Gå til innhold

Ned 5 kg innen september


Gjest Wei Wei

Anbefalte innlegg

Eneste som ikke gikk helt etter planen var at jeg gikk litt bananas idag og kjøpte alt for mye godis på harrytur.. men kanskje jeg klarer å legge det bakerst i skapet og spare det til gjester?? Eh. .

Jeg bruker godteri i skapet som en fin måte å teste viljestyrken på :D ha det de helt til du har kosedag eller gjester, og hver gang du får lyst på i ukedagene så ta et glass vann eller noe sunt i stedet. Hardt hvis man har søtsug selvfølgelig, men så utrolig mye deiligere å kose seg med det når det har vært der en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LillaGorilla

Takktakk. Høres ut som om du er flink du og!

(I dag var jeg tilbake på 70,5, så det svinger en del..)

Men buttbible har jeg aldri hørt om. Fortell!

Ja det svinger her og :/

ButtBible - det er en tråd om det her, tror den heter noe ala "Rumpetrening: 15 min hver dag" eller noe. Finnes videoer på YouTube.

Har gjort det et par ganger selv og merker det i gluteus :P Men tror ikke man kan basere treningen ene og alene på dette. Men et fint supplement :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg forresten på her, siden august har kommet, og jeg fortsatt vil ned noen kilo til.

Jeg veier meg på fredager, og forrige fredag veide jeg 70.4 kg. Stresser ikke med så rask nedgang som rolig, så er fornøyd med at jeg går ned jevnt og trutt. Begynte å seriøst legge om livsstilen halvannen uke ut i august eller så, og har gått ned 3.5 kg siden da.

Følger ingen "stil" som lavkarbo, PSMF eller lignende, har bare begynt og kuttet ut alt av godteri og snacks i hverdagene og å trene. Merker at treninga gir meg mye mer energi, og snackssuget mitt forsvant raskt når jeg ikke ga etter for det hele tiden :)

I morgen har jeg bursdag, og kommer vel til å kose meg med god mat (sodd :D), men godteriet sparer jeg til lørdag. Spent å se om jeg har gått ned noe mer på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med! :)

Jeg har trent i snart ett år, gjennomsnittlig 3-4 ganger i uken det siste halvåret. Merket lite på vekta, men kroppen ble helt klart mer "veldreid". Tok aldri mål eller bilder, så det er litt synd! Før ferien var jeg 68 kilo.

Kom tilbake etter flere uker med god mat hos mor, mormor og svigermor (ikke samtidig, for guds skyld :P), og på mandags morgen veide jeg meg inn til 71,2 kilo. Merka det var mye vann i kroppen, ja! (Samboeren min har gått opp 10 kilo i løpet av de siste 1,5 mnd… host… så det er ikke bare jeg!)

I dag tidlig var jeg 70 kilo blank! Håper på å klare 5 kilo på en mnd, men blir ikke lei meg om det blir mindre :) Jeg har god tid til å gå ned! Håper på å nå 60-tallet før jul ;-) Jeg tror uansett det blir en bra motivasjon for meg å følge med i denne tråden!

Før sommeren planla jeg å begynne høsten med PSMF, så jeg har lest meg opp og planlagt nøye i flere uker. I går begynte jeg. Føles litt rart å koke kyllingfileter, men det smaker overraskende godt om du pøser på med krydder i vannet :) Er ved friskt mot etter 1,5 dag (det sies de 4 første dagene er verst), så håper det er et godt tegn :)

Det jeg har gjort feil tidligere, er å ikke ha nok fokus på maten. Har ikke skjønt hvor mye det faktisk har å si! Jeg har spist OK i perioder, men så har det også blitt mye alkohol, nattmat, sjokolade, kjeks og .. ja…! Jeg er spesielt dårlig på lunsj. Gidder nesten aldri ta med meg niste, og ender gjerne opp med å kjøpe en baguette i kantina. Skjerpings!

Jeg tar en uke på PSMF i gangen, men ser for meg maks 3 uker! Jeg trener styrke 3x45 minutter i uken (hadde første økt i dag), men ikke noe kardio.

Jeg er 26 år, jente og 172 høy.

Denne gangen har jeg også tatt noen mål som jeg kommer til å oppdatere neste tirsdag:

Lår: 60 cm

Mage (under navelen): 98

Rumpe/hofte: 104

Les gjerne mer om PSMF her:

http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snilla: høres bra ut! Men som du sier selv handler det mye om kostholdet. Når man trener mer blir man ofte mer sulten, og hvis maten da ikke er sunn skal det ikke mye til før man har spist opp det man har forbrent. Du får plass til utrolig mye sunn mat for de kjeksene/kakene du har pleid å spise :)

Beundrer treningsmotivasjonen din! Ville kanskje prøvd å få til 1 kardioøkt i uken? Lykke til i hvert fall :)

