Gå til innhold

Er alle på medisin ved UiO så høye på seg selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg var hos ei venninne for noen dager siden. Hun bor i et kollektiv. Det kom en fyr på omtrent 1.60 tuslende ut av rommet sitt. Min venninne introduserte han til meg, men han gikk med nesa i sky forbi. Han studerer visstnok medisin på UiO, noe min venninne forteller at han gjerne presiserer ved enhver anledning. Og at det virker som om han føler seg for god for de aller fleste. Jeg ble bare helt satt ut over måten han bare overså meg totalt på. Vet ikke om dere har sett VGs resporter prøve å intervjue Jay Z? Akkurat sånn var det! Jeg og min venninne var VGs reporter... Er alle medisinstudenter på UiO slik? Har dessverre fått dette inntrykket! Jeg forstår iallfall ikke hvorfor.. Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 6b272...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, selvfølgelig er ikke alle sånn. Det er en del pappagutter (gjerne med professorpappa på fakultetet/overlegepappa på Riksen) og folk som er nokså arrogante og høye på seg selv, men du har også de som bare er 100 % nerd eller gladkristen - og til og med noen som er helt normale... Hvem skulle trodd det! :laugh:



Anonymous poster hash: 3da51...ecd
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt en del om medisinstudenter fra UiB. Kjenner for som går på sykepleie som skulle kjøpe pensum samtidig som noen medisinstudenter.... De lo og visket at "ja, her kommer sykepleierne ja..." :(

Håper ingen av de blir min fremtidige lege.

Anonymous poster hash: e1356...255

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er helt feil å dømme over 600 medisinstudenter basert på én medisinstudent. De færreste er slik, men sånne typer vil det alltid være i typiske prestisjeutdanninger. Disse har sannsynligvis valgt studiet på feil bakgrunn.



Anonymous poster hash: ffcd3...44b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt feil å dømme dem. Hvis de er høye på seg selv er det kanskje pga karakterene fra vgs, men sånne personer finner du på BI, siviløkonom, siv.ing, indøk, os.v. også.



Anonymous poster hash: b5005...df4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten skal et fåtall av medisinstudenter bli fastleger, mange spesialiteter jobber i kulissene og treffer ikke pasienter, så dere trenger ikke å si ting som "håper ikke den og den blir min lege", det er veldig arrogant å si egentlig.



Anonymous poster hash: b5005...df4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det vel du og venninnen din som burde vist medisinstudenten mer respekt. Blir som journalisten som sa "du" til dronningen av Danmark, det var ikke Hennes Majestet som var arrogant, men han som ikke kunne etikette.

Endret av Summers
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vel du og venninnen din som burde vist medisinstudenten mer respekt. Blir som journalisten som sa "du" til dronningen av Danmark, det var ikke Hennes Majestet som var arrogant, men han som ikke kunne etikette.

Hehe, ja var nok det :)

Anonymous poster hash: 6b272...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er store variasjoner mellom studentene på medisin, og dessverre er noen klysete og lite hyggelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten skal et fåtall av medisinstudenter bli fastleger, mange spesialiteter jobber i kulissene og treffer ikke pasienter, så dere trenger ikke å si ting som "håper ikke den og den blir min lege", det er veldig arrogant å si egentlig.

Anonymous poster hash: b5005...df4

Jobber bak kulissene? Det er det vel et fåtall som gjør. De aller fleste leger jobber i klinikk. Av de 44 spesialitetene som finnes er det få av disse som ikke har noe med pasienter å gjøre. Det er enkelte som kun retter seg mot forskning, men de aller fleste som bedriver forskning jobber også i klinikk.

Jeg synes ikke det er arrogant å påpeke arrogante kommentarer fra medisinstudenter/leger og deretter ytre at slike leger ønsker ikke man selv å ha.

Anonymous poster hash: ffcd3...44b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber bak kulissene? Det er det vel et fåtall som gjør. De aller fleste leger jobber i klinikk. Av de 44 spesialitetene som finnes er det få av disse som ikke har noe med pasienter å gjøre. Det er enkelte som kun retter seg mot forskning, men de aller fleste som bedriver forskning jobber også i klinikk.

Jeg synes ikke det er arrogant å påpeke arrogante kommentarer fra medisinstudenter/leger og deretter ytre at slike leger ønsker ikke man selv å ha.

Anonymous poster hash: ffcd3...44b

Jeg synes det er arrogant å dømme det noen sier på fritiden etter hvordan de er i jobben.

Tenk om noen skulle tatt alt det du sa på fritiden og sagt at du ikke ville egnet deg til den jobben du ville ha.

Anonymous poster hash: b5005...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber bak kulissene? Det er det vel et fåtall som gjør. De aller fleste leger jobber i klinikk. Av de 44 spesialitetene som finnes er det få av disse som ikke har noe med pasienter å gjøre. Det er enkelte som kun retter seg mot forskning, men de aller fleste som bedriver forskning jobber også i klinikk.

Jeg synes ikke det er arrogant å påpeke arrogante kommentarer fra medisinstudenter/leger og deretter ytre at slike leger ønsker ikke man selv å ha.

