Gå til innhold

Noen som har erfaring med Sibirkatt?


Ella1

Anbefalte innlegg

Jeg og sønnen på 10 år ønsker oss veldig en katt :catmilk: mens samboer gjør det ikke og sønnen hans på 20 år som bor her innimellom er allergisk. Har hørt at noen tåler Sibirkatt. Vet at man må teste i testhjem først osv. Men hvordan er Sibirkatt som rase? Er de veldig aktive for eksempel? Ønsker oss først å fremst en som er kosete og leken. Skjønner at det varierer fra katt til katt, men hva er deres erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt en sibirkatt (dessverre ble hun påkjørt og døde for 3 uker siden) <3. Mest fantastiske, herlige katten jeg noen gang har kjent. Fantastisk lynne, vakker, kosete, glad, leken og superherlig. Er også allergisk, og reagerte ikke på henne! :) Anbefales!

Hvis du er ute etter et oppdrett anbefaler jeg Siberikos :).



Anonymous poster hash: 81533...e7b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Jeg har sibirkatt :) En 4 år gammel fantastisk vakker skapning, som følger etter meg som en liten hund. Disse kattene er ekstremt kosete, og elsker å ligge oppå deg og se film/kose etc. Min er også veldig leken. Jeg er også allergisk mot katter men har aldri reagert på henne. Kjøpte min av en oppdretter i Sverige, tror de går under navnet Mabriga. Anbefaler sibirkatter!

Må bare legge ved et bilde av Gunilla:

post-69807-0-24154300-1408036131_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeherlig rase, absolutt. Akkurat passe leken og aktiv, og veldig kosete. I hvert fall den vi har. (Hann på 8 år). Ikke minst er det en vakker rase, der hannene blir stooore.

Ville jeg gått for rasen på grunn av at den er "allergivennlig"? Nope. Hat hatt mange allergikere på besøk, pluss han har vært hjemme hos folk på testing - alle har regert kraftig på han. Selv har jeg også allergi og tåler katten mindre og mindre jo lenger jeg har han. Så man skal være svinheldig for å treffe på en egnet katt, (individ) og for å være ærlig tror jeg rase har veldig liten betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sibir på 5 år, han er verdens beste (selvfølgelig ;) ). Utrolig kosete og sosial, og veldig tilpasningsdyktig. Enormt tålmodig og trygg så lenge jeg eller matfar er i nærheten, ikke noe problem å barbere ham hos veterinær uten å dope, klør klipper jeg mens han sitter på fanget og maler.

Aberet er jo all denne pelsen da, det er mye ull som skal av om våren.. derfor får han sommerklipp, ser at han trives bedre når han har kort pels i varmen også.

Allergien min kjenner jeg ingenting til, men så sørget jeg for å teste hos flere oppdrettere og med det kullet jeg ville kjøpe fra før jeg bestemte meg. Det blir uten tvil flere sibirer når tigern min en dag ikke er mer. Men det håper jeg blir veldig, veldig lenge til!



Anonymous poster hash: 1f80a...a49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...