Anonym poster: 1b3dc9ff4b08045ede5d4ced79d9f98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snilla: høres bra ut! Men som du sier selv handler det mye om kostholdet. Når man trener mer blir man ofte mer sulten, og hvis maten da ikke er sunn skal det ikke mye til før man har spist opp det man har forbrent. Du får plass til utrolig mye sunn mat for de kjeksene/kakene du har pleid å spise :)

Beundrer treningsmotivasjonen din! Ville kanskje prøvd å få til 1 kardioøkt i uken? Lykke til i hvert fall :)

Anonym poster: 1b3dc9ff4b08045ede5d4ced79d9f98c

På PSMF skal man ikke trene kardio. Man får uansett et veldig stort kaloriunderskudd. Det blir anbefalt å trene fullkroppsprogram på 45 min 3 ganger i uken for å holde musklene ved like :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er litt sent ute men har et mål å gå ned noen kilo til september ja :)

Er 171 høy og var nesten 79 kg. Nå 3 uker senere er jeg nede i 75 etter mye rask gange og byttet ut brødmat med knekkebrød.

Har ikke vert så flink siste uka, så må ta meg i nakken nå!

Vet ikke helt hva målet mitt er, men generellt å bli litt fastere i fisken tenker jeg :)

Mener å huske jeg trivdes best med meg selv når jeg var 67 kg så få se hva jeg klarer. Jeg har forresten veldig tung bebygning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med :) Er 1.65, og veier 48/49 kg. Må veie 45 kg eller mindre... Må ned i vekt for å komme inn i en dansedrakt jeg skal bruke på en fremtidig konkurranse. Ønsker også å bli bedre ''trent''

Nå er det sikkert akkurat denne oppmerksomheten du ønsker men shit au jag MÅ bare..... :sjenert:

post-37809-0-33354500-1343818875_thumb.j

Hvordan har man overskudd til dans i det hele om man er så undervektig? og her har jeg satt det på 45 kg, og du skriver jo at du helst vil UNDER :/

Mulig jeg er uvitende her, siden jeg selv er i andre enden av skalaen og har tung benbygning, men jeg klarer ikke helt å se for meg at dette er sunt....?

Anonym poster: 1023bf10e619faa432398632aaef6254

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er litt sent ute men har et mål å gå ned noen kilo til september ja :)

Er 171 høy og var nesten 79 kg. Nå 3 uker senere er jeg nede i 75 etter mye rask gange og byttet ut brødmat med knekkebrød.

Har ikke vert så flink siste uka, så må ta meg i nakken nå!

Vet ikke helt hva målet mitt er, men generellt å bli litt fastere i fisken tenker jeg :)

Mener å huske jeg trivdes best med meg selv når jeg var 67 kg så få se hva jeg klarer. Jeg har forresten veldig tung bebygning ;)

Ganske likt meg det! Da jeg veide på det minste (klin kokkos i hodet,spiste nesten ikke på et år) da veide jeg 61-så ut som et skjelett!

Jeg håper å ende på 66-68 et sted,men tar det som det kommer :Nikke: Vet ikke hva trivselsvekta er ennå :)

To timers tur i dag igjen-deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ..jeg må være så ærlig å si det .. ikke lest alle innleggene før jeg hopper på denne tråden. Har dere fast veiedag her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LillaGorilla

Helt i orden :P Tror ikke det egentlig, men kanskje vi burde det. Jeg har gått over til fredag som veiedag. Hva synes vi om det? Da kan vi gå inn i helga med ny selvtillit eller evt. mål om skjerpings :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også fredag, synes det er en fin dag :) Å veie meg etter lørdag blir i hvert fall tull, for da har jeg kost meg med godteri og/eller potetgull :fnise:

I dag har jeg tatt det relativt rolig, har bursdag og gidder ikke stresse med at jeg må trene knallhardt da. Gikk ut for en powerwalk/lett jogging, men ga meg etter 20 min siden det begynte å pøsregne. Men ikke skeiet ut noe med godteri og snacks i dag, følte rett og slett ikke noe behov for det. Hadde planlagt å kjøpe litt godteri, men merket jeg ikke hadde lyst på i dag. Det er jo fantastisk :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker også fredag, synes det er en fin dag :) Å veie meg etter lørdag blir i hvert fall tull, for da har jeg kost meg med godteri og/eller potetgull :fnise:

I dag har jeg tatt det relativt rolig, har bursdag og gidder ikke stresse med at jeg må trene knallhardt da. Gikk ut for en powerwalk/lett jogging, men ga meg etter 20 min siden det begynte å pøsregne. Men ikke skeiet ut noe med godteri og snacks i dag, følte rett og slett ikke noe behov for det. Hadde planlagt å kjøpe litt godteri, men merket jeg ikke hadde lyst på i dag. Det er jo fantastisk :D

Grattis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)

Håper jeg får en fin gave når jeg veier meg i morgen, nemlig mere vektnedgang :fnise: Jeg trenger absolutt ikke mye, jeg har ikke sååå mange kilo til overs, så jeg velger å ta det trygt med en sakte nedgang. Så en halvkilo i uka synes jeg er kjempebra. Krysser fingrene :D

Grattis :)

Takk :)

Endret av HedvigR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara

Ja det svinger her og :/

ButtBible - det er en tråd om det her, tror den heter noe ala "Rumpetrening: 15 min hver dag" eller noe. Finnes videoer på YouTube.

