over 75% :P Skikkelig drittøkt, jeg følte meg smådårlig og vurderte faktisk å forlate timen, men så sa instruktøren at det bare var 11 min igjen til toppen, så da fant jeg ut at jeg like gjerne kunne bli. Det var jo ikke totalt bortkasta, men det føltes litt sånn ...

Satser på at jeg føler meg litt bedre i morra. Formen har vært ganske laber i hele dag, så håper litt søvn gjør susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte litt for lang tid på å komme meg opp i morges, så noen styrkeøkt ble det ikke, men 45 min på ellipsemaskina og litt core ble det tid til i det minste. Litt usikker på om jeg kjører styrketrening i kveld, eller om jeg heller bare kjører spinning. Vi får se an formen litt. Er litt tom for energi om dagen, og en styrkeøkt frister ikke noe særlig, men det gjør strengt tatt ikke en spinningøkt heller om den skal bli som den i går. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Droppet treninga i går kveld og tok litt husarbeid i stedet. I morges var det derimot opp for en liten økt. Det ble 20 min ellipsemaskin + litt lett styrketrening for hele kroppen, tar den tunge, ordentlige styrkeøkten i morra og kjører hele kroppen da også.

Det er julelunsj på jobben i dag, og i utgangspunktet så er dette egentlig en skikkelig festegreie, men siden jeg ikke ante det så blir det rolig for min del. Null alkohol ettersom jeg skal på spinning intervall etter jobb og så på middag med en venninne. Foretrekker det framfor å starte fyllekalaset kl 13 og ut med kollegaene. Mye bedre med en spinningøkt, også ta et par glass vin til middagen. Mye mer fornuftig er det også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...