Gå til innhold

Pleiadianere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Har funnet en gruppe på nettet som kaller seg Pleiadianere. Jeg leste meg opp på hva det er, og utrolig nok så er det aliens. Hva i pokker? Unnskyld uttrykket. Men har det rabla helt for folk?

Jeg skulle veldig gjerne hørt fra noen som tror på dette, er det en religion, en tro, en livsstil, eller hva? Og er det med aliens litt sånn symbolsk, eller er det noe man faktisk reellt tror på?



Anonymous poster hash: c7bb7...e7b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unnskyld uttrykket. Men har det rabla helt for folk?

Anonymous poster hash: c7bb7...e7b

Ja.

Nå er det mulig det er variasjoner innen denne gjengen også, men de jeg har vært borti hatt vært ganske så bokstavtro. Jesus var pleiadianer, det var JFK også. Kjedelig blir det ihvertfall ikke ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vei ikke så rart at Jesus var pleiadianer, de finner han ikke i manntallet i Betlehem :briller2:



Anonymous poster hash: 783a0...7a0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvada symbolsk med aliens? Mener du oppriktig at du ser på det som helt umulig at det finnes andre type sivilisasjoner enn menneskeheten andre steder? Universet er uendelig og består av tusenvis av solsystem. Bare i vårt solsystem finnes det jo masse planeter de mener kan være liv på, men vi har ikke fått kommet oss dit enda. Tenk på alle de artene som finner her på jorda, biller, mennesker, fugler, kattedyr, reptiler osv, og for ikke å snakke om under havet som vi bare har undersøkt 5% (!) av og stadig oppdager nye vesner og kolonier i. Å mene at aliens er en spøk er noe av det mest trangsynte jeg hører om folks oppfatning av liv og eksistanse. Er dere virkelig så redde eller er det fordi du ser på deg selv/mennesket som så sykt unikt? Skjønner det ikke



Anonymous poster hash: 75ac7...4dd
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvada symbolsk med aliens? Mener du oppriktig at du ser på det som helt umulig at det finnes andre type sivilisasjoner enn menneskeheten andre steder? Universet er uendelig og består av tusenvis av solsystem. Bare i vårt solsystem finnes det jo masse planeter de mener kan være liv på, men vi har ikke fått kommet oss dit enda. Tenk på alle de artene som finner her på jorda, biller, mennesker, fugler, kattedyr, reptiler osv, og for ikke å snakke om under havet som vi bare har undersøkt 5% (!) av og stadig oppdager nye vesner og kolonier i. Å mene at aliens er en spøk er noe av det mest trangsynte jeg hører om folks oppfatning av liv og eksistanse. Er dere virkelig så redde eller er det fordi du ser på deg selv/mennesket som så sykt unikt? Skjønner det ikke

Anonymous poster hash: 75ac7...4dd

Jeg utelukker definitivt ikke at det finnes liv på andre planeter. Det jeg utelukker, er at dette livet har gitt oss delfiner i gave, og at JFK`s ånd har kontakt mennesker her på jorden for å fortelle om det. Jeg utelukker også at disse lever i andre dimensjoner som består av kjærlighet og kreativitet, og at de har mulighet til å reise fritt til og fra jorden.

Men det utelukker ikke du?

Anonymous poster hash: c7bb7...e7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvada symbolsk med aliens? Mener du oppriktig at du ser på det som helt umulig at det finnes andre type sivilisasjoner enn menneskeheten andre steder?

Anonymous poster hash: 75ac7...4dd

Hvordan i alle dager fikk du et innlegg om en religion som inkluderer rimelig omfattende tro på romvesener til å handle om muligheten for liv på andre planeter sånn generelt?

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Pleiadene" er ikke en religion, det er et stjernesystem som også har vært og er godt kjent blandt astrofysikere. Ta frem et hvilket som helst stjernekart så vil du finne det.
Folk som tror at det finnes intelligente vesner "pleiader", mener overhodet ikke at noen har gitt oss delfiner i gave eller at JFK snakker til mennesker på jorda for å formidle dette. Da har du ikke studert hva de faktisk tror på men har henta ut noe tull fra dine egne tanker.
Det de som tror på pleiademennesker tror er at det er en rase, som kan være aliens, eller som kan være oss i fremtiden, tidsreiser for å fortelle oss at vi må redde jorda, motstå det onde og ta vare på hverandre, kan ikke se noe galt i å tenke eller forestille seg noe så harmløst.



Anonymous poster hash: 75ac7...4dd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Pleiadene" er ikke en religion, det er et stjernesystem som også har vært og er godt kjent blandt astrofysikere. Ta frem et hvilket som helst stjernekart så vil du finne det.

Folk som tror at det finnes intelligente vesner "pleiader", mener overhodet ikke at noen har gitt oss delfiner i gave eller at JFK snakker til mennesker på jorda for å formidle dette. Da har du ikke studert hva de faktisk tror på men har henta ut noe tull fra dine egne tanker.