Har gjort det et par ganger selv og merker det i gluteus :P Men tror ikke man kan basere treningen ene og alene på dette. Men et fint supplement :)

Rumpa mi har liksom blitt flatere og bredere med årene, så jeg skal sjekke ut den der også litt fordi navnet var kult ;-)

Veiedag fredag høres supert ut for meg. Drar på ferie på tirsdag, men tar med iPaden og hotellet har sikkert internettilgang. De har også treningsrom, så jeg pakker joggesko og gymklær. NEKTER å gå opp bare fordi jeg er på ferie. Skal drikke vin kun annenhver dag og unngå potetgull og øl. (Som jeg syns er så godt i sola tidlig ettermiddag.) Skal satse hardt på salater og fisk og unngå de nystekte smultringene til frokost.....

70,2 i dag, men 70,0 i går. Nå VIL jeg under 70!!!!!

Jeg merker at buksa strammer litt mindre, men kommer meg fortsatt ikke inn i de gamle (som egentlig er veldig lite brukt) buksene mine.

Velkommen til nye slankere og grattis med dagen HedvigR!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ..jeg må være så ærlig å si det .. ikke lest alle innleggene før jeg hopper på denne tråden. Har dere fast veiedag her inne?

Jeg veier meg ikke...

Synes vekten er en uting :)

Litt vanskelig å vite om jeg går ned eller ikke, men merker det på formen og ser det på kroppen om jeg legger på meg eller går ned.

Målet er å gå ned litt, men hovedsakelig å trene og spise bra mat som får meg til å føle meg bra og som gir meg energi!

Men, fredag er nok en bra oppsummeringsdag:)

Min uke startet litt dårlig matmessig, men tok seg opp fra onsdag. Fornøyd med treningen, men idag er det treningsfri. Det blir dog 2 styrkeøkter i helgen + litt småturer og kanskje en liten skogstur om vi ikke regner bort!

God Helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i orden :P Tror ikke det egentlig, men kanskje vi burde det. Jeg har gått over til fredag som veiedag. Hva synes vi om det? Da kan vi gå inn i helga med ny selvtillit eller evt. mål om skjerpings :P

Jeg har bare holdt på med PSMF siden tirsdag 31.07, så jeg tror jeg skal holde meg til tirsdag 07.07 før jeg går på vekta (er vanskelig å la være, men vil ikke henge meg opp i vekt.. da blir det til at jeg veier meg hver dag :P). Da skal jeg også ha oppkarbingsdag :-) Men etterhvert når jeg har kommet i gang, er jeg med på å ha fredag som felles veiedag!

Lykke til alle som veier seg i dag! Det går helt sikkert dødsbra, er så mange flinke her inne! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det sikkert akkurat denne oppmerksomheten du ønsker men shit au jag MÅ bare..... :sjenert:

post-37809-0-33354500-1343818875_thumb.j

Hvordan har man overskudd til dans i det hele om man er så undervektig? og her har jeg satt det på 45 kg, og du skriver jo at du helst vil UNDER :/

Mulig jeg er uvitende her, siden jeg selv er i andre enden av skalaen og har tung benbygning, men jeg klarer ikke helt å se for meg at dette er sunt....?

Anonym poster: 1023bf10e619faa432398632aaef6254

Jeg driver med turning, og er for min del nesten avhengig av å være undervektig. Det fungerer veldig bra for meg i forhold til fremgang. happy.png Da jeg veide rundt 45 kg, for noen mnd siden, fikk jeg fantastiske resultater, og alt føltes mye lettere. Etter et langt sykehusopphold gikk jeg opp i vekt. Jeg er selvfølgelig klar over at jeg virker ''syk'', og at BMIén min viser at jeg er undervektig og så videre. Men jeg tror samtidig at BMI-kalkulatoren er veldig misvisende. For jeg er ikke et skjelett nå, og det var jeg heller ikke da jeg veide 45 kg. Men å gå under 45 kg er selvfølgelig uaktuelt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jessda, gått ned neeesten 1 kilo i dag, 900 g. Jeg har jo som mål å gå ned et halvkilo i uka, så dette kan jeg på ingen måter klage på :)

27. juli: 70.4 kg

3. august: 69.5 kg

Har ingen treningsplaner for i dag, jeg skal rydde i huset før det blir Oslotur, og etter det får vi besøk. Men det blir i hvert fall ingen stillesittende dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...