Gå til innhold

Sutretråd for studenter!


Gjest Anuket

Anbefalte innlegg

Vi har sløyd nå, og jeg HATER det!!

Vi jobber med litt forskjellige sammenføyninger på noen trebiter, og jeg får det IKKE til!!! Jeg har prøvd flere ganger, men alt blir skeivt, det passer ikke sammen.. faller fra hverandre.... Og jeg har ingen trebiter igjen å lage nye på!! Tror læreren virkelig at jeg skal klare det dritet på første forsøk?:(

Så skal vi sette sammen noen pinner til et 'skjelett' for et 'hus' vi skal arbeide videre med å kle. Og jeg har ikke målene!! De sto på tavla men jeg skjønte ikke en dritt, og når jeg en dag tenkte jeg skulle prøve å sette meg inn i det så var det viska vekk... Takk for at det ikke ble informert om at vi burde skrive ned de målene, og at vi ikke fikk hjelp med å sette opp skjelettet i det hele tatt!!!

Så jeg målte selvfølgelig feil, borra hull, og nå har jeg ødelagt hele driten.

Og hvordan i huleste kan jeg reflektere didaktisk over dette i forhold til grunnskolen? Når jeg ikke klarer det, kan ikke en 11åring klare det heller.....

Forhåpentligvis kan jeg forenkle en eventuell lignende oppgave for grunnskolen....

Vil bare brenne alt!

Heldigvis er alt bedre enn sløyd, så det kan ikke bli like ille i neste periode.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har sløyd nå, og jeg HATER det!!

Vi jobber med litt forskjellige sammenføyninger på noen trebiter, og jeg får det IKKE til!!! Jeg har prøvd flere ganger, men alt blir skeivt, det passer ikke sammen.. faller fra hverandre.... Og jeg har ingen trebiter igjen å lage nye på!! Tror læreren virkelig at jeg skal klare det dritet på første forsøk?:(

Så skal vi sette sammen noen pinner til et 'skjelett' for et 'hus' vi skal arbeide videre med å kle. Og jeg har ikke målene!! De sto på tavla men jeg skjønte ikke en dritt, og når jeg en dag tenkte jeg skulle prøve å sette meg inn i det så var det viska vekk... Takk for at det ikke ble informert om at vi burde skrive ned de målene, og at vi ikke fikk hjelp med å sette opp skjelettet i det hele tatt!!!

Så jeg målte selvfølgelig feil, borra hull, og nå har jeg ødelagt hele driten.

Og hvordan i huleste kan jeg reflektere didaktisk over dette i forhold til grunnskolen? Når jeg ikke klarer det, kan ikke en 11åring klare det heller.....

Forhåpentligvis kan jeg forenkle en eventuell lignende oppgave for grunnskolen....

Vil bare brenne alt!

Heldigvis er alt bedre enn sløyd, så det kan ikke bli like ille i neste periode.....

Sløyd? Er ikke dette en tråd for studenter da? Høres ut som du går på VGS

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ER SÅ LEI EX.FAC OG EX.PHIL. Jeg føler meg så utrolig dum under forelesningene og i seminargruppene, forstår så lite.. jeg trodde Språk og Kommunikasjon ex.fac skulle bli overkommelig, men fy søren.. morfologi, fonetikk, lingvistikk, 242352312123 forskjellige uttrykk og jeg skjønner ikkeeee. Jeg tror jeg er for dum til å gå på universitetet.

Det der strevde jeg også med i fjor, og det er noe dritt. Du er ikke dum, det er bare disse tingene som er vanskelige og forbanna kjedelige, på et så teoretisk nivå. Det ironiske er at nå, året etter, ser jeg absolutt relvansen for det, i forhold til det jeg holder på med nå, og jeg skulle ønske jeg fulgte bedre med enn til bare bestått. Ja-ja.

Så synes jeg det blir litt sært av vgs-elever å komme her og fortelle om hvor vanskelig de har det, alle som går høyere utdanning har jo vært gjennom vgs, og vet hvordan det er fra før. Jeg trives bedre på universitetet, siden jeg får holde på med ting jeg interesserer meg for, men det er helt klart mer krevende faglig sett.

