Gå til innhold

Mulig med studiestart på våren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal studere et nettstudie høsten 2015, som avsluttes før jul. Det vil si at jeg ikke har noe studie å gå fra og med våren 2016. Likevel ønsker jeg å ta et studie, eventuelt kun noen enkeltemner (er det mulig, egentlig?), for å få støtte fra Lånekassen, da jeg trenger penger, og naturligvis vil ha noe å gjøre også dette semesteret.

Noen som vet om studier med start våren 2016, eller om det går an å bare ta noen enkeltemner ved høgskole/universitet på 30 stp slik at man får støtte? Har ikke råd til å ta enda et nettstudie, siden det er så dyrt.

Hilsen jente 21 år :)



Anonymous poster hash: 29fdb...847
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er mulig. Jeg gjorde det selv i år. Se på den aktuelle skolen om de har halvårsemner, ellers mener jeg det skal gå an å ta enkeltemner, men dette må avklares med skolen. Nettstudier er også mulig, og det er ikke noe problem å ta opp studielån for bare et halvår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mulig. Jeg gjorde det selv i år. Se på den aktuelle skolen om de har halvårsemner, ellers mener jeg det skal gå an å ta enkeltemner, men dette må avklares med skolen. Nettstudier er også mulig, og det er ikke noe problem å ta opp studielån for bare et halvår :)

Nettstudier koster ofte mye, som man ikke får støttet av Lånekassen (slik som det studiet jeg skal gå til høsten).

Har du eksempler på skoler med halvårsemner eller enkeltemner?

Anonymous poster hash: 29fdb...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fleste skoler som tilbyr lærerutdanning iallefall, bla. Høgskolen i Hedmark (samfunnsfag 2 om du tenker på våren 2016, men da må du ha noe relevant som kan tilsvare samfunnsfag 1, jeg hadde gått utviklingsstudier og det ble regnet som relevant). Det er virkelig bare å ta kontakt med de ulike skolene om hvile enkeltemner/ halvårsstudium de tilbyr for våren 2016.

Det var det jeg gjorde, og det var da jeg fant ut at flere ting på lærerutdanningen kan tas som halvårsstudium. Jeg vet ikke hva du har av utdanning fra tidligere, så det er vanskelig å si hva du kan kvalifisere til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut UiT, de kan ha noen fag.



Anonymous poster hash: 52e67...5bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fleste skoler som tilbyr lærerutdanning iallefall, bla. Høgskolen i Hedmark (samfunnsfag 2 om du tenker på våren 2016, men da må du ha noe relevant som kan tilsvare samfunnsfag 1, jeg hadde gått utviklingsstudier og det ble regnet som relevant). Det er virkelig bare å ta kontakt med de ulike skolene om hvile enkeltemner/ halvårsstudium de tilbyr for våren 2016.

Det var det jeg gjorde, og det var da jeg fant ut at flere ting på lærerutdanningen kan tas som halvårsstudium. Jeg vet ikke hva du har av utdanning fra tidligere, så det er vanskelig å si hva du kan kvalifisere til :)

Jeg har grunnfag i idrett, og skal gå PT-utdannelse høsten 2015. Annet enn det har jeg ikke…

Anonymous poster hash: 29fdb...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...