Gå til innhold

Huseier som drikker.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leier en leilighet i sokkeletasjen hos en mann i femtiårene. Etter en samtale med tidligere leieboere (jeg har ikke flyttet inn ennå, bare skrevet kontrakt) så kommer det frem at huseieren drikker en del og har en tendens til å bli innpåsliten. De tidligere leieboerene har visst prøvd å snakke med han om det men han har ikke tatt så mye hensyn. De bodde der i fire år, så "så" ille kan det ikke ha vært. Men det bekymrer meg litt allikevel. Jeg er alenemamma til ei jente på halvannet år, og vil ikke ha noe tull i nærheten av henne. Jeg kjenner jeg angrer på at jeg skrev under. Jeg har tre mnds oppsigelsestid, men er redd for at det blir for ille og at vi må flytte "på dagen". Å betale to leiligheter har jeg ikke råd til. Jeg er ikke redd for å si ifra hvis jeg føler at han blir for intens, men er redd for at det kommer til å skape dårlig stemning.

What to do?

Anonymous poster hash: 3ee60...10d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viss det er muligheter for og finne en annen leilighet eller fortsette og leie den gamle ville jeg ha gjort det så enkelt som og ringt og fortalt at du dessverre ikke. Har mulighet til og leie leiligheten likevel pga, uforsette økonomiske problemerl. Viss ham slår seg vrang får du bare selge ut hans gamle leieboere med og fortelle ny huseier hva som har blitt fortalt til deg og at du ikke ønsker og utsette din datter for dette,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gitt vedkommende en sjanse. Baserer dette på egne erfaringer da også jeg har leid hos en huseier som var periodedranker. Han kunne drikke en uke i strekk og var selvsagt noe rar da jeg møtte han utenfor på dagtid. Var høy musikk utover nettene da han sovnet, men jeg måtte heldigvis i kjelleren for å høre dette. De som bodde der tidligere (to studenter) advarte oss mot å flytte inn pga at huseier drakk såpass mye. De sa også at han kunne bli litt innpåsliten. Dette opplevde ikke jeg i det hele tatt, heller motsatt. Snilleste mannen jeg har møtt både edru og full. Da jeg flyttet derfra hadde neste leietaker forøvrig en liten baby. De bor der fremdeles etter snart 10 år og mannen drikker den dag i dag dessverre. Gi huseieren en sjanse du.



Anonymous poster hash: 5f395...779
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...