Gå til innhold

Noen som har søkt psykologi profesjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du alderspoeng eller andre tilleggspoeng?

Anonymous poster hash: 77fa2...009

Nei, ingenting. Går direkte fra vgs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også et sosiologifag, vet ikke om det kanskje kan hjelpe meg :fnise:

Jeg har bare søkt profesjon i Trondheim. Jeg bor mye nærmere Oslo enn Trondheim, men ville ikke flytte til Oslo. Kunne vel egentlig ha søkt bachelor også, for det er jo interessant det også. vet ikke helt hvor lett det er å få jobb? Vet du noe om man kan drive med forskning etter profesjonsstudiet forresten? Bare stopp meg hvis jeg maser, men endelig har jeg funnet en jeg kan spørre psykologi-ting om :fnise:

Anonymous poster hash: 807bb...e29

Haha, jeg synes dette bare er koselig! Du er den første personen jeg har møtt som har søkt det samme som meg :)

Kanskje tvilsomt at sosiologi kan hjelpe oss, men for min del "måtte" jeg ha det pga antall valgfag. I tillegg er det et greit og enkelt fag :)

Jeg ville heller ikke til Oslo, føler at byen er så mye større enn det Trondheim - spesielt for meg som har bodd på bygda hele livet.

Det med jobb etter bachelor uten noe annet å bygge på tror jeg er vanskelig, men jeg tenker at mulighetene er større med master og "noe annet" i tillegg. Tror det går fint med forskning etter profesjonstudiet, selv er jeg mer interessert i å jobbe innen terapi. HR og annen organisasjonspsykologi høres interessant ut. Merker at jeg gleder meg til å starte :) Du har sikkert vært innom denne siden, men her står det at du også kan jobbe innen forskning http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/psykolog

Har du en plan B forresten? Jeg har en som jeg kan "falle tilbake" på om psykologi skulle vise seg å være helt feil. Det er et helt annet fagfelt, men det er et som jeg allerede har arbeidserfaring gjennom deltidsjobb fra :)

Endret av gohege
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg synes dette bare er koselig! Du er den første personen jeg har møtt som har søkt det samme som meg :)

Kanskje tvilsomt at sosiologi kan hjelpe oss, men for min del "måtte" jeg ha det pga antall valgfag. I tillegg er det et greit og enkelt fag :)

Jeg ville heller ikke til Oslo, føler at byen er så mye større enn det Trondheim - spesielt for meg som har bodd på bygda hele livet.

Det med jobb etter bachelor uten noe annet å bygge på tror jeg er vanskelig, men jeg tenker at mulighetene er større med master og "noe annet" i tillegg. Tror det går fint med forskning etter profesjonstudiet, selv er jeg mer interessert i å jobbe innen terapi. HR og annen organisasjonspsykologi høres interessant ut. Merker at jeg gleder meg til å starte :) Du har sikkert vært innom denne siden, men her står det at du også kan jobbe innen forskning http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/psykolog

Har du en plan B forresten? Jeg har en som jeg kan "falle tilbake" på om psykologi skulle vise seg å være helt feil. Det er et helt annet fagfelt, men det er et som jeg allerede har arbeidserfaring gjennom deltidsjobb fra :)

Jeg har en plan B ja, i et helt annet fagfelt. Har til og med en plan C dersom ingenting fungerer for meg :fnise:

Anonymous poster hash: 807bb...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har nå fullført alle eksamener i vg3, og har funnet ut at jeg sannsynligvis vil ha 55,9 poeng med førstegangsvitnemål. Håper dette vil være nok til å komme inn, det er jo 1,0 over fjorårets grense. Likevel var fjorårets grense lavere enn tidligere, og det er flere søkere i år. Hvordan ligger folk an?



Anonymous poster hash: 05f9a...4b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

 

Jeg har nå fullført alle eksamener i vg3, og har funnet ut at jeg sannsynligvis vil ha 55,9 poeng med førstegangsvitnemål. Håper dette vil være nok til å komme inn, det er jo 1,0 over fjorårets grense. Likevel var fjorårets grense lavere enn tidligere, og det er flere søkere i år. Hvordan ligger folk an?

Anonymous poster hash: 05f9a...4b2

 

Jeg har et snitt på 56,25 poeng med førstegangsvitnemål, så jeg tror jeg kommer inn på profesjon i Trondheim, ihvertfall etter andre opptak. I Trondheim gikk jo søkertallet ned sammenlignet med i fjor, men i Oslo har det økt. Hvilket studiested har du på førsteplass?

Anonymous poster hash: 2b52d...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har et snitt på 56,25 poeng med førstegangsvitnemål, så jeg tror jeg kommer inn på profesjon i Trondheim, ihvertfall etter andre opptak. I Trondheim gikk jo søkertallet ned sammenlignet med i fjor, men i Oslo har det økt. Hvilket studiested har du på førsteplass?

Anonymous poster hash: 2b52d...8af

 

Har Trondheim på førsteplass. Har du det og? Eksamen gikk forøvrig bedre enn forventet, så har nå 56,7 poeng.

Anonymous poster hash: 05f9a...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Har Trondheim på førsteplass. Har du det og? Eksamen gikk forøvrig bedre enn forventet, så har nå 56,7 poeng.

Anonymous poster hash: 05f9a...4b2

 

 Ja, jeg har også Trondheim på første. I fjor var poenggrensen på 54,9, så selv om den kan øke i år, så er du nok sikret plass. :) Kanskje vi sees der.

Anonymous poster hash: 2b52d...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 Ja, jeg har også Trondheim på første. I fjor var poenggrensen på 54,9, så selv om den kan øke i år, så er du nok sikret plass. :) Kanskje vi sees der.

Anonymous poster hash: 2b52d...8af

 

Jeg tror nok vi er ganske sikret begge to, så vi sees nok :)

Anonymous poster hash: 05f9a...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dere som liker faget men er usikker på om dere vil bli psykologer. Husk at psykologi er langt mer enn å jobbe i helsevesenet som kliniker og terapaut, selv om studiene i stor grad er klinisk rettet.

Man kan være forsker, jobbe i PPT eller andre typer tilrettelegginstjenester uten å drive behandling, veilede andre yrkesgrupper (lærere, helsesøstre, de som jobber på eldresenter, barnevern etc), jobbe med planarbeid for psykisk helse kommunalt og nasjonalt eller internasjonalt, utarbeide nye hjelpetjenester, drive med nevropsykologi som er mye testing og forslag til tiltak og tilrettelegging hos alle aldersgrupper, være leder i organisasjoner og bedrifter, drive planarbeid og implementering av tiltak i barnehager, skole, fritidsordninger etc etc. Å være psykolog er noe langt mer enn å drive med behandling. Les om samfunnspsykologi for eksempel som er et av eksemplene på psykolog som noe annet enn terapaut.

Anonymous poster hash: 93917...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...