Det de som tror på pleiademennesker tror er at det er en rase, som kan være aliens, eller som kan være oss i fremtiden, tidsreiser for å fortelle oss at vi må redde jorda, motstå det onde og ta vare på hverandre, kan ikke se noe galt i å tenke eller forestille seg noe så harmløst.

Anonymous poster hash: 75ac7...4dd

Historien har vist oss hvor mye faenskap som vokser ut av messianske religioner, og hvis det fins folk som på ramme alvoret tror på tidsreisende frelsere fra Pleiadene, så har de forestilliinger som på ett eller annet tidspkt kommer til å ta livet av noen. Eller verre. For når man vikler seg inn i en religion der jorda og fremtiden er innsatsen og veien går gjennom en frelser, så er ikke den hellige krigen langt unna. "Mitt navn er Mxpltxctz, og jeg vet noe du ikke vet. Jeg kommer fra fremtiden!"

Eller det rituelle selvmordet, alt ettersom. Jeg vet ikke om du husker gruppen av kultister som tok livet av seg selv for å gjenforenes med moderskipet som de trodde skjulte seg i halen til kometen Hale Bopp for noen år siden? De kalte seg "Heavens Gate", og 39 av dem begikk selvmord. Det er forsåvidt bare en tragedie for dem selv, men hva om den neste gruppen ikke forsøker å komme "hjem"? Hva om DERES karismatiske leder bestemmer seg for å rette et knusende slag mot ondskapen som truer menneskehetens fremtid, i form av <sett inn en fiende som passer> og foretar seg noe sinnsykt?

Saringass på T-banen eller kaprede fly inn i skyskrapere.

Jeg kan tenke meg mange grunner til at man bør være bekymret for folk som tror på denslags.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skremme dere, men noen mener at romvesner egentlig er... Skyggemenn/skumlinger/de onde

Anonymous poster hash: 41d61...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Pleiadene" er ikke en religion, det er et stjernesystem som også har vært og er godt kjent blandt astrofysikere. Ta frem et hvilket som helst stjernekart så vil du finne det.

Folk som tror at det finnes intelligente vesner "pleiader", mener overhodet ikke at noen har gitt oss delfiner i gave eller at JFK snakker til mennesker på jorda for å formidle dette. Da har du ikke studert hva de faktisk tror på men har henta ut noe tull fra dine egne tanker.

Det de som tror på pleiademennesker tror er at det er en rase, som kan være aliens, eller som kan være oss i fremtiden, tidsreiser for å fortelle oss at vi må redde jorda, motstå det onde og ta vare på hverandre, kan ikke se noe galt i å tenke eller forestille seg noe så harmløst.

Anonymous poster hash: 75ac7...4dd

Jeg har slettes ikke hentet dette ut fra mine egne tanker, jeg ville aldri kommet på noe så søkt. Jeg har derimot funnet det på nettet, men har ikke noe bevis for at det som står der stemmer. Som jo også er en del av hvorfor jeg opprettet denne tråden.

Hvis jeg leser på nettet at ånden til JFK har "uttalt seg", at vi har fått delfiner i gave fra aliens, og at pleiademennesker er en rase, som kan være aliens, eller som kan være oss i fremtiden, og som gjør tidsreiser for å fortelle oss at vi må redde jorda og motstå det onde, hvordan i alle dager skal jeg velge ut, og skille mellom hva folk reellt tror på eller ikke?

Det er jo like uvirkelig alt sammen.

Anonymous poster hash: c7bb7...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som egentlig gjør slike livssyn/trosretninger mindre troverdig eller riktig enn f.eks. kristendommen eller islam? De er jo alle like riktig som det flyvende spaghettimonsteret.



Anonymous poster hash: 1d4ea...076
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som egentlig gjør slike livssyn/trosretninger mindre troverdig eller riktig enn f.eks. kristendommen eller islam? De er jo alle like riktig som det flyvende spaghettimonsteret.

Anonymous poster hash: 1d4ea...076

Eller like gale, noe som faktisk var et helt sentralt poeng da Bobby Henderson presenterte sin åpenbaringsreligion pastafarianismen for Utdanningsstyret i staten Kansas i 2005, og insisterte på at religionen hans ble gitt like mye tid i undervisningen som kristendommen.

Pastafarianismen har alt en skikkelig religion skal ha, en profet (Henderson), åpenbaringer, en hellig bok, og ikke minst et overnaturlig vesen som griper inn i verden med sine nudlede vedheng. Altså det flygende spaghettimonsteret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som vet om pleiadene vet at det ikke har noe med at JFK forteller fra graven at jorda styres av delfiner eller hva faen det er du har lest. Gjør litt mere research og ikke bare les på én eller to kokosider før du angriper noe. Det blir like dumt som å få høre fra 1 person at xxx er en hore (fordi de har kranglet før i tiden eller lignende) og gå rundt å si til hele verden at den personen er prostituert. Herregud så tette i pappen enkelte er, dere er så opptatt med deres eget instagramperfekte liv at all info som du ikke har lært i sladregjengen din på cafe liksom er feil.

