Gå til innhold

Reise på utenlandsfeire uten nyfødt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ei bekjent av meg fødte en gutt 6 uker før termin pga svangeskapsforgifting, og når han var 8 uker gammel reiste hun og pappan på ferie to uker til New York. Syns dette var utrolig merkelig og uansvarlig. Er sikker på at han hadde det flott hos besteforeldrene sine, men er ikke dette en tid hvor foreldre og barn knytter bånd? Jeg vil jo tro dette er enda viktigere for premature barn...



Anonymous poster hash: 4ab73...fa1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei bekjent av meg fødte en gutt 6 uker før termin pga svangeskapsforgifting, og når han var 8 uker gammel reiste hun og pappan på ferie to uker til New York. Syns dette var utrolig merkelig og uansvarlig. Er sikker på at han hadde det flott hos besteforeldrene sine, men er ikke dette en tid hvor foreldre og barn knytter bånd? Jeg vil jo tro dette er enda viktigere for premature barn...

Anonymous poster hash: 4ab73...fa1

Akkurat dette kommer helt an på. Noen premature blir født like frisk som vanlige barn. I vårt tilfelle måtte han ligge i kuvøse i tre uker, så vi fikk aldri bruke den første tiden til mye nærkontakt, amme og bli kjent med hverandre. Sønnen vår fikk et ekstremt nærhetsbehov de første månedene etter vi kom hjem fra sykehuset. Så for de premature barna som får komplikasjoner som gjør at de ikke får like mye tid sammen med sin omsorgsperson helt i starten, vil jeg absolutt si at det er veldig viktig å bruke litt ekstra tid for å knytte bånd og bli kjent.

Men uansett om dette ikke hadde vært et prematur barn er det for meg galskap at begge foreldrene reiser så lenge bort fra babyen så tidlig. Da egner man seg rett og slett ikke som foreldre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøffel

Det legger hvert fall føringen for hvor lite de har tenkt å være sammen med barnet i fremtiden, når de trenger 2 ukers pause fra barnet allerede to uker etter termin.

Endret av Trøffel
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsorgsvikt. Hadde besteforeldrene vært oppegående her, så bør de ta en tlf til barnevernet. INGEN drar vel fra ett så lite barn?!?



Anonymous poster hash: 77aa3...84d
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At foreldrene har reist fra ungen sin, fordi de skal på ferie i to uker, åtte uker etter ungen er født, har jeg faktisk aldri hørt om.

Men det kan jo være mye vi ikke vet. Kanskje moren har fødselsdepresjoner og at de tenker at det kan hjelpe med en to ukers ferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen jeg kjente gjort dette så hadde det blitt en tlf til barnevernet. Det sier noe om foreldrenes prioriteringer og omsorgsevne når de forlater sitt nyfødte barn så lenge.

Endret av Teriyaki
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mangler både kunnskap og prioriteringer om barnet sitt.

Jeg må innrømme at jeg lurer på hvordan disse menneskene er ellers?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres sykt ut - jeg kan nesten ikke tro det er sant.

Det er nok dessverre sant. Syns det er utrolig merkelig. Dette har jo allerede skjedd da, for noen måneder siden.

De mangler både kunnskap og prioriteringer om barnet sitt.

Jeg må innrømme at jeg lurer på hvordan disse menneskene er ellers?

Jeg syns de virker som normale oppegående foreldre. Jeg visste ikke om dette før etter de hadde vært på ferie og kommet hjem. De er jo ikke gode venner av meg, kun bekjente, men når noen gjør sånt er det jo klart folk snakker.

Anonymous poster hash: 4ab73...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At foreldrene har reist fra ungen sin, fordi de skal på ferie i to uker, åtte uker etter ungen er født, har jeg faktisk aldri hørt om.

Men det kan jo være mye vi ikke vet. Kanskje moren har fødselsdepresjoner og at de tenker at det kan hjelpe med en to ukers ferie?

Ja, det er klart det kan være mye vi ikke vet. Likevel syns jeg det er drøyt å reise vekk i hele to uker, og ikke minst til en helt annen verdensdel. En helgetur i Danmark, eller en uke på Lanzarote vil jeg påstå hadde vært mer rett visst det var viktig for dem å komme seg vekk.

Anonymous poster hash: 4ab73...fa1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det legger hvert fall føringen for hvor lite de har tenkt å være sammen med barnet i fremtiden, når de trenger 2 ukers pause fra barnet allerede to uker etter termin.

Helt sant! Og det stemmer ganske godt. Dette skjedde for noen måneder siden, og ærlig talt virker det som barnet er på overnatting hos besteforeldrene så og si hver helg. Nå venter de enda en, så det kan jo bli interessant ;-)

Anonymous poster hash: 4ab73...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette kommer helt an på. Noen premature blir født like frisk som vanlige barn. I vårt tilfelle måtte han ligge i kuvøse i tre uker, så vi fikk aldri bruke den første tiden til mye nærkontakt, amme og bli kjent med hverandre. Sønnen vår fikk et ekstremt nærhetsbehov de første månedene etter vi kom hjem fra sykehuset. Så for de premature barna som får komplikasjoner som gjør at de ikke får like mye tid sammen med sin omsorgsperson helt i starten, vil jeg absolutt si at det er veldig viktig å bruke litt ekstra tid for å knytte bånd og bli kjent.

Men uansett om dette ikke hadde vært et prematur barn er det for meg galskap at begge foreldrene reiser så lenge bort fra babyen så tidlig. Da egner man seg rett og slett ikke som foreldre!

Det var bare en tanke, jeg har ikke noen erfaring med premature barn selv. Jeg er enig i at det ikke passer seg selv når barnet er født til termin. Spesielt ikke å reise vekk så lenge, og ikke minst så langt.

Anonymous poster hash: 4ab73...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner ikke at besteforeldrene sa ja til å passe en nyfødt i to uker heller! Høres helt absurd ut :sjokkert:

Ja, det er helt uforståelig for meg.

Anonymous poster hash: 4ab73...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ALDRI reist fra barnet mitt, så langt, og når han bare var 8 uker gammel. Verken mine foreldre eller hans foreldre ville latt oss dra heller, de hadde nok satt ned foten. Jeg kan ikke skjønne hva de har tenkt med :sjokkert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres fullstendig uansvarlig ut :sjokkert:

Kan ikke helt forstå hvorfor slike mennesker vil ha barn hvis de har behov for 2 ukers ferie etter 8 uker...

Jeg synes ikke det finnes en ok unnskyldning for å være vekke så lenge fra en nyfødt liten baby...

Hadde aldri reist i fra lillegutt når han var så liten, hadde ikke reist vekk i 2 uker nå når han er 2 år heller, bare så det er sagt...

Og så skal de ha en til, helledussen, blir vel 4 uker denne gangen da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...