Gå til innhold

gråtebilder


miracle

Anbefalte innlegg

http://www.cryingboyfanclub.nl/

synes disse bildene er så fantastisk søte og litt skremmende samtidig.

de har hvertfall en skremmende historie bak seg. jeg har klart å skaffe meg et slikt bilde, men det er nesten umulig å skaffe flere..noen som vet hvor man kan få tak i det? eller noen som har`?? alle råd tas imot med et takk;)

:sjenert: miracle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Husker bare at det gikk en eller annen historie om de bildene da jeg var liten - en skremmende en - så jeg syns ikke noe om de bildene lenger jeg da. Henger igjen fra barndommen da man var mer lettskremt! ;)

Hadde et sånt hengende på hytta, samt at tanta mi hadde et i stua da jeg var liten.

Du skriver at de har en skremmende historie bak seg - hva er den? Ble nysgjerrig jeg nå - og kom ikke inn på den siden du linket til - bare til den nederlandske...og det skjønner jeg jo ikke, så! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nå ikke så god på tysk/nederlandsk jeg heller men det lille jeg forstod kan jeg alltids formidle :)

slik jeg forstod så var det veldig populært helt fra 1960 tallet og oppover, og i en periode over flere år viste det seg at det hadde vært en del husbranner, og i 40 til 50 av disse husbrannene så var det påvist at husene hadde ett eller flere av disse bildende. derav ble bildene sett på som såkalte ghost pictures...

leste også et annet sted at dersom du harflere gråtebilder sammen, feks jenta og gutten, og tar å skiller dem, så vil noe grusomt skje med huset eller de som bor i huset, da bildene har såppas stor makt over huset! det i seg selv er jo litt skremmene, men man kan jo velge å tolke det på hvilken som helst måte man vil.....

jeg synes nå (mange) men ikke alle disse bildene er fine og søte og skulle gjerne hatt flere....

:sjenert: miracle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri likt de bildene jeg. Vet ikke helt hvorfor, men..Er de dyre de bildene da? Aner ikke hvor en får tak i de. Husker bestemora til ei venninne av meg hadde et sånt i stua. Tror jeg forbinder de bildene med en gammel og stygg leilighet. Sikkert derfor jeg ikke liker de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Husker slike bilder var veldig populære på sent 70-tall. Alle skulle ha gråtende barn på veggen. Siden alle hadde de, var de nok billige.

Det kan vel være en ide å gå på loppemarked, eller spørre venner og familie om å få lov til å ta et raid på et mørkeloft eller en kjeller?

Selv synes jeg de er grusomt stygge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har hørt med venner og kjente og tittet litt innom diverse steder men intet funn enda :sur: jeg synes nå de er litt spesielle jeg da og vil samle på dem

:sjenert: miracle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest porselen

En av mine venninner hadde to slike bilder hengende på stueveggen. Jeg fikk alltid en følelse av dårlig samvittighet når jeg så på bildene og prøvde alltid å sette meg slik at jeg ikke så dem. Nei, takke meg til elg i solnedgang eller sigøynerpiken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at den nederlandske maleren som malte de fleste av disse barna var ganske brutal for å få dem til å gråte!

"grøss"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historien er sikkert bare oppspinn, men må allikevel fortelle:

Da jeg var liten, ca. 5 år, så brant et hus ned i gata vår. De hadde gråtegutten hengende på veggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

I den tiden hvor disse gråtebildene hang på stueveggen i annethvert hus så var nok sjansen ganske så stor for at det hang et slik bilde i huset som brant ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den tiden hvor disse gråtebildene hang på stueveggen i annethvert hus så var nok sjansen ganske så stor for at det hang et slik bilde i huset som brant ned.

Godt poeng :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...