Selv har jeg studiedag og skal begynne på en kvalifiseringsoppgave og en eksamensoppgave, og sliter med både prioritering og motivasjon. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sløyd? Er ikke dette en tråd for studenter da? Høres ut som du går på VGS

Sist jeg sjekket reflekterte man ikke didaktisk i forhold til grunnskolen på VGS. ;) Jeg tipper at otilie er lærerSTUDENT. Jeg leser f. eks Twilight og blogger, begge deler er studierelatert. Og ja, jeg er student i høyere utdanning. Litt av greia med å være lærerstudent er jo at vi skal ha kunnskap om det elevene skal gjøre. Så i tillegg til å kunne didaktikk, pedagogikk og annet fagpensum, så må vi også gjøre ting som å snekre sammen hus og lese ungdomslitteratur, om det er en del av de fagene vi skal ha.

Vampen - som er glad hun ikke har sløyd og sender Otilie noen varme tanker. ;)

Endret av Vampen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg sjekket reflekterte man ikke didaktisk i forhold til grunnskolen på VGS. ;) Jeg tipper at otilie er lærerSTUDENT. Jeg leser f. eks Twilight og blogger, begge deler er studierelatert. Og ja, jeg er student i høyere utdanning. Litt av greia med å være lærerstudent er jo at vi skal ha kunnskap om det elevene skal gjøre. Så i tillegg til å kunne didaktikk, pedagogikk og annet fagpensum, så må vi også gjøre ting som å snekre sammen hus og lese ungdomslitteratur, om det er en del av de fagene vi skal ha.

Vampen - som er glad hun ikke har sløyd og sender Otilie noen varme tanker. ;)

takk:)

jepp jeg studerer faglærer i kunst og håndverk på høgskole. Vi har en god del mer praktisk arbeid enn andre studier; der alt for det meste er teori. Men vi har jo en del teori og da.

Endret av otilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, kom nettopp hjem fra tannlegen for andre gang i dag(!) og skal på trening 18:30. Orker ikke å jobbe med den stygge oppgaven, men jeg vet jeg må. Baaah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra! Tråd for meg!

Jeg ER SÅ LEI EX.FAC OG EX.PHIL. Jeg føler meg så utrolig dum under forelesningene og i seminargruppene, forstår så lite.. jeg trodde Språk og Kommunikasjon ex.fac skulle bli overkommelig, men fy søren.. morfologi, fonetikk, lingvistikk, 242352312123 forskjellige uttrykk og jeg skjønner ikkeeee. Jeg tror jeg er for dum til å gå på universitetet.

Og i ex.phil har vi en breddetest på 45minutter der vi får BRUKE notater. I ex.fac må vi tydeligvis lære hele jævla lingvistikkboka til eksamen, for der får vi IKKE bruke notater. Hei stryk. Gaaaah.

Hoho, misunner deg ikke! Språk og kommunikasjon er seriøst det kjipeste faget jeg har tatt i hele mitt liv. Trøsten er at dersom du skal studere språk videre så blir det kjekkere og mye lettere å forstå det! Jeg strøyk på første forsøk på Språk og kommunikasjon, fikk D på konte - og semesteret etterpå fikk jeg B på "videreføringen" av faget på nordisk. Nå synes jeg egentlig det er ganske kjekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Sutre, sutre, sutre!* Kommer bare ikke i gang med min første innleveringsoppgave! Mistrives så utrolig på skolen og med studiet, og det hjelper ikke akkurat med motivasjonen til å begynne på oppgaven heller!!! Må vel bare sette i gang selv om jeg ikke skjønner en millimeter av noe!! Lovsamliga er noe H******* D**** av og til!!!!! :kjefte:

ahh, nå føles alt litt bedre!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så strukturerte dere er! Etter sykepleien, hvor man kunne flyte igjennom med litt refleksjon og logikk, er universitetet faen meg hardt... har plutselig havnet på en master hvor jeg må google 30 ord per side, og har 300 siders pensum til hver forelesning. Jeg rekker egentlig ikke annet enn å sove og lese, men klarer ikke å få meg til å åpne boka! Det er jo nytteløst allikevel... I tillegg til at vi skal starte med lesing og intervjuer til stor gruppeoppgave nå, levere mindre aleneoppgave om to uker (som jeg ikke fatter en dritt av); vikariatet mitt (2 dager i uka) har nettopp gått ut, men jeg har fortsatt ikke tid! Eneste jeg egentlig vil er å gjenopplive mitt sosiale liv etter tre måneders jobb i utlandet. Men det er det jo i hvertfall ikke tid (eller penger - går på studie uten Lånekassestøtte) til.

