Gå til innhold

Fagkombinasjon som lektor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! :laugh: Til høsten skal jeg enten til Tromsø eller Trondheim, har søkt lektorutdanning i samfunnsfag begge stedene. De fagene jeg har lyst til å ha er enten sosiologi eller engelsk som fag 1, og religionsvitenskap som fag 2. Er noen av disse en god kombinasjon med tanke på å få jobb? Hvilke fag anbefaler dere å ta som lektor? Jeg vil helst ikke ha norsk (pga rettemengden) og heller ikke historie, fordi det ikke interesserer meg særlig..


Anonymous poster hash: c3d2f...bbd



Anonymous poster hash: c3d2f...bbd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Engelsk! Sosiologi er et lite fag, men kanskje ha som støttefag :)



Anonymous poster hash: 1188f...6a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lønner seg å ha ett av "basisfagene" norsk, engelsk, naturfag eller matte i alle fall! Det er alltid behov for lærere som har de fagene. Utover det tror jeg det er lurt å fylle på etter interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engelsk og enten religionsvitenskap eller sosiologi er nok lurest. Religionsvitenskap og sosiologi er to relativt små fag, og kombinasjonen kan gjøre det vanskelig (men ikke umulig) å få jobb. Jeg er ferdig lektor om ikke så lenge, og de i mitt kull som sliter med å få seg jobb er de som har to "småfag". F.eks. samfunnsfag/samfunnskunnskap og kroppsøving, eller religionsvitenskap og geografi. De som har de store fagene--engelsk, norsk, matematikk, og spesielt master innenfor området--får jobbene omtrent kastet etter seg.



Anonymous poster hash: f7b49...04e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør absolutt ha en av enten måtte, norsk eller engelsk. Flere av mine nyutdannede medstudenter (type fransk-religion-kombo o.l.) får ikke 100% fordi de to fagene rett og slett ikke finnes nok undervisningstimer i uken til å fylle opp en 100% stilling...

Anonymous poster hash: 6ecde...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer selv på å ta historie og engelsk. Hadde egentlig mest lyst til å ha engelsk som førstefag, men siden UiO bare tilbyr engelsk som førstefag med andre språkfag så får det bli slik :D Er dette en grei kombinasjon?



Anonymous poster hash: f492e...57d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...