Gå til innhold

Intervju i morgen! Hjelpes


Gjest Silje1

Anbefalte innlegg

Gjest Silje1

Ble oppringt 3 timer etter innsendte jobbsøknad og skal på intervju 16.00 i morgen rett etter jobb😳 Gruer meg som bare det! Det kom virkelig brått på. Er jo ikke forberedt!

Er det noen der ute med nyttige linker, tips eller bare noen beroligende ord? Det settes stor pris på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om dom ber dig om intervju 3 timmar efter ansökan så är de ju uppenbart väldigt intresserade : ) Med så kort varsel förstår dom nog att du inte haft så mycket tid att förbereda dig.

Bara var dig själv och öva ev lite på klassiska frågor som "berätta om dig själv" och "varför tror du att du skulle passa för jobben", positiva/negativa sidor osv.

Lycka till!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær rolig, høflig og blid. Les deg litt opp på bedriften på nettsiden deres. Kanskje ta en sniktitt i kommentarfeltet deres på Facebook, sånn at du vet hva folk synes om dem. Hva klager de på? Hva skryter de av?

Også kan du kanskje tenke ut et par spørsmål som du kan spørre om, sånn at du virker interessert og engasjert. Da ser man at du faktisk bryr deg, og ikke bare er der for lønna :)

Tenk også ut dine positive sider og hvordan du ville løst eventuelle konflikter på jobb (om du f. eks. skal jobbe i bar kan du få spørsmål om hva du ville gjort dersom noen fulle lagde styr og nekter å dra).

Hvilke type jobb/bedrift er det? Kan kanskje bidra med mer når man vet mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær rolig, høflig og blid. Les deg litt opp på bedriften på nettsiden deres. Kanskje ta en sniktitt i kommentarfeltet deres på Facebook, sånn at du vet hva folk synes om dem. Hva klager de på? Hva skryter de av?

Også kan du kanskje tenke ut et par spørsmål som du kan spørre om, sånn at du virker interessert og engasjert. Da ser man at du faktisk bryr deg, og ikke bare er der for lønna :)

Tenk også ut dine positive sider og hvordan du ville løst eventuelle konflikter på jobb (om du f. eks. skal jobbe i bar kan du få spørsmål om hva du ville gjort dersom noen fulle lagde styr og nekter å dra).

Hvilke type jobb/bedrift er det? Kan kanskje bidra med mer når man vet mer.

Det er på et legekontor :)

Anonymous poster hash: fcc15...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje1

Om dom ber dig om intervju 3 timmar efter ansökan så är de ju uppenbart väldigt intresserade : ) Med så kort varsel förstår dom nog att du inte haft så mycket tid att förbereda dig.

Bara var dig själv och öva ev lite på klassiska frågor som "berätta om dig själv" och "varför tror du att du skulle passa för jobben", positiva/negativa sidor osv.

Lycka till!

Tusen takk!!! Gruer meg😮 Endret av Silje1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silje1

Det er på et legekontor :)

Anonymous poster hash: fcc15...50b

AB knappen kom der :P

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til :) Jeg spøre alltid spm. om min event.nye arbeidsplass, f.eks "Hva kjennetegner arbeidsmiljøet her" osv :) Vær deg selv, dette kommer til å gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på første jobbintervju forrige uke og var veldig nervøs. Jeg leste meg opp på alt om bedriften, stillingen og hvorfor jeg vil passe godt inn ut fra mine kvalifikasjoner.

At de tar kontakt så fort er jo kjempebra for deg!! Gratulerer med intervju! Kos deg i morgen og viktigst av alt: Vær deg selv. De vet nok godt at du ikke har hatt tid til å forberede deg. Lykke til <3

Anonymous poster hash: c194b...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje1

Takk for oppløftende ord! :D Nå har nervene kommet, så jeg tror ikke det kommer til å gå så bra, har jo ikke noe tid til å forberede meg, sitter på jobben :(

Jeg som har så lyst på jobben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppløftende ord! :D Nå har nervene kommet, så jeg tror ikke det kommer til å gå så bra, har jo ikke noe tid til å forberede meg, sitter på jobben :(

Jeg som har så lyst på jobben...

Kanskje det er like greit å bare ta det helt som det kommer da. Ikke stress med å prøve å si de riktige tingene og forberede deg så veldig. Ha 2-3 negative egenskaper klare, som kan snus til noe positivt. For det virker litt rart å bli sittende og bare "øøh. kommer ikke på noe jeg" som om man er perfekt, når det spm kommer :P

Virker som at det haster for dem å ansette noen. Det er en fordel for deg.

Pust rolig, vær deg selv! Lykke til!

Anonymous poster hash: b446a...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppløftende ord! :D Nå har nervene kommet, så jeg tror ikke det kommer til å gå så bra, har jo ikke noe tid til å forberede meg, sitter på jobben :(

Jeg som har så lyst på jobben...

Vær ærlig bare. Si at du ikke rakk forberede deg, og at du håper det går bra uansett.

Spør om arbeidsmuligheter, arbeidsoppgaver etc etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje1

Da var jeg ferdig! Tror jeg har en 50-50 sjanse nå! Får høre mer innen onsdagen, da er det Evt. 2. Intervju med en ny person :o

Uff, så nervepirrende dette er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var jeg ferdig! Tror jeg har en 50-50 sjanse nå! Får høre mer innen onsdagen, da er det Evt. 2. Intervju med en ny person :o

Uff, så nervepirrende dette er.

Hvilke spørsmål fikk du? Hva sa du/spurte du selv om? :)

Anonymous poster hash: c720b...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje1

Da har jeg kommet videre til andregangs intervju som er i morgen. HURRA! Nå står det mellom meg og ei til. Uff, jeg trodde nervene var høye første gang. Ved første intervju fikk jeg kort varsel og rakk ikke å forberede meg, denne gangen fikk jeg beskjed i går, men rekker ikke forberede meg noe særlig nå heller! :(

 

Skal intervjues av den nye legen på kontoret, så ikke den samme som sist, tipper samme helsesekretæren er med.  

Hva blir spurt om på andregangs intervju, noe annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...