Noen som har tips til gode spark i rumpa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaaah, vi har så utrolig mye å gjøre fremover!! Ble ferdig med to oppgaver i dag, blant annet fonetikk (som er vaaaanskelig), men føler arbeidsmengden ikke blir noe mindre :(

Og jeg må lese ferdig en driiitkjedelig bok til uka -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho, misunner deg ikke! Språk og kommunikasjon er seriøst det kjipeste faget jeg har tatt i hele mitt liv. Trøsten er at dersom du skal studere språk videre så blir det kjekkere og mye lettere å forstå det! Jeg strøyk på første forsøk på Språk og kommunikasjon, fikk D på konte - og semesteret etterpå fikk jeg B på "videreføringen" av faget på nordisk. Nå synes jeg egentlig det er ganske kjekt ;)

Håper det løsner for meg og etterhvert! Skal ta engelsk som fag videre, kan ikke si jeg gleder meg til alt dette her på engelsk, men håper det ordner seg.. stygt redd jeg også kommer til å stryke på eksamen :P venninna mi som jeg bor med har samme fag, men hun forstår liksom alt og liker det! Damn her! :fnise:

Neesten ferdig med obl. oppgave i SPIK nå, kun en morfologisk analyse igjen.. som jeg ikke skjønner. Oh, well. Får mase på venninna mi om hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der strevde jeg også med i fjor, og det er noe dritt. Du er ikke dum, det er bare disse tingene som er vanskelige og forbanna kjedelige, på et så teoretisk nivå. Det ironiske er at nå, året etter, ser jeg absolutt relvansen for det, i forhold til det jeg holder på med nå, og jeg skulle ønske jeg fulgte bedre med enn til bare bestått. Ja-ja.

Ja, regner med jeg ser relevansen etter hvert! Satt jo og søyt over akademisk skriving-kurset for bare et par uker siden, men har allerede innsett at det igrunnen var ganske nyttig :P bare vanskelig se når man sitter midt oppi det, da er det myye lettere å tenke "hva SKAL jeg med dette her?!" Syte, syte. Hehe.

Endret av Fnisu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare to sider igjen av en oppgave som er på spansk (synes det er enklere å skrive på spansk enn det er på norsk) og klarer ikke å konsentrere meg! dette var en 2 timers arbeid og jeg har vært her i hele dagen og er enda ikke ferdig!!!!! skulle ønske oppgavene ble ferdig skrevet på magisk vis! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg! Jeg er veldig for pensum som blir lest og øvinger som blir gjort av seg selv!

Jeg er den heldige vinner av prosjekt i alle fagene jeg har dette semesteret, pluss litt lab. Og øvinger som skal leveres hver uke, som vanlig. Men i det siste er jeg veldig frustrert med spesielt det ene faget. Jeg setter meg ned og tenker "åh, nå skal jeg være flink og lese kapittelet først, og så skal jeg gjøre øvingen som hører til denne delen av pensum". Og så er jeg flink og leser kapittelet. Men så kommer øvingen: SPESIALTILFELLER. Aaargh! Hvorfor ikke bare spørre etter ting og hjelpe meg med å terpe og faktisk forstå hva som stod i kapittelet? Neida, sære spesialtilfeller og oppgaver som ikke ligner grisen er det vi får...

Jaja. Jeg får gi meg i kast med øvingen i morgen i stedet. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg klarer ikke sette meg ned og begynne å lese. Det er jo mye gøyere å surfe på nettet, spesielt på reisesider og drømme om varmere strøk nå når det høljer ned ute. Det jeg leser vil ikke sitte i hodet. ÅÅåå! Hvorfor kan jeg ikke ha fotografisk hukommelse?

Pga en øyeoperasjon i begynnelsen av september så går det så himla tregt å lese også =(

Dere som klager på Språk og kommunikasjon kommer til å se nytten av det senere hvis dere tar språkfag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaah EKSAMEN I MORGEN! :haar: :omg: :bond:

Lykke til, Anuket! :duskedame:

... og er ikke dette fryktelig tidlig i semesteret..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...