Anonymous poster hash: ffcd3...44b

Nukleærmedisin, klinisk kjemi, radiologi, patologi, mikrobiologi, immunologi. Så lenge de er super-smarte, gjør det ikke noe at de snakker om at "jeg har studert medisin" på fritiden.

Virker også som at TS overreagerer når det gjelder uttalelsene hans. Kanskje han ikke er klysete, men introvert.

Anonymous poster hash: b5005...df4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nukleærmedisin, klinisk kjemi, radiologi, patologi, mikrobiologi, immunologi. Så lenge de er super-smarte, gjør det ikke noe at de snakker om at "jeg har studert medisin" på fritiden.

Virker også som at TS overreagerer når det gjelder uttalelsene hans. Kanskje han ikke er klysete, men introvert.

Anonymous poster hash: b5005...df4

Det finnes 44 spesialiseringer innenfor legeyrket. De aller fleste leger jobber innenfor klinikken. Det er det som er poenget mitt. Det er heller ikke slik at alle de som ikke er særlig flinke med pasienter velger disse spesialiseringene. Det er det som er litt av problemet.

Du misforstår også begrepet introvert. Å være introvert/ekstrovert dreier seg om hvor man henter energi fra. Det går med andre ord helt an å være introvert og utadvendt.

Det kan selvsagt være mange faktorer til at han oppfører seg slik, og dette trenger ikke å bety noe for hans kommunikasjon med pasienter i fremtiden. Mulig er han under mye press, ikke liker TS sin venninne, ikke er glad i mennesker etc. Det kan være mye forskjellig. Det er flott at du lister opp spesialiseringer som ikke har pasientkontakt, og at de som ikke ønsker å jobbe særlig med mennesker kan sikte seg inn her, men det finnes også mye grums i klinikken. Slik er det dessverre.

Anonymous poster hash: ffcd3...44b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror faktisk at en del studerer medisin for å "hevde" seg, og vise til verden hvor gode karakterer de har.



Anonymous poster hash: 54106...af6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alle medisinstudenter på UiO slik? Har dessverre fått dette inntrykket! Jeg forstår iallfall ikke hvorfor.. Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 6b272...dc3

Ja, fordi én var slik, så er alle det. Sånn er verden. Alle er slik en person er.

Anonymous poster hash: b2d4d...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt en del om medisinstudenter fra UiB. Kjenner for som går på sykepleie som skulle kjøpe pensum samtidig som noen medisinstudenter.... De lo og visket at "ja, her kommer sykepleierne ja..." :(

Håper ingen av de blir min fremtidige lege.

Anonymous poster hash: e1356...255

Jepps, alle medisinstudenter er slik. Fryktelig fæle og arrogante.

Jeg har studert medisin, og min erfaring er at medisinstudenter stort sett er som andre mennesker. Noen utskudd finnes det jo, som alle andre plasser.

Anonymous poster hash: b2d4d...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror faktisk at en del studerer medisin for å "hevde" seg, og vise til verden hvor gode karakterer de har.

Anonymous poster hash: 54106...af6

Ja, det finnes noen av dem. Jeg kjenner til et par. Men de representerer ikke flertallet. Heldigvis.

Anonymous poster hash: b2d4d...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Walden

Hvorfor er de så klysete? De har jo valgt en tøff og slitsom utdanning som resulterer i masse ansvar og turnusarbeid.

Det er jo ikke noe luksusliv akuratt. OK..de tjener hva da? 1 million? 2?

Samme som entreprenører tjener på noen mnd. Samme som man kan tjene i året ved å ligge med beina på bordet og tjene passiv inntekt av ett par smarte bedrifter.

Årsaken til at de blir klysete er nok bare fordi de er unge og ikke enda vet helt hvordan ting henger sammen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten skal et fåtall av medisinstudenter bli fastleger, mange spesialiteter jobber i kulissene og treffer ikke pasienter, så dere trenger ikke å si ting som "håper ikke den og den blir min lege", det er veldig arrogant å si egentlig.

Anonymous poster hash: b5005...df4

Er vel greit å håpe på det. Hvis de ler av sykepleiere så er de ikke hyggelige mennesker. Noen skal bli fastleger og da er greit å håpe de ikke blir ens lege.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er de så klysete? De har jo valgt en tøff og slitsom utdanning som resulterer i masse ansvar og turnusarbeid.

Det er jo ikke noe luksusliv akuratt. OK..de tjener hva da? 1 million? 2?

Samme som entreprenører tjener på noen mnd. Samme som man kan tjene i året ved å ligge med beina på bordet og tjene passiv inntekt av ett par smarte bedrifter.

Årsaken til at de blir klysete er nok bare fordi de er unge og ikke enda vet helt hvordan ting henger sammen.

Enig i denne! Jeg var en av de som hadde som mål å komme inn på medisin, men innså at det å komme inn i seg selv var et større mål enn det faktiske studiet og selve yrket. Er glad jeg innså dette før jeg begynte! Er ikke akkurat misunnelig på den hverdagen som venter de kommende legene...

Anonymous poster hash: 54106...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...