Vel visste du også at det var nikola tesla som fant opp strøm og ikke thomas edison? vi lærte ikke det på skolen men gjør du research finner du ut at det stemmer.
Visste du også at bibelen består av mange fler bøker enn den ene boka vi kaller bibelen? vi lærte ikke det på skolen men gjør du research finner du ut at det stemmer.
Visste du at den afrikanske Dogon stammen hadde informasjon om eksagte planet og stjernesystem avstander lenge før det moderne teleskopet ble oppfunnet? Det er sykt mye du åpenbart ikke vet, som er sant, men ja det er mye tull på internett og derfor skal man sette seg ordentlig inn i et tema før man uttaler seg om det. Du har tydeligvis ikke satt deg nok inn i pleiadene.



Anonymous poster hash: 75ac7...4dd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle som vet om pleiadene vet at det ikke har noe med at JFK forteller fra graven at jorda styres av delfiner eller hva faen det er du har lest. Gjør litt mere research og ikke bare les på én eller to kokosider før du angriper noe. Det blir like dumt som å få høre fra 1 person at xxx er en hore (fordi de har kranglet før i tiden eller lignende) og gå rundt å si til hele verden at den personen er prostituert. Herregud så tette i pappen enkelte er, dere er så opptatt med deres eget instagramperfekte liv at all info som du ikke har lært i sladregjengen din på cafe liksom er feil.

Vel visste du også at det var nikola tesla som fant opp strøm og ikke thomas edison? vi lærte ikke det på skolen men gjør du research finner du ut at det stemmer.

Visste du også at bibelen består av mange fler bøker enn den ene boka vi kaller bibelen? vi lærte ikke det på skolen men gjør du research finner du ut at det stemmer.

Visste du at den afrikanske Dogon stammen hadde informasjon om eksagte planet og stjernesystem avstander lenge før det moderne teleskopet ble oppfunnet? Det er sykt mye du åpenbart ikke vet, som er sant, men ja det er mye tull på internett og derfor skal man sette seg ordentlig inn i et tema før man uttaler seg om det. Du har tydeligvis ikke satt deg nok inn i pleiadene.

Anonymous poster hash: 75ac7...4dd

Det var nok hverken Tesla eller Edison som fant opp elektrisk strøm. Men så vidt jeg husker var Tesla først på banen med vekselstrøm. Som jo er veldig lurt, siden vekselstrøm i kombinasjon med høy spenning reduserer energitapet ved transport over lange avstander dramatisk.

Dogonstammen og deres påståtte astronomiske kunnskaper ville jeg tatt med en klype salt om jeg var det. Det er basert på temmelig spinkle beviser og velvillig tolkning av huletegninger. Det at noen klarer å produsere noen kråketær som ligner på et stjernebilde, betyr ikke egentlig at de VET noe om det.

Hvis det var Pleiadene du mente de visste så mye om, så hjelper det sikker på at de er lett synlige på nattehimmelen, siden det er en av de nærmeste stjerneklyngene til jorda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleiadene er jo et vakkert navn, men dette er ikke akkurat et ideelt sted å lete etter intelligent liv. Stjernene i Pleiadene er blå, kortlivede kjempestjerner, ingen eldre enn 100 millioner år (til sammenlikning er jorden 4,5 milliarder, og det tok minst 700 millioner år før det oppstod liv her, og da liv av den aller enkleste sort). Stjerner av den typen vi finner i Pleiadene lever kort og intenst og ender sine stjerneliv i spektakulære eksplosjoner. Men for all del, i fantasien er alt lov. :)

Pleiades_large.jpg

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleiadene er jo et vakkert navn, men dette er ikke akkurat et ideelt sted å lete etter intelligent liv. Stjernene i Pleiadene er blå, kortlivede kjempestjerner, ingen eldre enn 100 millioner år (til sammenlikning er jorden 4,5 milliarder, og det tok minst 700 millioner år før det oppstod liv her, og da liv av den aller enkleste sort). Stjerner av den typen vi finner i Pleiadene lever kort og intenst og ender sine stjerneliv i spektakulære eksplosjoner. Men for all del, i fantasien er alt lov. :)

Det jeg har blitt fortalt, av mennesker som er glad i dette med vesener fra pleiadene, er at det er snakk om at de har en annen form enn oss, som ikke er fysisk.

Det er omtrent det eneste jeg husker i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det jeg har blitt fortalt, av mennesker som er glad i dette med vesener fra pleiadene, er at det er snakk om at de har en annen form enn oss, som ikke er fysisk.

Det er omtrent det eneste jeg husker i farta.

Hehe, ok, men da er det jo rart at de sier de kommer fra Pleiadene, som jo er en 100 % fysisk stjenehop. :P Hvis de ikke er del av det fysiske univers hadde det vel vært mer naturlig å si at de kom fra en annen dimensjon eller noe i den duren. Men men, folk må få tro hva de vil, men den menneskelige fantasi er skuffende begrenset når vi skal finne på eventyr, det gjelder ikke bare new agere og andre religiøse. Gjennom de religiøse eventyrene avslører vi ofte vår egen uvitenhet og setter samtidig vårt umiskjennelige menneskelige fingeravtrykk på historiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...